Apple start Tumblr-blog over iPhone 5c

Apple is op Tumblr een blog gestart om reclame voor de iPhone 5c te maken. De kleurrijke video's staan op Vimeo.

tumblr apple reclame iphone 5cApple lijkt een Tumblr-blog te zijn gestart om de iPhone 5c onder de aandacht te brengen. ‘Elke kleur heeft een verhaal’ is de naam van de campagne, waarbij je op kleurtjes kunt klikken om animaties met stippen te zien. Die verwijzen naar het stippenpatroon in de officiële beschermhoezen van de iPhone 5c. Op iSee5c kijk je steeds naar een 15 seconden durende reclamespot met muziekje, die je op je eigen Tumblr-blog kunt reblogggen. De roze video eindigt met de tekst ‘Porte de Lilas’, waarbij je Franse muziek te horen krijgt. De groene ‘Viva o Carnaval’ gaat gepaard met Portugese carnavalmuziek.


De witte popcorn-clip eindigt met ‘Enjoy the Show’ en de gele video laat ‘Showtime’ zien. Apple heeft nog niet officieel toegegeven dat ze achter deze Tumblr-blog zitten, maar alles wijst op een gerichte reclamecampagne. De berichten verschijnen als Sponsored Post op het dashboard van andere Tumblr-gebruikers. Een blik op de broncode maakt duidelijk dat de video’s zelf gehost worden op Vimeo en zijn gepubliceerd door gebruiker ‘MAL’. Dit account werd 5 dagen geleden aangemaakt. MAL staat voor Media Arts Lab en is onderdeel van TBWA, het reclamebureau dat Apple inschakelt voor de meeste print-, televisie- en online campagnes.

Wellicht probeert Apple met deze Tumblr-reclameblog een nieuwe doelgroep aan te spreken. Er zijn geluiden dat de verkoop van de iPhone 5c niet zo florissant verloopt, ook in Nederland, maar zelf heeft Apple nog geen concrete cijfers gegeven. Wel gaf Tim Cook onlangs toe dat de verkoop van de iPhone 5s boven verwachting goed is. Ook zijn er geluiden dat juist dankzij de iPhone 5c de iPhone 5s beter verkoopt. Mensen willen de 5c niet en dus zijn ze wel genoodzaakt om voor de duurdere 5s te kiezen.

apple-tumblr-blog

Reacties: 9 reacties

Reacties zijn gesloten voor dit artikel.