Apple is begonnen met een nieuwe campagne om de iPad te promoten. Eerder ging er al een soortgelijke campagne voor de iPhone van start. In ‘Why You’ll Love iPad’ wordt het grote aantal iPad-apps benadrukt, wordt gewezen op het fraaie design en zaken als schermkwaliteit, batterijduur en camera’s. Ook de draadloze prestaties, het iOS-besturingssysteem, iCloud en de persoonlijke supportmogelijkheden worden genoemd als sterke punten van de iPad. Een lezer van iPhoneclub dacht in de Chinese versie van de iPad-campagne zelfs al gelekte beelden van iOS 7 te herkennen, maar daar zijn we niet zo zeker van. De campagne toont vooral apps van derden, zoals Letterpress, Flipboard en een app om gitaaraccoorden te leren.
In de campagne benadrukt Apple ook nog eens, net als bij de iPhone, dat de iPad voortdurend als beste uit de bus komt in tevredenheidsonderzoeken van J.D. Power. 81% van het webverkeer via tablets komt via een iPad, 95% van de Fortune 500-bedrijven gebruikt iPads en 65% van de Amerikaanse schooldistricten gebruikt een iPad of is met een pilot bezig. Apple noemt ook, dat bij de introductie van de iPad er nog niets soortgelijks was. En ondertussen is die situatie volgens Apple nog steeds het geval. Miljoenen mensen per dag gebruiken de iPad en iPad mini om allerlei dingen te doen, eigenlijk alles wat je je kan voorstellen.
Zelf bekijken kan hier: “Why you’ll love an iPad“. Er is overigens ook een retina-versie van dezelfde pagina die ook de iPad mini noemt. Maar daar zullen we maar geen voorbarige conclusies uit trekken.
Taalfout gezien of andere suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!
Reacties: 7 reacties