Apple Support-app nu ook in België

De Apple Support-app is nu ook in België te downloaden. Via de app maak je afspraken met de Apple Store Genius Bar bij problemen met je producten.
Gonny van der Zwaag | iCulture.nl -

Goed nieuws voor onze Belgische lezers: ook zijn kunnen vanaf deze week de Apple Support-app gebruiken om afspraken te maken met de Genius Bar. De officiële app komt nu beschikbaar in nog eens 22 landen, waaronder België, Duitsland, Frankrijk, Spanje en Zwitserland. Apple heeft meteen even de moeite genomen om de app te vertalen naar 13 nieuwe talen.

Apple Support-app in België

De Apple Support-app kwam als eerste beschikbaar in Nederland. Daarna volgden in december de Verenigde Staten.

Intro van Apple Support-app.

Afspraak maken
Tegelijk verdwenen de contactmogelijkheden in de Apple Store-app, waar je nu alleen nog maar producten kunt bekijken en bestellen. De Apple Support-app komt van pas las je problemen ondervindt met je iPhone, Mac of ander product.

Apple Support met toestellen en support opties.

Je wordt door de stappen heen geholpen om het probleem op te lossen, kunt bellen met de helpdesk of een afspraak inplannen bij de dichtstbijzijnde Apple Store. Voor veel Belgen zal dat Brussel zijn, al zou je vanuit de regio Luik ook naar Duitse Apple Stores kunnen gaan. Eventueel kun je ook naar een Apple Authorized Service Provider gaan.

Bekijk ook

Apple Support medewerker

Zo neem je contact op met Apple Support

Heb je een probleem met een Apple-product, dan kun je op verschillende plekken terecht om het probleem op te lossen. In dit artikel leggen we uit hoe je contact opneemt met Apple Support, de klantenservice en de helpdesk.

De app komt overeen met Apple’s (vernieuwde) supportsite. Je kunt inloggen om te zien welke apparaten op jouw naam staan en vervolgens support vragen via de telefoon, chat of e-mail. Downloaden kan gratis.

Bekijk ook

Apple Store blije klanten

Nieuwe Apple Support-app in Nederland verschenen

Apple heeft in Nederland een speciale Apple Support-app uitgebracht, waarmee je hulp kunt krijgen bij problemen en reparaties.

Informatie

Laatst bijgewerkt
26 januari 2017 om 16:17
Onderwerp
Categorie
Apps

Reacties: 2 reacties

  1. Vorige week geprobeerd, terugbelfunctie: je wordt idd teruggebeld, maar krijgt meteen te horen, we konden u niet bereiken ,,,, tot 4 x aan toe.
    Daarna app functionaliteit: schiet ook niet op …. (standaard “helpdesk” acties, je verwacht wel wat meer van apple “genius’s) … macbook air 9 maanden oud … kun je niet opsturen … wat mij betreft toch weer een tegenvaller …

  2. Mij is het ook niet gelukt om support te krijgen via de app. Krijg bericht dat ze mij niet konden bereiken. Ik wil direct een afspraak maken bij geniusbar. Dat kan dus niet meer. Krijg alleen de mogelijkheid voor bellen.