Apple heeft Michael Schwekutsch in dienst genomen, die voorheen bij Tesla een topfunctie op het gebied van aandrijfsystemen had. Is Apple nog steeds van plan om een 'Apple Car' te maken?
Taalfout gezien of andere suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!
Artikelcorrectie, spelfout of -aanvulling doorgeven?
Reacties: 8 reacties
Don van D
Het zal wel een auto worden met ingebouwde AirPower😂
Robbert
Als het iemand anders het beter snapt dan ik mag hij het zeggen.
Maar ik denk dat Apple met zijn Autopilot/softwareplatform (om uiteenlopende redenen) geen partners heeft kunnen vinden en er dus weer op uitkomt om het chassis alvast zelf te gaan maken.
Onder het mom: Je moet ergens beginnen.
Alleen dan komt er snel een duizelingwekkende hoeveelheid problemen opduiken voor wat betreft carroserie-ontwerp, ontwerpfilosofie, produktie, uitbesteding, provisioning, assemblage, opschaling, dealernetwerk, onderdelendistributie, after-sales service, monteurs, opleidingen.
Een ongelofelijk complexe tak van sport – waar verfijning van bestaande netwerken in de autoassemblage uiterst belangrijk is, waarin andere merken soms al honderden jaren in meegegroeid zijn en of na een marginaal bestaan gestrand zijn. Dit is echt veel, veel complexer voor nieuwkomers en uiteindelijk veel minder winstgevend dan de iDevice business – waarbij ik me dus afvraag of Apple ook maar half beseft waar ze aan beginnen.
J
@Robbert: Ik snap je punt, maar dat heeft Apple nog nooit weerhouden om iets nieuws te maken.
Flieps
Als een Tesla al 90k kost…..wat gaat een Apple dan kosten?
Ik geloof er niet meer in. En Apple zelf ook niet. Ze hebben niet voor niks Project Titan de afgelopen jaren al enorm gedownsized. Het komt volgens mij niet verder dan wat Apple software die geconnect kan worden met je auto.
Justin
Komt vast samen met Apple pay naar Nederland in 2035 ofzo
Coen
Ik denk dat Apple het wel bij car play gaat laten aangezien er al teken zijn die het in hun auto mee kunnen leveren
Het zal wel een auto worden met ingebouwde AirPower😂
Als het iemand anders het beter snapt dan ik mag hij het zeggen.
Maar ik denk dat Apple met zijn Autopilot/softwareplatform (om uiteenlopende redenen) geen partners heeft kunnen vinden en er dus weer op uitkomt om het chassis alvast zelf te gaan maken.
Onder het mom: Je moet ergens beginnen.
Alleen dan komt er snel een duizelingwekkende hoeveelheid problemen opduiken voor wat betreft carroserie-ontwerp, ontwerpfilosofie, produktie, uitbesteding, provisioning, assemblage, opschaling, dealernetwerk, onderdelendistributie, after-sales service, monteurs, opleidingen.
Een ongelofelijk complexe tak van sport – waar verfijning van bestaande netwerken in de autoassemblage uiterst belangrijk is, waarin andere merken soms al honderden jaren in meegegroeid zijn en of na een marginaal bestaan gestrand zijn. Dit is echt veel, veel complexer voor nieuwkomers en uiteindelijk veel minder winstgevend dan de iDevice business – waarbij ik me dus afvraag of Apple ook maar half beseft waar ze aan beginnen.
@Robbert: Ik snap je punt, maar dat heeft Apple nog nooit weerhouden om iets nieuws te maken.
Als een Tesla al 90k kost…..wat gaat een Apple dan kosten?
@Robbert: En Tesla dan?
Ik geloof er niet meer in. En Apple zelf ook niet. Ze hebben niet voor niks Project Titan de afgelopen jaren al enorm gedownsized. Het komt volgens mij niet verder dan wat Apple software die geconnect kan worden met je auto.
Komt vast samen met Apple pay naar Nederland in 2035 ofzo
Ik denk dat Apple het wel bij car play gaat laten aangezien er al teken zijn die het in hun auto mee kunnen leveren