Reacties voor: Apple Store probeert bestelling TomTom-carkit te annuleren

Apple probeert via een e-mailbericht de pre-orderbestellingen van de TomTom-carkit te annuleren. Als klanten niet reageren zal de bestelling worden teruggedraaid. Apple benadrukt (in tegenstelling tot eerdere berichten) dat je er geen software bij krijgt.
Gonny van der Zwaag | iCulture.nl - · Laatst bijgewerkt:

Reacties: 125 reacties

  1. Maar waarnaartoe kun je reageren?! Het mailtje is verstuurd vanaf reageer_niet@euro.apple.com.

  2. Lol… Gewoon annuleren en nist moeilijk doen

  3. Je hebt een wettelijke overeenkomst lijkt me.

  4. nou en of je sterk staat!!!

  5. tjees, weer een domper van TT, ik wordt met de dag blijer van mijn Navigon!

  6. Daar heb je geliijk in. Alleen kan het nogal wat gedoe opleveren als Apple blijft weigeren. Advocaten zijn niet goedkoop 😉

  7. Ik zat ook al te denken om te bestellen omdat de software de bij zat…

    Maar 100 euries is wel iets te veel voor een carkit

  8. Er heeft nooit gestaan dat de kaarten erbij zaten, er heeft gestaan dat de software erbij zat.Als Apple rot wil, kunnen ze je dus de software bijleveren zonder kaarten….

  9. Ik heb ook een e-mail ontvangen.
    Als ik niks doe wordt het binnen 10 dagen geannuleerd.

    Had verwacht dat ze een soort van een sorry kortingsbon zouden geven voor app store.

    Ik heb het gekocht en betaald…dus wil ik het hebben ook.
    Had ook tegelijk een dock van 45 euro gekocht om geen porto kosten te hoeven betalen..

    Ik ga ze maar morgen even bellen.

  10. “Juridisch gezien sta je nogal sterk: een autohouder met software voor €99,95 is geen onrealistische prijs,”

    1. Ik denk het niet want de prijs van de software was al bekend en ook weet iedereen (die nadenkt!) dat een houder met al die functies tenminste zo’n 70 of meer euro zal kosten. Zie ook de prijzen van vergelijkbare actieve houders.

    (vergelijken met iets van 15 euro bij de Action gaat gewoon niet op)

    2. Maar elke advocaat zal je verzekeren dat je sterk staat. Dat doen advocaten namelijk altijd. Maar bedenk wel dat een advocaat i.h.a. een uurtarief van 250 en meer euro berekent dus ook als je wint dan verlies je nog want die advocaatkosten ga je nooit 100% toegewezen krijgen.

    Maar voor hen die wel wat geld over hebben voor hun dag in court: ga je gang.

  11. Ze zeggen niet eens sorry…Ik denk zeker dat we sterk staan.

    eenzijdig een order annuleren kan niet zo maar.
    Ik heb voor betaald…wil rente terug zien…per dag 2 procent.

  12. Welke derderangs sukkels zitten daar toch bij TT en/of Apple. Als je al ZO LANG loopt te hampelen en iedereen gek maakt (maar dan van irrittatie) met aankondigingen als “hij komt, hij komt”, zet dan die zuignap maar op je eigen hoofd.

  13. Altijd reageren! Als je al besteld hebt dan is Apple wettelijk verplicht de software mee te sturen! Zo niet dan krijgen ze een veel duurdere boete dus je staat sterk. En als je de kans hebt moet je altijd rebeleren tegen de grote bedrijven!

  14. Hoe is het ooit met de Otto zaak afgelopen??

  15. Heb nog geen mailtje ontvangen van ze, maar ga zeker niet annuleren!

  16. Heb de mail ook gehad, maar snel een mailtje gestuurd dan 🙂
    Ik denk dat Apple zich er gewoon op klachten wil voorbereiden door dit mailtje te sturen.

  17. ik had hem gekocht en heb mail gehad en ja gereageerd dat ik er niet mee akkoord ga en mijn houder + software wil hebben zoals in de screemshot staat die ik van de website heb.

    Nog geen reactie gehad dus laat ze maar komen schakel zo me rechtsbijstand verzekering in 🙂

  18. Geachte ET,

    U ontvangt deze e-mail naar aanleiding van uw bestelling met bestelnummer W91### bij de Apple Online Store. Wij willen u erop wijzen dat op de TomTom-carkit voor de iPhone geen programma is geïnstalleerd.

    Als u het TomTom-programma voor de iPhone wilt hebben, kunt u dit rechtstreeks bestellen in de iTunes Store http://itunes.apple.com/WebObjects/MZStore.woa voor €69,99. We zouden het zeer op prijs stellen als u ons laat weten of u uw bestelling van de TomTom-carkit voor de iPhone wilt voortzetten of dat u uw bestelling wilt annuleren.

    Mochten we niet binnen tien (10) dagen bericht van u ontvangen, dan gaan we ervan uit dat u de TomTom-carkit voor de iPhone niet meer wilt bestellen en zullen we uw bestelling zonder verdere kennisgeving annuleren. Mocht u nog vragen hebben, aarzelt u dan niet om contact met ons op te nemen via 0900 040 08 99.

    Met vriendelijke groet,
    De Apple Store

    Gesprek kost je ook nog eens 5 cent per minuut…grrrr

  19. Volgens mij sta je juridisch helemaal niet zo sterk. Ik heb dat ding ook gelijk besteld, maar het bedrag wordt pas van mijn creditcard afgeschreven zodra Apple daadwerkelijk gaat verzenden. Tot die tijd heb ik nog niets betaald, meldt Apple wel wat er aan de hand is, en geeft mij zelfs nog de gelegenheid te annuleren. Ik weet niet wat voor knappe advocaten jullie hebben rondlopen, maar volgens mij staat Apple volledig in zijn recht (of zijn er mensen die wel al daadwerkelijk betaald hebben (waarbij het geld dus al echt is afgeschreven)?).

  20. stelletje naaiers

  21. het is gewoon een verkoop truc, omdat mensen dan denken; na ik heb het nu al besteld, dus neem ik het maar.

  22. Origineel geplaatst door viermaal raden.
    “Juridisch gezien sta je nogal sterk: een autohouder met software voor €99,95 is geen onrealistische prijs,”1. Ik denk het niet want de prijs van de software was al bekend en ook weet iedereen (die nadenkt!) dat een houder met al die functies tenminste zo’n 70 of meer euro zal kosten. Zie ook de prijzen van vergelijkbare actieve houders.(vergelijken met iets van 15 euro bij de Action gaat gewoon niet op)

    Als je een TomTom One voor ongeveer 130 EUR kunt kopen, Houder+Software+Kaarten+Toestel.
    Dan vind ik 100 EUR een normale prijs voor slimme houder en software. T.o.v. een One wordt er bespaard op touchscreen, batterij, CPU, geheugen, designen van een omhulsel,…

    Maar of je juridisch sterk staat t.o.v. zo’n bedrijf is inderdaad nog de vraag.

  23. Als Apple ergens “wijziging voorbehouden” heeft staan, sta je niet zo sterk…

  24. Wettelijk sta je helemaal nergens. Webshops mogen zich voorbehouden bestellingen te annuleren, als er een fout (prijs/beschrijving) geconstateerd wordt!

    Talloze topics op tweakers.net waarin mensen een mooie stukje hardware vinden voor een briljante prijs. Er werd geen enkele (!) keer geleverd. Zie ook de grote heisa rond de Wehkamp TV actie.

  25. Origineel geplaatst door tony.d
    het is gewoon een verkoop truc, omdat mensen dan denken; na ik heb het nu al besteld, dus neem ik het maar.

    “Als klanten niet reageren, zal de bestelling worden geannuleerd.”

  26. Ik ga Navigon aanschrijven…of het werkt met hun software en tegelijk vragen of ze korting geven…:)

    Een tijd terug had OTTO een fout gemaakt met een LCD TV voor 99 euro.
    OTTO heeft toen de rechtszaak gewonnen omdat een bedraag van 99 euro voor een LCD geen realistisch bedraag was..nu gaat het om software wat apple en tomtom niks extra’s kost en 99 euro is realistisch voor een kit van houder en software

  27. Trouwens, wat ze eigenlijk met die mail bedoelen is:
    De tomTom carkit word zowieso geleverd zonder programma, wilt ge hem nu nog of moeten we hem annuleren.

    Hier op reageren dat je de software ook wil heeft geen enkel nut…

  28. Ach.. koppel gewoon je oude bt gps ontvanger aan op je IPA Tomtom …ze vragen er ook om die naai -neuzen

  29. Origineel geplaatst door Jeroen
    Hoe is het ooit met de Otto zaak afgelopen??

    Dat was geen realistische prijs toch? Dit wel!

  30. Had ook een bestelling geplaatst net nadat het op de Apple site stond. Met bankoverschrijving, wat 3-5 dagen kan duren maar heb nog geen
    mailtje ontvangen… Vind het wel zonde.

  31. Toevallig gister een hele leuke carkit gekocht met handsfree functie en FM transmitter.. voor 34 euro incl verzending.

    Ik heb geen GPS versterker nodig. Scheelt me bijna 70 euro!!

  32. Wie wil er nou een navigatiesysteem?
    Avontuurlijk met een atlas is toch veel leuker?
    En kom op zeg, in de stad ben je toch vrij zielig met zo’n ding. Als je nou op vakantie gaat, oke, maar gebruik dan als je het echt niet kunt vinden wat leuks: de atlas, zoals ik eerder al voorstelde 😉

  33. Toch wel geldkloperij die Tom Tom op de iPhone als je ‘t mij vraagt. Of heb ik het zo mis?

    Je iPhone heb je meestal niet gratis, toch niet in België, en kost je ook wat. Dan moet je Tom Tom software kopen van om bij de € 100 en nu een iPhone houder van € 100.

    Dure investering als je ‘t mij vraagt. Je hebt Tom Tom GPS toestellen met alles in de doos – en grotere display – voor minder geld waarmee je ook de weg weet te vinden.

  34. TomTom op de Iphone zal een langzame dood sterven. Alleereerst is de software ver onder de maat. En ten tweede lijkt het ‘Huwelijk’ tussen TomTom en Apple geen gelukkige. Natuurlijk levert het TomTom geld op aangezien de software op 1 staat in de lijst ‘meest verkocht’ maar ik denk dat TomTom hun prioriteit legt bij de PND’s. Dat is ook hun core business.

    Ze zullen snel genoeg krijgen van alle regeltjes die ze door Apple opgelegd krijgen. TomTom is arrogant genoeg om Apple de rug toe te keren.

  35. Iphoneclub.nl kan de boel leker opstoken met “natuurlijk wel reageren” maar de reden dat er een annuleringsnotificatie wordt verstuurd is omdat er GEEN software geleverd wordt op het moment dat Apple over gaat tot levering.

    Er is totaal geen juridische grond om aan te vechten dat Apple (of TomTom) nu wel verplicht is om te leveren.

    2.6 Hoewel wij ons tot het uiterste inspannen om u de Producten te leveren die op de Orderbevestiging vermeld staan, kan het voorkomen dat wij deze Producten niet kunnen leveren omdat (i) deze Producten bijvoorbeeld niet meer geproduceerd worden beschikbaar of omdat (ii) wij niet in staat zijn noodzakelijke onderdelen te verkrijgen of omdat (iii) [b]er een foutieve prijs stond vermeld op de Apple Store Website[/b]. In dergelijke gevallen zullen wij contact met u opnemen om u op de hoogte te stellen, en kunnen wij u alternatieve Producten voorstellen die u mogelijk wilt kopen. Indien u niet akkoord gaat met onze voorstellen, zullen wij uw bestelling voor de Producten die wij niet kunnen leveren annuleren, en u het geld terugbetalen dat u mogelijk aan ons betaald heeft met betrekking tot die Producten. De terugbetaling van dit geld is de maximale omvang van onze aansprakelijkheid tegenover u indien wij de door u bestelde Producten niet kunnen leveren.

    Iphoneclub, SVP goed onderzoek doen naar dit soort zaken voordat er van die populistische uitspraken worden gedaan waarbij gebruikers van deze community alleen maar de dupen worden. Er bestaat genoeg jurisprudentie op dit gebied wat de consument in dit geval niet in het gelijk stelt (verkeerde prijzen, verkeerde omschrijving, etc)

    Aan overige gebruikers: wanneer jullie niet reageren wordt de bestelling geannuleerd. Wanneer jullie niet annuleren, zal de carkit geleverd worden ZONDER software.

  36. Gelukkig heb ik voor Navigon gekozen. Navigon brengt ook een carkit met dezelfde functies uit. Vast goedkoper en snel geleverd zonder TT gezeur.

  37. Origineel geplaatst door Soewie
    Iphoneclub.nl kan de boel leker opstoken met “natuurlijk wel reageren”

    Dat van de boel lekker opstoken is iets wat je er zelf bij verzint. Als je iPhoneclub langer bezoekt, zou je weten dat het onze stijl helemaal niet is om populistisch/sensatiezuchtig/opruiend te doen. Ik reageerde gewoon als persoon van vlees en bloed, omdat ik vind dat mensen zich er niet zomaar bij moeten neerleggen. Ik zeg niet dat je meteen een rechtszaak moet starten, maar je kunt toch minimaal even de moeite doen om protest aan te tekenen? Als genoeg mensen bezwaar maken, ben ik benieuwd of er geen vuist te maken is. Vergeet niet dat de cradle in alle Europese Apple Stores online heeft gestaan, dus het gaat om behoorlijk wat mensen die de aanbieding hebben gezien en waarschijnlijk ook behoorlijk wat mensen die een pre-order hebben geplaatst.

    Als ik het advies had gegeven: “Nou jammer mensen, dan niet” denk ik dat het me helemáál niet in dank was afgenomen. Kijken wat je mogelijkheden zijn en niet zomaar je ergens bij neerleggen, dat vind ik de juiste benadering.

  38. Wat een zooi corporate shills zitten hier toch !

  39. Stuur dit ff naar Arnoud Engelfriet van http://www.iusmentis.nl –> die weet hier wel raad mee. Mijn eerste ingeving zegt trouwens dat de consument hier wel sterk staat gezien de jurisprudentie (Otto) maar het is inderdaad een belangrijk verschil dat er nog niet betaald is voor het product. Dat zal zeker uitmaken.

  40. Origineel geplaatst door WaZoo
    tjees, weer een domper van TT, ik wordt met de dag blijer van mijn Navigon!

    Volgens mij was het een fout van apple en niet van tomtom
    En het gaat om een houder en niet om een navigatiesysteem.
    Elke x weer dezelfde discussie, iedereen gebruikt wat zij of hij goed vind en ik hoef niet te weten dat een navigon gebruiker tomtom niks vind of andersom

    moest het ff kwijt 🙂

  41. Ik heb de carkit besteld maar nog geen mailtje gehad.. apart.. misschien morgen..?

    edit:
    Ik heb de bestelling meteen per bankgiro betaald. Zou dat er iets mee te maken kunnen hebben? Misschien dat ze dan niet meer onder de bestelling uit kunnen ofzo??

  42. Uhm ze bedoelen niet dat als je reageerd je wel de software erbij krijgt hoor. 😛 Je krijgt hem dan voor 70 euro zonder software 😛

  43. Ik vind het ook wel weer oeredom van tt/apple, maar de reakties hier zijn weer van een ongelooflijk niveau. (wat heeft navigon te maken met tomtom?) overigens, ik heb ze beide, en na een poosje heb ik de supermooie navigon toch weer opzij gelegd voor de funktioneel aangenamere tt, mar ja das een kwestie van smaak)
    Terug naar de houder, zoals ik het gelezen heb, zou het de houder geweest zijn + software. maar nergens staat dat er mappen bij zijn. Ze hebben dat toch ook op andere systemen al gedaan? kon je 1 stad downloaden om mee te starten, de rest koop je gewoon erbij. (lees, 100 euro voor de mappen van we)
    Voor een dubbeltje op de eerste rij, dat werkt niet.

  44. Origineel geplaatst door marcooo
    Toevallig gister een hele leuke carkit gekocht met handsfree functie en FM transmitter.. voor 34 euro incl verzending. Ik heb geen GPS versterker nodig. Scheelt me bijna 70 euro!!

    Diezelfde kost bij dealextreme 14 euro….en hij werkt slecht, en valt uit elkaar na twee weken…jammer genoeg spreek ik uit ervaring met het kreng.

  45. Ff allemaal melden bij radar, lekker de media erbij halen :p

  46. Origineel geplaatst door wickedjv
    Origineel geplaatst door viermaal raden.“Juridisch gezien sta je nogal sterk: een autohouder met software voor €99,95 is geen onrealistische prijs,”1. Ik denk het niet want de prijs van de software was al bekend en ook weet iedereen (die nadenkt!) dat een houder met al die functies tenminste zo’n 70 of meer euro zal kosten. Zie ook de prijzen van vergelijkbare actieve houders.(vergelijken met iets van 15 euro bij de Action gaat gewoon niet op)Als je een TomTom One voor ongeveer 130 EUR kunt kopen, Houder+Software+Kaarten+Toestel.
    Dan vind ik 100 EUR een normale prijs voor slimme houder en software. T.o.v. een One wordt er bespaard op touchscreen, batterij, CPU, geheugen, designen van een omhulsel,…Maar of je juridisch sterk staat t.o.v. zo’n bedrijf is inderdaad nog de vraag.

    Als jij denkt dat het zo werkt (wat dus niet zo is) dan stap je toch naar een advocaat! Kost je paar honderd euro maar je hebt wel lol.

  47. @ HPSterk

    Hele goeie. Ken je stad, ken je weg die je moet afleggen, vertrouw zo’n apparaat niet joh.

    Lig ik bijna onder zo’n auto omdat ze ineens linksaf moeten slaan volgens te TT terwijl ze de 100 meter ervoor stapvoets rijden op een 50 km/u weg omdat ze de afslag naar de straat niet weten in de stad en daarom staren naar dat beeldschermpje, dus ik wil inhalen op m’n scooter… :-$

  48. Succes om voor €99,- een rechtzaak te starten 😀

  49. Origineel geplaatst door Chak
    Ik ga Navigon aanschrijven…of het werkt met hun software en tegelijk vragen of ze korting geven…:)Een tijd terug had OTTO een fout gemaakt met een LCD TV voor 99 euro.
    OTTO heeft toen de rechtszaak gewonnen omdat een bedraag van 99 euro voor een LCD geen realistisch bedraag was..nu gaat het om software wat apple en tomtom niks extra’s kost en 99 euro is realistisch voor een kit van houder en software

    Het is niet realistisch (en dat weet je zelf ook wel) want ook software kost geld!

    Waar halen sommigen toch dat “rare” idee vandaan dat software “niets kost”?????????????

  50. Persoonlijk vond ik die 99 euro voor een houder+software en benelux / west-europa kaarten best redelijk. Al helemaal als je ziet dat het niets meer dan een houdertje met gps chip van een paar euro is en wat software.

    Maar uiteindelijk denk ik dat als we allemaal een beetje fatsoenlijk hadden geredeneerd en even de historie van TomTom’s trackrecord hadden bekeken wbt. hun app en houder, dat we zelf we hadden kunnen constateren dat dit te goed was om waar te zijn.

    ’tis dat ik al een TomTom GO heb, maar of er nog een nieuwe tomtom komt is maar de vraag.

  51. Origineel geplaatst door Nigel
    Ff allemaal melden bij radar, lekker de media erbij halen :p

    Wat wil je melden bij radar dan dat apple over enthousiast verkeerde informatie op hun website heb gezet en je nu TT (die hier buiten staat) aansprakelijk wilt stellen omdat je voor een dubbeltje op de eerste rij wilt zitten ? en ik ben het met vaagventje eens als je blij bent met Navigon gefeliciteerd, ben je blij met TomTom ook van harte en als je met een papieren kaart je weg vindt en 100 eurie in de kroeg stuk slaat mijn zege heb je maar wat een kansloze opmerkingen over hoe blij je wel niet bent met Navigon als het om een houder gaat die door Apple foutief op hun website is gezet …

    Zo die ben ik kwijt…

  52. Ik heb gisteren bij de makro een TomTom One voor m’n zus gekocht, 118 euro inclusief houder en alle kaarten van Europa.
    Een setprijs van 100 euro voor een houder met gps-module + software/kaarten is dus zeker een redelijke prijs, aangezien je in vergelijking met een gewone TomTom toch een stuk minder hardware hoeft te kopen.

    Eenzijdig een verkoopovereenkomst annuleren is volgens de Nederlandse wet niet toegestaan, tenzij daarvoor overtuigende redenen aan te voeren zijn.
    Een daarvan is dat de prijs totaal onredelijk zou zijn, bijvoorbeeld een vakantie naar sidney voor 110 euro in plaats van 1100 euro.
    Een prijs voor 100 euro voor deze set is echter zeer aannemelijk.
    Juridisch gezien sta je dus erg sterk inderdaad.
    En voor de mensen die zeggen dat je hiervoor een advocaat in dienst moet nemen.
    Hiervoor bestaat er in Nederland een geschillencomisie, waar particulieren zich kunnen melden wanneer zij zich benadeeld voelen. Geen dure advocaten nodig dus.

  53. Zelf reeds eerder gehad (andere zaak) en gelijk gekregen. De truck zit hem idd of het bedrag realistisch is, dit was bij otto totaal niet het geval.

    99 euro voor software en hardware is niet gek. Vergeet niet dat ze er niet bijzeggen welke software er bij zit. dan zou je rond de 30 euro kwijt zijn aan een houder wat op zich niet gek is. En bij de introductie van nieuwe producten worden trouwens ook wel promoties gedaan om het aan de man te krijgen.

    Daarbij komt ook dat ze zelf ook goed weten dat je het recht hebt om het te krijgen anders hadden ze deur niet opengelaten dat je kan bellen. Er zijn altijd mensen die afhaken.

    In Nederland mag je niet eerder iets afschrijven van een credit card als het het verstuurt is. Bij bol.com kan je ook boeken bestelen wat nog niet leverbaar is. Het word pas afgeschreven als het verstuurt word.

    Ach en anders kan je altijd Kassa of Radar bellen 😉

  54. @Gonny van der Zwaag:
    Je hoeft trouwens geen advocaat in de arm nemen. Het geding betreft nakoming van de overeenkomst waarbij de hoofdsom minder is dan 5000,- euro. Je kan een deurwaarder een dagvaarding op laten stellen a raison van 100,- euro en je moet griffierechten betalen a raison van ca. 200,- euro.

    Als meer mensen een actie willen starten dan kan je een collectieve actie instellen met de mogelijkheid de kosten te delen.

  55. Voor de Belgen: je hebt helemaal geen advocaat nodig om dit aan te vechten. Je moet geen advocaat inhuren om met zo’n zaak naar een bevoegde instantie te trekken, dat kan je als gewone burger perfect.

    Plus je kan rechtsadvies verkrijgen bij Testaankoop bv.

    Daarnaast volstaat het ook gewoon om een klacht neer te leggen bij de FOD economie. Daar gaan ze je kunnen zeggen hoe het precies zit en waar je staat.

    (http://economie.fgov.be/nl/geschillen/index.jsp Tel. (gratis nr.): 0800 120 33
    Fax (gratis nr.): 0800 120 57
    E-mail: info.eco@economie.fgov.be)

  56. Als je hier een civiele zaak van maakt komen ze voor dit bedragje waarschijnlijk niet eens opdagen. =]

  57. Origineel geplaatst door Gonny van der Zwaag
    Origineel geplaatst door SoewieIphoneclub.nl kan de boel leker opstoken met “natuurlijk wel reageren”Dat van de boel lekker opstoken is iets wat je er zelf bij verzint. Als je iPhoneclub langer bezoekt, zou je weten dat het onze stijl helemaal niet is om populistisch/sensatiezuchtig/opruiend te doen. Ik reageerde gewoon als persoon van vlees en bloed, omdat ik vind dat mensen zich er niet zomaar bij moeten neerleggen. Ik zeg niet dat je meteen een rechtszaak moet starten, maar je kunt toch minimaal even de moeite doen om protest aan te tekenen? Als genoeg mensen bezwaar maken, ben ik benieuwd of er geen vuist te maken is. Vergeet niet dat de cradle in alle Europese Apple Stores online heeft gestaan, dus het gaat om behoorlijk wat mensen die de aanbieding hebben gezien en waarschijnlijk ook behoorlijk wat mensen die een pre-order hebben geplaatst.Als ik het advies had gegeven: “Nou jammer mensen, dan niet” denk ik dat het me helemáál niet in dank was afgenomen. Kijken wat je mogelijkheden zijn en niet zomaar je ergens bij neerleggen, dat vind ik de juiste benadering.

    Ik ben ook van mening dat hier regelmatig artikelen worden geplaatst met het uitsluitende doel om de “zaak lekker op te jutten”.

    Een dergelijk gedrag past niet bij de leiding van een website. ook is de opmerking “reageren als persoon van vlees en bloed” nu juist iets wat de leiding niet hoort te doen.

    Berichten horen objectief geplaatst te worden zonder subjectief waarde oordeel. Zo niet dan is er sprake van tendentieus handelen.

    En wil je toch een mening geven geef dan een volledige mening en suggereer geen “oproer” maar maak de alternatieven objectief duidelijk.

  58. Ff mijn eigen mening spuwen…. Ik vind het allemaal blabla bla niemand heeft dat ding. Iedereen heeft er een mening over. Ik vind wil je hem hebben koop je hem, wil je hem niet dan koop je hem niet. Ik kan me een andere discussie herrinneren hiero toen waren de wachters maar wat blij dat ze gewacht hadden, want ze hadden dus de cradle en software voor 99 euro dachten ze. Dus de snelle kopers hadden volgens hun gewoon pech. Nu blijkt het dus geen reet uit te maken en nu hoor je ze niet. Hahhahaah ik zie hier de lol wel van in…. Tot zover mijn eigen mening. Wat je ermee doet zal me een worst wezen hihihihi

  59. Origineel geplaatst door Soewie
    Iphoneclub, SVP goed onderzoek doen naar dit soort zaken voordat er van die populistische uitspraken worden gedaan waarbij gebruikers van deze community alleen maar de dupen worden. Er bestaat genoeg jurisprudentie op dit gebied wat de consument in dit geval niet in het gelijk stelt (verkeerde prijzen, verkeerde omschrijving, etc)

    Tja. Als jij de rechtspraak goed had doorgenomen dan had je kunnen lezen dat een belangrijk criterium voor een kennelijke vergissing het prijsverschil is. In Otto-zaak ging het om een televisie die voor 99 euro werd aangeboden maar eigelijk ca. 1200 euro kostte. Hier gaat het om 100 euro versus 150 tot 200 euro.

    In de otto zaak ging het om een factor 12 bij apple om een factor 2. Dat apple zich gaat beroepen op een kennelijke vergissing wordt best lastig. Naast prijsverschil spelen ook nog andere zaken een rol.

    Voor het verwijt weinig onderzoek en populistische uitspraken moet je echt bij jezelf kijken. Juristen discusieren op basis van feiten. Dus kom maar op met je rechtspraak waaruit blijkt dat bij een factor 2 en overige vergelijkbare omstandigheden is uitgemaakt dat er sprake is van een kennelijke vergissing.

  60. Origineel geplaatst door WaZoo
    tjees, weer een domper van TT, ik wordt met de dag blijer van mijn Navigon!

    TT heeft hier niets mee te maken. Het is apple die te voorbarig is geweest. Maar goed, als het je blijer maakt veel plezier met dit nieuws!

  61. @viermaal raden.:
    Ik weet best wel dat software geld kost.
    Windows Vista los kost 300 euro. voor 250 euro kan je een PC kopen met Windows Vista.

    Vorige week een tomtom gekocht met een scherm van 4,3″ incl software en deze koste 166 euro.
    Niemand trapt er in dat de Iphone kit + software meer waard zijn dan een PND die helemaal compleet is…99 euro is dus best wel realistisch.

    Ik ga morgen maar eerst naar http://www.consuwijzer.nl/ bellen. 088 – 0 70 70 70

    ze hebben een fout gemaakt en kunnen niet eens sorry zeggen..Ik was happy geweest als ik een app store kortingsbon had gekregen

  62. Ben ik nou de enige die een zuignap tegen de voorruit een wardeloze oplossing vind?! Daarnaast heb je een kabel voor de power en nog een kabel voor de audio. Ik vind het gewoon een waardeloze carkit en snap die heisa niet.

  63. @gijsmans:
    Je kan een adapter kopen voor de tomtom bevestiging.
    Geheel kan dan op een Brodit proclip
    Adapter kost 24 euro (PdaShop)

  64. @Gonny van der Zwaag:

    op 24 sep schreef je al over onduidelijkheid vwb de geleverde software. En die ondudelijkheid en twijfel is natuurlijk terecht (zoals je zelf al aangaf zou het zelfs om de app kunnen gaan zonder mappen). Naar nu blijkt is er een fout gemaakt in de omschrijving, en dan doet iedereen ineens of het ZO aannemelijk leek dat de software erbij zou zitten?

    En excuses dat ik niet verder inhoudelijk in ga op je reactie, maar dat zal je wel begrijpen als je ‘m nog een keer leest – jezelf tot twee maal toe tegenspreken behoeft geen commentaar mijn inziens

    @RWS17 – ik heb nooit De Otto casus als voorbeeld gebruikt? Zoek eens rond op rechtspraak.nl of uiteraard google. Voorwaarden verkoopvoorwaarden etc

  65. Haha jank jank. Eigenlijk kan ik alleen maar lachen om al de reacties hier boven (behalve die met de zelfde mening als de mijne)

    Als Apple nou slim is dan laten ze TomTom een Versie zonder kaarten maken of een 1x navigeren lite versie.
    Dan zijn ze van het gezeur af. Rechtzaken zijn dan niet nodig en de jankerts hebben geen poot om op te staan.

    Vergeet niet dat Apple een bedrijf is uit de states en bedrijven van daar geven echt niet zomaar over hoor.

  66. @fetdigitaal:
    Je hebt gelijk….verliezer is TomTom.

    Ik ga morgen maar eens mijn iphone bevrijden en roqyGPS installeren.

  67. Origineel geplaatst door fetdigitaal
    Als Apple nou slim is dan laten ze TomTom een Versie zonder kaarten maken of een 1x navigeren lite versie.
    Dan zijn ze van het gezeur af. Rechtzaken zijn dan niet nodig en de jankerts hebben geen poot om op te staan.

    kijk da’s nou een slimme opmerking! Overigens denk ik zeker dat je best sterk staat. Het was inderdaad helemaal niet zeker om welke software het ging die erbij zou zitten. Daarom was er meteen al onduidelijkheid bij de eerste aankondiging. Een houder software kaarten van één stad of alleen Nederland had alleszins redelijk geweest voor 99 euro. Totaal niet vergelijkbaar met het Otto verhaal. Dat was overduidelijk niet realistisch. Dit zeker wel. Bij Windows Mobile wordt een dergelijk software pakketje zelfs ‘gratis’ meegeleverd bij sommige modellen.

  68. Als je hiervoor een rechtzaak zou aanspannen in amerika, zou je het wel eens kunnen halen. Er zijn daar al vreemdere zaken gewonnen.

  69. 100 euro voor zo’n ding mensen toch…

  70. Iedereen klaagt over het feit of de prijs wel of niet klopt.

    Maar draai het alsjeblieft eens om: 100 euro voor zo’n houdertje? Kom op, het enige wat het doet is je iPhone opladen en heeft een fatsoenlijke carkit (als ik de beschrijving mag geloven). Koop dan een fucking parrot, dat zijn pas fatsoenlijke carkits (en werkt ook nog eens normaal over bluetooth). Opladen doe je met een 12v naar USB dingetje van een paar euro, gelijk aan een universele houder. Klaar.

  71. Tis natuurlijk wel jammer maar………………er is altijd gesproken van software en NOOIT van kaarten, dat hebben we er zelf bij verzonnen, software kan veel betekenen (garantie, instructies etc.) ik ben geen jurist maar ik denk dat de juristen van Apple dit echt wel tot de bodem hebben uitgezocht.
    Laten we nou eens goed nadenken, bij een pakje sigaretten krijg je ook geen asbak, bij een aanhangwagen ook geen trekhaak en bij een bos bloemen geen vaas, tenzij je de meerprijs er voor betaald dus waarom zou je dan bij een cradle van welke fabrikant dan software moeten krijgen.
    Dat Apple voorbarig is geweest is duidelijk, DOMDOMDOM, maar het is nou eenmaal zo, en neem van mij aan dat die grote jongens allang hebben uitgezocht wat in deze hun positie is en neem maar aan dat ze niet tegen de muur staan.
    Ik heb hem ook besteld en laat de bestelling lekker 10 dagen doorlopen en dan ben ik ervan af, want de software heb ik al zowel van TT, Navigon en Copilot (welke nog steeds mijn voorkeur heeft vanwege de uitgebreide zelf in te stellen settings), en een houder heb ik al in de iphoneclub shop gekocht voor 1/3 van de prijs van de cradle.
    Als ik het mis heb dan komen er wel reacties.

  72. @Spooky:

    Precies. Ik geloof er eigenlijk ook niet zo dat apple dit niet heeft uitgezocht. Apple heeft gewoon te horen gekregen dat ze goed genoeg staan en daarna de mailtjes pas verstuurd.

    Die gaan echt geen mailtjes versturen en dan achteraf eens nazoeken of ze wel sterk staan.

    Het spijt me maar ik wil gewoon de gedupeerde geen gelijk geven 😀

  73. Origineel geplaatst door WaZoo
    tjees, weer een domper van TT, ik wordt met de dag blijer van mijn Navigon!

    Dit bericht komt vanuit Apple… Dus gooi je iphone maar met navigon en al de digitale prullenbak in… Volgens mij zijn alle navigatie programma’s er al… en nog zijn er elke dag kinders die hun product ff willen promoten! Go fish:S volgens mij kunnen wij als 18+-ers toch best wel zelf een navigatie programmatje uitkiezen zonder de Pro-App promoters die dwaas door elk nieuwsbericht heenkwakken: TT/NAVI/CO/GOOGLE MAPS… is beter! – of zie ik dat nu verkeerd?

    @ topic: Apple had best duidelijk aan kunnen geven dat het alleen puur om de houder gaat. Een quasi houder van een willekeurige Nokia/Samsung/ECT kost al gauw €50,- dus is de gestelde prijs niet eens zo verkeerd.

    Overigens denk ik dat Apple dit wel zal oplossen dmv In-App Purchase mocht het zover komen dat ze alsnog de software moeten leveren. Krijg je dus een TT-app zonder kaarten.

    Enigste wat ik wil is die houder voor in mijn auto, dus Apple… Wanneer komt er een fatsoenlijke windowmout voor mijn iphone…

  74. Origineel geplaatst door HPSterk
    Wie wil er nou een navigatiesysteem?
    Avontuurlijk met een atlas is toch veel leuker?
    En kom op zeg, in de stad ben je toch vrij zielig met zo’n ding. Als je nou op vakantie gaat, oke, maar gebruik dan als je het echt niet kunt vinden wat leuks: de atlas, zoals ik eerder al voorstelde

    met een atlas vind je de weg niet hoor.

  75. Het feit dat Apple een emailtje heeft gestuurd betekend helemaal niet dat Apple sterk staat. Ik zou dit ook hebben gedaan. Hiermee doe namelijk iets heel slims. Als je niet reageerd dan wordt je bestelling geanulleerd en je geld, indien van toepassing, terug gestort. Als je reageerd dan stem je dus nog steeds met de nieuwe voorwaarden in en kun je daar niet op terug komen. Wat je als consument kan doen is het pakje terug sturen en zeggen dat je het niet meer wilt. Maar dan zegt Apple dat je hebt gereageerd en dus met de nieuwe voorwaarden instemt. Als je al betaalt hebt dan heb je de email waarschijnlijk niet gekregen. Maar dan zal Apple ermee instemmen dat je het terug kan sturen en alsnog je geld terug krijgt. Hier hoef helemaal geen advocaten bij te halen. Gewoon als een volwassen persoon afhandelen.

  76. Origineel geplaatst door yogi
    Trouwens, wat ze eigenlijk met die mail bedoelen is:
    De tomTom carkit word zowieso geleverd zonder programma, wilt ge hem nu nog of moeten we hem annuleren.Hier op reageren dat je de software ook wil heeft geen enkel nut…

    Helemaal juist! Apple vraagt niet om jouw akkoord om de applicatie niet te leveren, zij vragen enkel of je de houder nog moet aangezien de software niet bijgeleverd wordt.

  77. Dit is inderdaad wel heel erg blij maken met een dode mus. Ben echt blij dat ik nog helemaal niks had aangeschaft van navigatie en carkit. Denk dat ik nog maar even wacht tot de boel is rechtgetrokken ook.
    TomTom is hard bezig hun naam te grabbel te gooien. Eerst hard van de daken schreeuwen dat hun software klaar is voor de iPhone wat niet waar blijkt te zijn, vervolgens een half jaar lang roepen dat de carkit eraan komt en dan zoiets..

    (First things first: eerst maar even een auto kopen binnenkort en daarna pas een carkit ;))

  78. NAVIGON rules!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! 😉

  79. Veel wannabee advocaten hier die klokken klepels hebben, maar geen flauw idee waar die nou precies moeten hangen.
    Lees om te beginnen eens de voorwaarden door van de Apple Store, en kom dan pas terug met commentaar.
    Er is niks geleverd, er is alleen even de mogelijkheid geweest om op basis van een foutieve omschrijving een bestelling te plaatsen, en omdat de omschrijving fout was geeft Apple iedereen keurig netjes de kans om hun pre-order te annuleren, zonder kosten,zonder addertjes.
    Geloof me, je hebt geen poot om op te staan als je klaagt, zeker niet omdat onder andere hier, maar bijvoorbeeld ook op Macfreak en Onemorething topics te vinden zijn waarin duidelijk aangegeven is dat veel mensen twijfelen, maar dat een enkeling toch de gok neemt in de hoop dat het geen foute omschrijving zou zijn, of in de hoop dat Apple een soort coulance zou toepassen en toch de navigatie software zou meeleveren.Iedereen kan begrijpen dat er geen software meegeleverd gaat worden, aangezien die software net zo duur is als de houder.
    Geen rechter in de wereld die je hierin gelijk geeft, al zijn er wel heel veel advocaten die je gelijk zullen geven,en graag tegen 240 euro per uur voor je aan de slag zullen gaan.

  80. Oke, dus geen tomtom houder voor 100 euri. Wie kan me, en welke, een goeie carkit/houder aanraden voor de 3G[S] ??

  81. @Bluesky:

    Dat heb je al honderden malen kunnen lezen op deze site. Ga eens kijken bij de sites van Brodit en Carcomm en je zult zien dat er volop houders te koop zijn, zowel actief als passief, zowel voorruit als dashboard. Prijzen van zo’n 30 euro tot 80 euro al naar gelang de features.

    En kinders: ga allemaal nu eens serieus aan het werk c.q. naar school dan zijn we van veel zinloze berichten af.

  82. Wat doe je dan? Wel reageren! Juridisch gezien sta je nogal sterk: een autohouder met software voor €99,95 is geen onrealistische prijs, als je bedenkt dat een autohouder vaak al voor minder dan 30 euro in de winkel ligt.

    Wel reageren…. dan krijg je een houder zonder software, zou ik er wel even bijzetten. Juridisch sta je helemaal niet sterk, als men de mogelijkheid krijgt tot annuleren (wat het geval is en zelfs standaard is, je moet immers reageren om het product geleverd te krijgen) is het gewoon rechtsgeldig. We praten hier over een miljardenbedrijf die al jaren over heel de wereld actief is. Denkt men nou echt dat die niet zijn zaakjes goed in orde heeft?
    En voor de mensen die over het Otto incident beginnen, de rechter heeft nooit heel de zaak afgewezen omdat het logisch zou zijn dat de prijs niet realistisch is. Er werd gewoon door de rechter opgemerkt dat klanten dit ook wel hadden kunnen snappen. Dit is weer door de media opgepikt en uit proporties getrokken

  83. Beste mensen,

    Kom nu toch eens terug tot de realiteit van TT. TT is altijd bij het uitbrengen van een nieuw produkt aan de dure kant geweest. 99 euro voor een autohouder met wat aanpassingen is voor TT niet ongewoon kwa prijsstelling. Voor zover ik weet werd op de Apple site alleen gesproken van: inclusief software. Niet vermeld stond wat voor soort software. TT kennende vermoedde ik al dat het niet kaartmateriaal zou zijn. Dachten jullie nu echt dat TT jullie een goedkope aanbieding zou doen? MI erg naief gedacht. Ik denk daarnaast dat de communicatie TT-Apple ook slecht was (en is). Ook dit is niet ongewoon voor TT, zie alle forum reacties over de communicatie van TT richting klanten.

  84. stelletje nederlanders.. als je dat ding wil, koop hem gewoon voor 100 euro, ga niet zitten huilen.. je hebt een iphone.. als je zo zuinig bent koop dan een nokia3310 (als dat uberhaubt nog kan) ofzo.. geeez

  85. Heb TT er maar afgegooid. Jammer van die €99,-, maar dit geklooi kon ik niet meer aanzien! Had TT er al een dikke maand op staan, maar deze laat je vaak op cruciale momenten in de steek.
    Wat een amateurs bij TT & Apple. Enfin, als straks de Iphone Europees verboden wordt zijn wij van al dit gedoe af.

  86. Geachte Appstore,

    Al meermalen heb ik mij verbaasd over het optreden van de firma TomTom – al dan niet in samenwerking met Apple – die lukraak allerlei producten aankondigt die uiteindelijk ofwel helemaal niet verschijnen ofwel niet werken.

    Er schijnt ergens een 1.0 versie te circuleren die bij een collega van mij tot allerlei ongerief met te laat / elders arriveren leidde.

    Smenvattend zou ik willen aanbieden:
    U levert deze TomTom houder gewoon zonder zaniken uit en ik geef u daarbij de optie om deze – indien in combinatie met de software – voor 40 Euro minder te leveren. “Wat ongebruikelijk” zult u wellicht zeggen.
    Ja zeker. Want de hele customer experience van TT, en wel zeker de software die niet meer dan een beta is, valt niet anders te omschrijven dan negatief.
    Vandaar dit aanbod.
    Indien u hier niet gebruik van wenst te maken, verzoek ik u binnen 24 uur te reageren. In het andere geval ga ik er van uit dat een en ander dor u geaccpeteerd c.q. bestendigd is.

  87. Wat ben ik blij dat ik Navigon heb. werkt prima, is niet zo arrogant als TT.
    en met een aparte carhouder voor de Ihone voor nog geen 30 euro ben ik erg tevreden 🙂

  88. Origineel geplaatst door Peter Werfbach
    Geachte Appstore,Al …….. c.q. bestendigd is.

    En jij denkt dat ze van jouw schrijven onder de indruk zijn?

    Zo ja, droom zachtjes lekker door.

  89. Origineel geplaatst door Mark
    stelletje nederlanders.. als je dat ding wil, koop hem gewoon voor 100 euro, ga niet zitten huilen.. je hebt een iphone.. als je zo zuinig bent koop dan een nokia3310 (als dat uberhaubt nog kan) ofzo.. geeez

    100% Eens, we worden een huilie cultuur en het word met de dag erger! Dat soort Amerikaanse gedachtegoed mag van mij ook lekker daar blijven samen met de rest van hun overdreven systeem met hun hypocriete houding jegens sex, scheldwoorden maar vooral bij hun 9x levenslang straffen.. Fuck die shit!! Ja fuck ja!

  90. Wat een slechte service van Apple. De mail beantwoorden kan niet en als je belt, wordt je verwezen naar de website.

  91. Wie belt Neelie Kroes? 😛

  92. Wat een drukdoenerij allemaal,aanvaard gewoon dat er een fout gemaakt is.
    Zolang er nog geen geld van je rekening is is er toch niets gebeurt behalve dat je niet krijgt wat je wil. (er was onduidelijkheid genoeg dat er al dan niet kaarten bij zouden zitten).
    Gewoon afwachten tot de officieele introduktie van tom tom en dan kijken of je een houder wil hebben of niet.

  93. Apple is naief aan het worden of heeft gewoon een beetje zitten slapen. Tomtom is tenslotte destructief bezig om iedere keer het onderste uit de kan te willen halen ten koste van klant en product. Zonder dat daarvoor innovatie en klantvriendelijkheid tegenover zijn komen te staan. Zonde dat een ooit zo’n mooi en innoverend bedrijf uitsluitend voor de poen en de aandeelhouders lijkt te gaan. Microsoft-achtige beelden komen boven….

    Leve de concurrentie en ik ben blij dat ik, na jaren trouwe Tomtom klant te zijn geweest (en daar kennelijk te veel heb bijgedragen aan het welzijn van de grootaandeelhouders), deze zomer heb gekozen voor een merk dat mooie software levert voor een aangename prijs: NAVIGON!

    TomTom: schande voor je hebberigheid, julie hebben je eigen lot in handen.

    Navigon: bedankt voor je mooie software!

  94. Ik heb contact opgenomen met Consuwijzer.
    Apple zit fout en zijn verplicht om de order te leveren zoals eerst aangeboden.
    Ze hebben een aanbod gedaan en ik heb het aanvaard.
    Bedraag wat ze er vroegen is realistisch..je kan een Tomtom PND kopen voor 120 euro incl software.
    Tomtom carkit is en verhouding minder waard.

    Contact opgenomen met Apple.
    Op de callcenter zijn ze bewust van dat ze fout zitten maar ze mogen niks doen. Instructies van boven.

    Ik wacht nog even af…

  95. Origineel geplaatst door Chak
    Ik heb contact opgenomen met Consuwijzer.
    Apple zit fout en zijn verplicht om de order te leveren zoals eerst aangeboden.
    Ze hebben een aanbod gedaan en ik heb het aanvaard.
    Bedraag wat ze er vroegen is realistisch..je kan een Tomtom PND kopen voor 120 euro incl software.
    Tomtom carkit is en verhouding minder waard.Contact opgenomen met Apple.
    Op de callcenter zijn ze bewust van dat ze fout zitten maar ze mogen niks doen. Instructies van boven.Ik wacht nog even af…

    Nou hou ons op de hoogte…

  96. Origineel geplaatst door WaZoo
    tjees, weer een domper van TT, ik wordt met de dag blijer van mijn Navigon!

    Volgens mij valt er te lezen dat dit een fout van Apple is, niet van TomTom, zij waren nota bene niet eens op de hoogte gesteld.

  97. Origineel geplaatst door Jeroen
    Hoe is het ooit met de Otto zaak afgelopen??

    Otto is in het gelijk gesteld. De rechter hekelde met name het punt dat mensen domweg op bestellen hebben geklikt en verder helemaal geen navraag hebben gedaan. De prijs was genoeg om je vraagtekens erbij te stellen, men had dus moeten informeren of de prijs daadwerkelijk klopt. Er zitten dus nog wel de nodige addertjes onder het gras waardoor je het juridisch gezien dus wel zou kunnen verliezen!

    Origineel geplaatst door Soewie
    Er is totaal geen juridische grond om aan te vechten dat Apple (of TomTom) nu wel verplicht is om te leveren.

    Dat is er echter wel! De wet stelt dat als je een koop sluit er een koopovereenkomst is en dat deze nagekomen dient te worden. Daarnaast zijn er bepalingen die stellen dat als jij redelijkerwijs kon vermoeden dat de prijs zou kunnen kloppen je het product gewoon voor die prijs zou moeten krijgen ook al is hij te laag. Bij Otto was dat laatste niet het geval. Zoals ik al eerder zei moet je wel even navraag doen of het klopt, doe je dat niet dan ben jij nalatig en verzwak je daarmee je positie.

    Iemand anders merkte al op dat de concurrentie qua carkit op een 70 euro zit. Als je je dan bedenkt dat de gemiddelde navigatie software in de app store een euro of 79 is dan lijkt die prijs van 100 euro in eerste instantie veel te laag. Als je je echter beseft dat fabrikanten vaker dingen bundelen (zoals hardware en software) waardoor de prijs flink gedrukt wordt dan is die prijs van 100 euro ineens niet meer zo raar maar vrij normaal. Wacom levert diverse tablets waaronder de Bamboo Fun. Dit type tablet wordt geleverd met uiteraard de pen en tablet zelf maar ook met een setje software waaronder Adobe Photoshop Elements. De prijs van dat pakket ligt rond de 80~100 euro. Als je dat dan vergelijkt met een modelletje eerder die dat pakket niet heeft is het prijsverschil veel te klein om de prijs van dat pakket te rechtvaardigen (het prijsverschil is dan iets van een 40~50 euro). Zo kun je nog diverse andere voorbeelden bedenken zoals videokaarten waar je een reeks spelletjes bij krijgt.

    M.a.w. het verwachtingspatroon dat je voor 100 euro een carkit en software krijgt is helemaal niet zo gek en dat kun je makkelijk met diverse voorbeelden aantonen. Het probleem zit ‘m in het punt dat als je vermoed dat die prijs niet helemaal klopt een rechter er wel vanuit zal gaan dat je dan contact opneemt en navraag doet. Als je dat niet hebt gedaan dan ben je nalatig en kon je het wel eens verliezen. Het is jammer om te zien dat door gebrek aan kennis iphoneclub.nl mensen nu zeer waarschijnlijk met een dooie mus blij loopt te maken. Ondanks dat blijft de rode draad: ga er tegen in verweer, je hebt toch niks te verliezen.

    Nokia heeft hetzelfde probleem met de N900 alleen zijn er daar wel mensen geweest die het diverse malen hebben nagevraagd en waarbij herhaaldelijk is geantwoord dat het klopt. Later kwam Nokia met eenzelfde verhaal als Apple: drukfoutje dus we cancelen alles. Dat verhaal gaat bij Nokia dus niet zomaar op omdat ze diverse malen hebben bevestigd dat het wel klopt. Misschien handig voor de mensen hier om daar eens naar te gaan kijken voor wat meer informatie rond dit onderwerp, het kan je helpen: http://blog.iusmentis.com/2009/09/19/nokia-doet-een-otto/

  98. Apple heeft vast een regel zoals deze:
    Prijswijzigingen en druk- en zetfouten voorbehouden

    En wat doe je er dan aan, NIETS!
    Apple stuurt het product op en dan pas halen ze het van je rekening, men kan dus nog alle kanten op met de kopers. Vervelend maar denk toch echt dat hier niets aan te doen is?!

    Gelukkig heb ik nog even gewacht met de koop, ben ook nog steeds super blij met Navigon.

  99. @viermaal raden.:

    Origineel geplaatst door viermaal raden.
    Origineel geplaatst door wickedjvOrigineel geplaatst door viermaal raden.“Juridisch gezien sta je nogal sterk: een autohouder met software voor €99,95 is geen onrealistische prijs,”1. Ik denk het niet want de prijs van de software was al bekend en ook weet iedereen (die nadenkt!) dat een houder met al die functies tenminste zo’n 70 of meer euro zal kosten. Zie ook de prijzen van vergelijkbare actieve houders.(vergelijken met iets van 15 euro bij de Action gaat gewoon niet op)Als je een TomTom One voor ongeveer 130 EUR kunt kopen, Houder+Software+Kaarten+Toestel.
    Dan vind ik 100 EUR een normale prijs voor slimme houder en software. T.o.v. een One wordt er bespaard op touchscreen, batterij, CPU, geheugen, designen van een omhulsel,…Maar of je juridisch sterk staat t.o.v. zo’n bedrijf is inderdaad nog de vraag.Als jij denkt dat het zo werkt (wat dus niet zo is) dan stap je toch naar een advocaat! Kost je paar honderd euro maar je hebt wel lol.

    Misschien moet je de volledige post ‘ns lezen. Ik zeg niet dat je juridisch sterk staat, ik zeg enkel dat het een realistische prijs is. Zo is het prijsverschil van de TomTom navigator-pakketten (GSM of PDA met GPS-ontvanger+software+kaart) t.o.v. enkel de GSM of PDA in kwestie een gelijkaardig bedrag. Apple vond het trouwens blijkbaar ook niet zo gek…

  100. @Chak: En wat heeft apple je geboden dan? Er staat nergens expliciet welke en wat voor software geleverd wordt. Ik heb net de Consuwijzer gebeld en ook voorgelegd en het complete verhaal verteld.

    In dit geval is er geen koopovereenkomst omdat het gaat om een voorbestelling. Een fout in de omschrijving valt onder de algemene verkoopvoorwaarden en kan dus door Apple teniet gedaan worden.

    SVP gebruikers niet met jouw onzin opzadelen.

  101. @ppl:

    Je kunt schrijven tot je een ons weegt maar je redenatie slaat gewoon nergens op.

    Al bij de 1e introductie waren de berichten “kan dit wel kloppen, is dit werkelijk incl. software, ….” niet van de lucht. Toch wel HET bewijs dat niemand de prijs geloofwaardig vond.

    Vervolgens dit ding (met de nodige electronica ingebouwd) te gaan vergelijken met een simpele actieve houder (bijv. Brodit, circa 80 euro) slaat natuurlijk nergens op.

    Als je gaat vergelijken doe dat dan goed en tel de prijs van een actieve houder en aparte GPS muis (en nog wat toeters) en je zult al direct dik boven de 100 euro komen zonder dat je de software mee hebt gerekend.

    Straks komt nog iemand op het idee om te gaan vergelijken met een nav. systeem van 69 euro en wil dan geld toe hebben.

    Get a life!

  102. Wat ik niet kan uitstaan is dat dezelfde mensen die schreeuwen moord, brand en aanklagen dat die dezelfde mensen zijn die klagen over de aanklaag cultuur van de Verenigde Staten. Dit zijn dezelfde mensen die zeggen dat het legaliseren van vuurwapens slecht is want dan kan je er makkelijker aan komen en dan is het moeilijk onder controlle te houden. Maar als we het dan hebben over het illegaliseren van softdrugs dan is dat slecht want dan gaat het fout. Die zeggen dat het juist goed om te legaliseren want daarom heeft ons land het minste last van drugsverslaving. Het is ook maar net wat de Nederlander wilt horen.

  103. Origineel geplaatst door Chak
    Ik heb voor betaald…wil rente terug zien…per dag 2 procent.

    Yeah right!! 2 procent per dag = 700% per jaar…. There Is No App For That!!!

  104. Origineel geplaatst door Chak
    Ik heb contact opgenomen met Consuwijzer.Apple zit fout en zijn verplicht om de order te leveren zoals eerst aangeboden.Ze hebben een aanbod gedaan en ik heb het aanvaard.Bedraag wat ze er vroegen is realistisch..je kan een Tomtom PND kopen voor 120 euro incl software.Tomtom carkit is en verhouding minder waard.Contact opgenomen met Apple.Op de callcenter zijn ze bewust van dat ze fout zitten maar ze mogen niks doen. Instructies van boven.Ik wacht nog even af…

    Deze beste man en consuwijzer hebben helemaal gelijk! Er is een wetsartikel: Aanbod en aanvaarding, Apple doet een aanbod en de klant aanvaard dit aanbod doormiddel van een besteling. Conclusie, er is sprake van een koopovereenkomst (simpel gezegd, ik weet t).

    Vervolgens zijn er nu een aantal “Apple fanboys” die het maar belachelijk vinden dat mensen hier over gaan zeuren. Ik zou zeggen, wees maar blij dat jij je order annuleerd of bevestigd en leg je er bij neer dat mensen juridische stappen kunnen ondernemen.
    Advocaten zijn duur blabla, ja dat klopt maar er zijn meer wegen die naar Rome lijden, zo heb je rechtsbijstand en verschillende organisaties die het opnemen voor de consument.

    Nogmaals wees blij dat je je bestelling kan annuleren of bevestigen of dat je de trotse bezitter bent van Navigon maar ga mensen die juridische stappen overwegen niet afkraken, voor gek verklaren enz.

  105. Apple rekent al EUR 19,00 voor een simpel USB kabeltje. Wel erg naief om dat een houder met ingebouwde GPS ontvanger en TomTom software voor EUR 99,00 te verwachten.

    Je kunt een brief of email schrijven naar Apple maar je maakt pas kans als je Neelie Smit Kroes heet hoor.

  106. kan me ook nog een zaak van de wehkamp fzo herrineren met plasma/lcd tv’s voor 100 euro fzo? en die moesten ze ook gewoon leveren. dus denk dat apple dit keer toch echt de lul is.

  107. Origineel geplaatst door maus
    kan me ook nog een zaak van de wehkamp fzo herrineren met plasma/lcd tv’s voor 100 euro fzo? en die moesten ze ook gewoon leveren. dus denk dat apple dit keer toch echt de lul is.

    Dus niet.

    De enige die “echt de lul” (Jouw Woorden!) zijn dat zijn de dombo’s die denken overal een slaatje uit te kunnen slaan!

  108. 1; Bij warm weer blijft een plakker niet aan je raam hangen, gevolg; de Iphone krijgt alle hoeken van je bolide te zien.
    2; Waarom bestellen als je nog niet eens wat je besteld.
    3; Waarom klagen over sofware als je nooit geweten hebt wat voor software er uberhaubt bij zat.

    ??????

    Deze en een tal van andere vragen cq opmerkingen komen bij me op bij het lezen van het bericht + bovenstaande posts.

    Wanneer de naam TomTom bovenaan een bericht verschijnt weten we allemaal al genoeg, 200+ reacties.
    Waar komt deze sensatiezucht vandaan?
    Zijn we allemaal zo boos op TomTom omdat ze een product (op geen enkele wijze verbonden aan de Apple Iphone) zo laat leveren? Of vanwege de slechte communicatie?

    Allemaal waar natuurlijk maar ik ben toch ook niet kwaad op Albert hein omdat ze mijn merk appelmoes niet aanbieden, moeten hun weten!
    Klaarblijkelijk was het product TomTom voor Iphone nog niet geoptimaliseerd genoeg om uit te brengen en nu het dat wel is is iedereen weer pissig omdat de autohouder ‘te laat’ komt maar wie bepaald dat dan? De consument of TomTom?

    Nu bied een bedrijf (in dit geval Apple) een aanbieding overigens een HELE vage en dan zijn er types die dit meteen bestellen en dat is hun goed recht maar waarom bestel je iets waarvan je niet eens weet wat erbij geleverd wordt?! En dat dan ook nog voor een prijs die met software (lees kaarten) absoluut niet kan. Wat hadden jullie gewild dan?
    Ik vraag me echt af wat de potentiele kopers verwacht hadden thuis te ontvangen..

  109. Origineel geplaatst door melle
    Volgens mij sta je juridisch helemaal niet zo sterk. Ik heb dat ding ook gelijk besteld, maar het bedrag wordt pas van mijn creditcard afgeschreven zodra Apple daadwerkelijk gaat verzenden. Tot die tijd heb ik nog niets betaald, meldt Apple wel wat er aan de hand is, en geeft mij zelfs nog de gelegenheid te annuleren. Ik weet niet wat voor knappe advocaten jullie hebben rondlopen, maar volgens mij staat Apple volledig in zijn recht (of zijn er mensen die wel al daadwerkelijk betaald hebben (waarbij het geld dus al echt is afgeschreven)?).

    Er zijn ook heel wat mensen die per overschrijving betalen en dan gaat het wel meteen van je rekening af dus daar zit je niet helemaal juist.

    Wat ik er van vind is dat ze een stuk te laat komen met al die prulletjes (eigenlijk al meer dan een jaar want ook de 3G had al veel langer als navigatietoestel kunnen gebruikt worden…) Tomtom zat al bitter lang te zaniken over ‘hun’ versie voor de iphone terwijl navigon plots uit het niks opdoemde.
    IK kocht deze app dan ook meteen en heb er geen spijt van,al is de GPS verbinding soms een probleem maar dat is dan meer de schuld van de iphone zelf vrees ik…
    Nu heb ‘k over TOMTOM niks fouts te melden,want mijn 910 ligt hier nog in de kast en heeft z’n nut meer dan eens bewezen maar voor de iphone kwamen ze een bus te laat 🙁

    In de houder had ik ook wel interesse maar weerom….. TE LAAT!!!!!!!

    heb nu eentje van Philips,de zogenaamde fanholder (zonder zuignap dus) en voor 24 euro doet ie prima z’n werk.
    De iphone is beter binnen bereik en je moet niet telkens je raam afkuisen om te vermijden dat dieven ze inslaan…

    Vijgenn na pasen TOMTOM, vijgen na pasen!

  110. Origineel geplaatst door Pete
    Veel wannabee advocaten hier die klokken klepels hebben, maar geen flauw idee waar die nou precies moeten hangen.
    Lees om te beginnen eens de voorwaarden door van de Apple Store, en kom dan pas terug met commentaar.
    Er is niks geleverd, er is alleen even de mogelijkheid geweest om op basis van een foutieve omschrijving een bestelling te plaatsen, en omdat de omschrijving fout was geeft Apple iedereen keurig netjes de kans om hun pre-order te annuleren, zonder kosten,zonder addertjes.

    Levering is geen noodzakelijke voorwaarde. Apple heeft een aanbod gedaan en door te bestellen is aan aanbod geaccepteerd. Vraag is of apple de overeenkomst kan terugdraaien op basis van een kennelijke vergissing. Wel of niet leveren speelt hierbij geen enkele rol.

    Algemene voorwaarden die stellen dat levering een voorwaarde is, zijn tegen tegen de wet en daarmee nietig. Een bordje bij de garderobe dat de directie zich niet aansprakelijk stelt voor schade aan kleding is weinig zinvol. In bepaalde gevallen is de directie wel degelijk aansprakelijk.

    De zin in een folder of website dat de leverancier het voorbehoud maakt van typefouten en dergelijke is geen absolute toverformule om aan aansprakelijkheid te ontkomen. Deze bepaling is namelijk onredelijk bezwarend en komt in aanmerking voor vernietiging.

  111. Origineel geplaatst door peter Bakker
    Als Apple ergens “wijziging voorbehouden” heeft staan, sta je niet zo sterk…

    En zoiets hebben ze. Wie de moeite neemt de voorwaarden door te nemen alvorens over rechtzaken te gaan schreeuwen:

    OVERIGE BEPALINGEN EN VOORWAARDEN

    iTunes is niet verantwoordelijk voor typografische fouten.

    iTunes behoudt zich het recht voor de verkoopvoorwaarden van de iTunes Store te allen tijde te wijzigen. Van enige nieuwe of gewijzigde verkoopvoorwaarden zal aan u kennis worden gegeven. Indien u weigert om de gewijzigde verkoopvoorwaarden te accepteren, zult u niet in staat zijn om producten aan te schaffen van de diensten en iTunes zal het recht hebben om de overeenkomst met u op te schorten of te beëindigen en u te verhinderen enige verdere aankopen te doen in de iTunes Store.

  112. Origineel geplaatst door Markboxman
    SVP gebruikers niet met jouw onzin opzadelen.

    Als jij dit onzin vindt wat is een contract?
    Een huis waar je voor tekent en nog niet betaald hebt..denk je dat je dan zo maar nee kan zeggen?

    Als je mijn eerdere berichten leest over de houder heb ik zelf in verleden gezegd dat ik voor 130 euro de houder zou kopen.
    Apple heeft iets aangeboden waar ze zelf van overtuigd waren dat het klopte en ik heb het gekocht. Betaald of niet betaald maakt niet uit.
    Met een simpele sorry was ik tevreden..nee ik moet ook nog een keer naar een 0900 nummer bellen om te zeggen dat ik de houder echt wil kopen..
    Ik ga de houder zeker kopen maar niet via Apple.

  113. Mensen,

    Koop allemaal een windows PC, een Nokia en een Garmin navigatie systeem als Apple en TomTom je niet aanstaan en houdt op met al dat gezeur.

  114. Origineel geplaatst door â„œuben
    Origineel geplaatst door peter BakkerAls Apple ergens “wijziging voorbehouden” heeft staan, sta je niet zo sterk…En zoiets hebben ze. Wie de moeite neemt de voorwaarden door te nemen alvorens over rechtzaken te gaan schreeuwen:“OVERIGE BEPALINGEN EN VOORWAARDENiTunes is niet verantwoordelijk voor typografische fouten.iTunes behoudt zich het recht voor de verkoopvoorwaarden van de iTunes Store te allen tijde te wijzigen. Van enige nieuwe of gewijzigde verkoopvoorwaarden zal aan u kennis worden gegeven. Indien u weigert om de gewijzigde verkoopvoorwaarden te accepteren, zult u niet in staat zijn om producten aan te schaffen van de diensten en iTunes zal het recht hebben om de overeenkomst met u op te schorten of te beëindigen en u te verhinderen enige verdere aankopen te doen in de iTunes Store. “

    Euh… sorry, maar dit gaat toch over de iTunes store? en niet over de Apple store?

  115. Ik lees nu al een paar dagen steeds hetzelfde: wel te krijgen, niet te krijgen. Prijs is goed, prijs is te laag, prijs is te hoog. Tom Tom is goed, Navigon is slecht. Navigon is goed, Tom Tom is slecht. Zullen we met ons leven verder kunnen gaan en dit zeer belangrijke wereldnieuwd over een carkit kunnen afsluiten. Over enkele dagen, weken of misschien een maandje is alles duidelijk.

  116. Origineel geplaatst door kevin
    heb nu eentje van Philips,de zogenaamde fanholder (zonder zuignap dus) en voor 24 euro doet ie prima z’n werk.De iphone is beter binnen bereik en je moet niet telkens je raam afkuisen om te vermijden dat dieven ze inslaan…Vijgenn na pasen TOMTOM, vijgen na pasen!

    Waar is meer info te vinden over deze Fanholder van Philips ?

  117. Zoals iemand al opmerkte, een echte ICT jurist heeft aangegeven dat je wel degelijk kans maakt in deze kwestie om je gelijk te behalen.

    Ik zal dit geval goed in de gaten houden 🙂

    En daarnaast… mensen, laat het rusten. Diep in jullie hart weten jullie dat je enkel de houder aan ging schaffen en geen software. Maar, ik weet het: dit spelletje is te leuk om je bij neer te leggen, dus ik doe ook lekker mee.

  118. @Roeland:

    Ik heb niet een jurist dat horen zeggen. ICT heeft er trouwens niets mee te maken.

    “leuk”?? Als je niks beters te doen hebt wellicht maar de meesten besteden hun tijd liever nuttiger.

  119. Origineel geplaatst door viermaal raden.
    @ppl: Je kunt schrijven tot je een ons weegt maar je redenatie slaat gewoon nergens op.Al bij de 1e introductie waren de berichten “kan dit wel kloppen, is dit werkelijk incl. software, ….” niet van de lucht. Toch wel HET bewijs dat niemand de prijs geloofwaardig vond.Vervolgens dit ding (met de nodige electronica ingebouwd) te gaan vergelijken met een simpele actieve houder (bijv. Brodit, circa 80 euro) slaat natuurlijk nergens op.

    Goh, dan weet jij meer dan ik want ik kan nergens in mijn reactie vinden dat ik het over een actieve houder heb. Sterker nog, dat staat er BEWUST NIET. Waarom niet? Omdat zoals je het zelf aan geeft, niet helemaal een goede vergelijking is. Er zijn echter ook al wat concurrenten die een vergelijkbare houder hebben uitgebracht waarvan de prijs rond de 70 euro hangt. Zo even uit het hoofd is Navigon daar eentje van. Daar zit echter geen software bij, die moet je zelf los aanschaffen. M.a.w. de vergelijking die ik maak is geheel juist, jij hebt alleen niet de juiste link gemaakt 😉

    Als je gaat vergelijken doe dat dan goed en tel de prijs van een actieve houder en aparte GPS muis (en nog wat toeters) en je zult al direct dik boven de 100 euro komen zonder dat je de software mee hebt gerekend.Straks komt nog iemand op het idee om te gaan vergelijken met een nav. systeem van 69 euro en wil dan geld toe hebben.Get a life!

    Goed, dan een andere vergelijking van iemand hier geloof ik. Kijk eens naar de TomTom PND’s en vooral naar de prijs. Voor 20 euro meer heb je een complete PND bestaande uit de computer, de software en een actieve houder. Daarnaast is mijn andere vergelijking zoals ik al aangaf gewoon correct alleen snap jij dat niet. Misschien eens een cursusje begrijpend lezen doen gevolgd door een beleefdheidscursus want met zinnen als “get a life” laat je wel heel erg duidelijk zien dat je die 2 dingen wel heel erg nodig hebt. Nergens voor nodig die toon.

    Er zit trouwens geen GPS muis in dat ding, wel een verbeterde GPS antenne en dat is toch echt heel wat anders. Overigens kun je ook prima voor een euro of 30 bluetooth GPS muisje kopen waarmee je hele argument dus komt te vervallen.

    Origineel geplaatst door Richard Schouten
    Apple rekent al EUR 19,00 voor een simpel USB kabeltje. Wel erg naief om dat een houder met ingebouwde GPS ontvanger en TomTom software voor EUR 99,00 te verwachten.

    Totdat je dit artikel en de reacties erop leest. Het betreft hier nog altijd een TomTom product waarbij mensen dus ook het idee hebben dat TomTom het pakket maakt en verkoopt en dat is dan ook goed te zien aan de reacties hier omdat er een aantal mensen TomTom ten onrechte van deze actie beschuldigen. Dat Apple de boel doorverkoopt is dan weer een ander verhaal maar doet geen afbreuk aan de verwachting van andere mensen zoals je al wel kunt zien.

    @â„œuben: en wie de wet kent weet dat er niets boven de wet staat, ook geen algemene voorwaarden van een bedrijf als Apple. Het mag niet van de wet (hoewel je daarin niet erg sterk staat) dus zijn de AV nietig te verklaren. Kan Apple hoog en laag springen en allerlei bepalingen erin zetten maar als het niet volgens de wet is dan is het niet van gelding.

    Voor wie dit achteraf nog terugleest, zie ook een update: https://www.iculture.nl/36935/carkit-inclusief-software-voor-99-euro-klopt-dat-wel/

  120. En dan de laatste klucht.
    Ik heb 2 weken geleden telefonisch mijn bestelling bevestigd ook zonder software. Ik kom er vandaag achter dat mijn bestelling automatisch geannuleerd is omdat de block die er op gezet was tijdens de annuleringsactie niet verwijderd was. Kan ik opnieuw bestellen. En opnieuw 4 weken wachten. GRRRR
    En dat terwijl het ding morgen verzonden zou gaan worden. Zal wel niet de enige zijn dus weest gewaarschuwd.

  121. Bij mij dus ook nu geannuleerd en dat terwijl toen ik gisteren keek er nog gewoon stond dat hij de 15de verzonden zou worden en verwachte bezorging 20ste, en dat ook ik telefonisch gemeld heb dat ik hem toch wilde hebben tegen de condities die tijdens mijn bestelling op de website vermeld waren.

  122. Net met Apple gebeld, 5 minuten wachten en toen binnen 3 minuten order weer geactiveerd.

  123. @Spooky:
    Mij werd gezegd dat er geen enkele mogeljkheid was om de order te re-activeren. Ga ik morgen dan toch maar weer proberen.

Reacties zijn gesloten voor dit artikel.