Apple stuurt ‘Shot on iPhone 2016’-fotoboek naar fotografen [video]

Apple heeft een fotoboek 'Shot on iPhone 2016' gestuurd naar fotografen die dit jaar meededen aan de campagne om de camera van de iPhone te promoten.

Apple heeft fotografen die meededen aan de ‘Shot on iPhone’-campagne ook dit jaar weer verrast met een fotoboek. Daarin is hun eigen foto te zien, samen met alle andere foto’s dit dit jaar in de ‘Shot on iPhone’-campagne zijn gebruikt. Het gaat om een mix van amateurfotografen en professionele fotografen.


Shot on iPhone: kleurrijke foto's buiten

Shot on iPhone 2016

Apple gebruikt de foto’s met toestemming van de originele makers op billboards en andere reclame-uitingen. Daarmee willen ze laten zien dat het niet moeilijk is om mooie foto’s te maken met de camera van de iPhone 6s en iPhone 7.

Helaas kregen de fotografen niet Apple’s €300 kostende fotoboek ‘Made in California’ erbij. In onderstaande unboxing-video is het boek van 2016 goed te zien. Qua omvang is het een behoorlijk fotoalbum. Je krijgt er witte handschoentjes bij om geen vlekken op de foto’s te maken.

Klik om inhoud van YouTube te tonen.
Learn more in YouTube’s privacy policy.

De campagne ‘Shot on iPhone’ bestaat alweer een paar jaar en is erg succesvol. Apple won er prijzen mee op het Cannes Grand Prix-reclamefestival en één van de foto’s won zelfs een Cannes Lion. Deze fotoserie geeft een goede indruk hoe de foto’s eruit zien. Soms zijn ze verrassend knap, soms zitten er foto’s tussen waarvan je denkt: dat kan ik ook. Maar dat is juist de bedoeling. Je moet als gewone iPhone-bezitter zin krijgen om de camera van je iPhone wat vaker te gebruiken.

Bekijk ook
Nieuwe ‘Shot on iPhone’-campagne focust op kleur

Nieuwe ‘Shot on iPhone’-campagne focust op kleur

Apple heeft een nieuwe Shot on iPhone-campagne, met kleurrijke foto’s op billboards. In ‘Color’ zie je hoe levendig de kleuren zijn die je met de iPhone 6s-camera maakt.

iPhone nog steeds populairst op Flickr

Dat de iPhone nog steeds een erg populaire telefoon is om foto’s mee te maken blijkt wel uit de nieuwste Flickr-cijfers. Bijna de helft (48%) van de foto-uploads is tegenwoordig afkomstig van een mobiele telefoon. Dat is een flinke sprong ten opzichte van vorig jaar (39%). De ranglijst ziet er vertrouwd uit: 47% van alle uploads verliep via een iPhone. Canon was tweede (24%) en Nikon was derde (18%). Dat roept bij ons de vraag op: waar zouden al die Samsung-gebruikers hun toestel voor gebruiken?

Informatie

Laatst bijgewerkt
9 december 2016 om 9:23
Onderwerp
Categorie
Apple

Reacties: 2 reacties

Reacties zijn gesloten voor dit artikel.