Bij de Apple Store aan Fifth Avenue in New York stonden aanvankelijk 1.109 kopers in de rij om een iPad te kopen. In de loop van de dag sloten zich daar nog eens duizenden anderen bij aan. Volgens een well connected source zou Apple alleen bij dit filiaal al 7.200 iPads hebben verkocht op de eerste dag. Veel mensen kochten het maximale aantal van twee stuks, om ook meteen vrienden en familie van een nieuwe iPad te voorzien. Maar ook bij de 235 andere vestigingen van de Apple Store liep het storm en raakten de iPads al rond het weekend uitverkocht. Voorspellingen van analisten gaan er vanuit dat Apple dit weekend minstens 400.000 iPads heeft verkocht. Ter vergelijking: de tablet die het meest wordt genoemd als belangrijke concurrent van de iPad 2 is de Motorola Xoom. Daarvan wordt verwacht dat er in het hele kwartaal 300.000 stuks over de toonbank gaan.
Dat lage aantal heeft te maken met de beperkte distributie, de hoge prijs ($800) en lagere naamsbekendheid. In april komt er waarschijnlijk een goedkopere versie van de Xoom uit, met alleen Wi-Fi en een prijsniveau van $600. Apple heeft nog geen officiële verkoopcijfers bekendgemaakt, maar doet dat meestal als de grens van 1 miljoen stuks is bereikt. Bij de iPad 1 duurde het 28 dagen voordat het miljoen werd bereikt, maar toen was de iPad ook nog een compleet nieuwe productcategorie voor Apple.
Taalfout gezien of andere suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!
Reacties: 27 reacties