Heb je een probleem met je iPhone, iPad, Mac, Apple Watch of ander Apple-product, dan kun je terecht bij de Genius Bar. Zogenaamde erkende Apple serviceproviders zoals Amac en Microfix nemen ook reparaties aan. Sinds december vorig jaar kun je deze afspraken ook maken via de Apple Support-website, maar dit was in de speciale Apple Support-app nog niet mogelijk. Met de update naar versie 1.1 is daar verandering in gekomen. Daarnaast ondersteunt de app nu rijke notificaties bij het voeren van een chatgesprek.
Apple Support-app afspraak maken bij Amac, Microfix en meer
De Genius Bar in de Apple Store in Amsterdam, Haarlem, Den Haag en Brussel is altijd een drukbezochte locatie voor het uitvoeren van reparaties. Je kunt met problemen echter ook terecht bij zogenaamde Apple serviceproviders. Dit zijn erkende en officiële plekken waar je je Apple-product ter reparatie aan kunt bieden, net als bij de Genius Bar. Hierdoor heb je veel meer keuze wat betreft het maken van een afspraak. Via de Apple Support-website kon je al terecht bij deze winkels, maar in de Apple Support-app werd je nog doorverwezen naar een telefoonnummer. Dat hoeft nu niet meer, want de Apple Support-app laat zien wanneer je bij deze locaties terecht kunt. Met een paar tikken maak je zo een afspraak.
Je kunt daarnaast, net als op de Apple Support-website, filteren op provider. Je hebt daarbij de keuze tussen KPN, PhoneHouse, T-Mobile, Tele2, Telfort en Vodafone. Veel verschil lijkt dit echter niet te maken voor het aanbod van reparatielocaties, gezien bij alle gevallen dezelfde winkels aangeboden worden. Verder kun je met de nieuwe versie rijke notificaties voor de chat ontvangen. Sinds iOS 10 kunnen apps rijke notificaties sturen, waardoor je meer kunt doen vanuit een melding. In de Apple Support-app komt dit van pas in een chatgesprek bij vragen of problemen met een Apple-product. Tot slot kun je met de app nu ook een afspraak maken bij de Genius Bar in China, Hongkong, Macau, Turkije en de Verenigde Arabische Emiraten.
De Apple Support-app is gratis beschikbaar voor iPhone en iPad en is de eenvoudigste manier om een afspraak in te plannen bij een Genius Bar of support te krijgen. De app kwam eind vorig jaar als eerste beschikbaar in Nederland en kwam later pas naar Amerika en andere landen.
Taalfout gezien of andere suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!
Het laatste nieuws over Apple van iCulture
- Facebook Messenger werkt nu eindelijk met Siri en krijgt voicemailfunctie (21-11)
- Shazam heeft nu 100 miljard keer muzieknummers herkend: hoeveel Shazams heb jij? (20-11)
- Huidige eigenaar wil van Flitsmeister-app af (15-11)
- Google nu met Gemini-app voor iPhone: download hem hier (14-11)
- Final Cut Pro voor Mac krijgt reeks nieuwe AI-functies met nieuwste update (14-11)
Reacties: 4 reacties