Apple is een enquete gestart onder iPhone-ontwikkelaars. Ze willen weten in hoeverre de ontwikkelaars tevreden zijn met de App Store, het goedkeuringsproces en de doorlooptijden.
Taalfout gezien of andere suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!
Artikelcorrectie, spelfout of -aanvulling doorgeven?
Reacties: 8 reacties
Jet
Ik vind dat hele goedkeurings proces van apple best redelijk. Moet je eens voorstellen hoe de appstore er uit zou zien als apple alles goed zou keuren.
Stijn
@ Jet
Ik voorzie dan porno apps, apps waar allerlei illegaal materiaal, zoals films, kan worden gestreamd en torrent programma’s e.d.
Bovendien krijgen we dan ook allemaal ports, uiteraard ontwikkeld zonder toestemming van de originele developer (zie de Mario games…)
Lijkt me dat Apple dat niet gaat doen.
De iPhone draait op OS X, dus de simulator doet het leuk onder Mac OS X.
Daarnaast, andere SDKs zijn vaak ook voor een bepaald platform. Windows Mobile op Windows (Duh…), Symbian ook op Windows, etc.
@Pieter: Het zou geen groot probleem moeten zijn om de iPhone SDK voor andere platformen beschikbaar te stellen, afgezien van het benodigde werk. Xcode moet nog steeds cross-compilen; de iPhone draait niet op Mac OS X, maar een afgeleidde. Het is nog steeds een ander platform dat niet binary compatible is. Aan de andere kant, of je nou cross-compiled op Mac OS X of op Windows, zou technisch gezien niet moeten uitmaken, voor zover ik denk. De Simulator is volgens mij ook gewoon een emulator (als we de iPhone even als architecture zien).
Maar ik vraag me ook af of je wel serieus genoeg bent als je niet een paar honderd euro wilt uitgeven voor een Mac, en wel de maanden die het nodig is om voor de iPhone te leren ontwikkelen (laat staan een leuk project door te lopen).
Mike
Ik weet wel wat, die $99 pas betalen als je app op de app store komt. Stel dat ik een app voor persoonlijk gebruik wil maken, om bij te houden wanneer ik mijn kat eten moet geven, dat kost me dus sowieso $99
Ik vind dat hele goedkeurings proces van apple best redelijk. Moet je eens voorstellen hoe de appstore er uit zou zien als apple alles goed zou keuren.
@ Jet
Ik voorzie dan porno apps, apps waar allerlei illegaal materiaal, zoals films, kan worden gestreamd en torrent programma’s e.d.
Bovendien krijgen we dan ook allemaal ports, uiteraard ontwikkeld zonder toestemming van de originele developer (zie de Mario games…)
Ben net toegelaten tot de dragon fire sdk!!
Yay!
Breng gvd de iPhone SDK voor windows uit, maar nee!!!
Goed dat ze naar hun eigen dev’s luisteren. Ik las net een tweet van Mobigame, de ontwikkelaar van Edge:
Het zijn zo’n kleine irritaties steeds bij Apple…
Lijkt me dat Apple dat niet gaat doen.
De iPhone draait op OS X, dus de simulator doet het leuk onder Mac OS X.
Daarnaast, andere SDKs zijn vaak ook voor een bepaald platform. Windows Mobile op Windows (Duh…), Symbian ook op Windows, etc.
@Pieter: Het zou geen groot probleem moeten zijn om de iPhone SDK voor andere platformen beschikbaar te stellen, afgezien van het benodigde werk. Xcode moet nog steeds cross-compilen; de iPhone draait niet op Mac OS X, maar een afgeleidde. Het is nog steeds een ander platform dat niet binary compatible is. Aan de andere kant, of je nou cross-compiled op Mac OS X of op Windows, zou technisch gezien niet moeten uitmaken, voor zover ik denk. De Simulator is volgens mij ook gewoon een emulator (als we de iPhone even als architecture zien).
Maar ik vraag me ook af of je wel serieus genoeg bent als je niet een paar honderd euro wilt uitgeven voor een Mac, en wel de maanden die het nodig is om voor de iPhone te leren ontwikkelen (laat staan een leuk project door te lopen).
Ik weet wel wat, die $99 pas betalen als je app op de app store komt. Stel dat ik een app voor persoonlijk gebruik wil maken, om bij te houden wanneer ik mijn kat eten moet geven, dat kost me dus sowieso $99