Apple heeft een bedrijfje gekocht dat gespecialiseerd is in machine learning en kunstmatige intelligentie. De overname van Turi zou rond de 200 miljoen dollar hebben gekost, zo hebben meerdere bronnen bevestigd. Apple heeft de overname inmiddels bevestigd met een standaardreactie.
Overname Turi
Turi is gevestigd in Seattle en heette tot voor kort nog Dato. Met de technologie die ze ontwikkelen kunnen anderen apps met zelflerende kunstmatige intelligentie maken. Een van de oplossingen die ze maken kan aanbevelingen doen, beoordelingen analyseren en fraude detecteren. De technologie kan van pas komen bij de verdere ontwikkeling van Siri, zodat de assistent beter begrijpt wat je bedoelt. Ook kan Apple de technologie gebruiken om betere aanbevelingen te doen in Apple Music of de App Store.
Turi leverde eerder hun technologie aan bijvoorbeeld Pinterest. In onderstaande video vertellen ze er meer over.
https://www.youtube.com/watch?v=mN6MrzL1i78
Kunstmatige intelligentie bij Apple
Apple heeft de afgelopen tijd wel wat kritiek gekregen dat ze niet genoeg doen met kunstmatige intelligentie en daardoor ‘de boot zouden missen’. Terwijl concurrenten zoals Google en Microsoft het ene na het andere project aankondigen, lijkt Apple voor een andere aanpak te kiezen: ze gebruiken zelflerende technieken en kunstmatige intelligentie om bestaande diensten zoals Siri en Spotlight. Ook komen er meer intelligente functies in iOS 10, zoals de mogelijkheid om objecten en personen op foto’s automatisch te herkennen. Apple maakt daarbij gebruik van de technologie van diverse bedrijven die ze hebben overgenomen, zoals Perceptio (slimme fotoherkenning) en Emotient (technologie om emoties op foto’s te herkennen).
Taalfout gezien of andere suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!
Het laatste nieuws over Apple van iCulture
- EU wil dat de iPhone beter samenwerkt met smartwatches en hoofdtelefoons (19-12)
- iCulture peilt: wat is jouw favoriete nieuwe Apple-product van 2024? (17-12)
- Terugkijken: dit zijn alle Apple-events (en aankondigingsvideo's) van 2024 (10-12)
- Apple's kerstreclame van 2024 draait om AirPods Pro-gehoorfuncties (maar slaat een beetje door) (28-11)
- Apple's sportschoenemoji is nu ook gewoon te koop als echte schoen (en hij lijkt sprekend) (28-11)
Reacties: 1 reacties