Apple heeft een nieuwe reclamespot voor de Apple TV gemaakt, waarin we Kobe Bryant en Michael B. Jordan in actie zien. Ze tonen dat Siri het makkelijk maakt om allerlei content te zoeken – maar dan moet je het natuurlijk wel kunnen gebruiken. Voorlopig kunnen we in Nederland en België nog geen opdrachten aan Siri geven op de Apple TV.
De nieuwe video met de naam ‘Father Time’ is te zien op YouTube en je moet wel wat verstand van zaken hebben om te snappen waar het over gaat. In 60 seconden leggen basketballer Kobe Bryant en acteur Michael B. Jordan uit hoe Siri werkt. In eerste instantie lijkt het alsof ze in een treincoupé zitten, maar het blijkt om een trailer te gaan, zoals op filmsets wordt gebruikt. Beide mannen zitten op de bank en vragen Siri om een basketbalwedstrijd te kijken (“Siri, go to the NBA app”). Vervolgens ontspint zich een discussie, waarbij ze ook nog een fragment uit de Benjamin Button-film op vragen (“Siri, fast forward an hour and a half in”).
https://www.youtube.com/watch?v=1CxQW3bzIss
Het reclamefilmpje is komisch bedoeld, net als de onlangs verschenen Apple-reclamefilmpjes met Koekiemonster, maar richten zich weer op een heel ander publiek: mannen die van sport houden. Vorige maand bracht Apple de reclamefilm ‘The Kiss’ uit, die ook bedoeld was om de Apple TV te promoten. Daarin was actrice Allison Brie te zien, ook al een bekende naam voor de kenners. De video eindigt met de bekende gekleurde strepen en de belofte dat apps de toekomst van televisie zijn.
Hou je van reclamefilmpjes met bekende en wat minder bekende sterren, dan kom je de afgelopen dagen goed aan je trekken bij Apple. Taylor Swift en Nikolaj Coster-Waldau waren onlangs ook al te zien.
Taalfout gezien of andere suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!
Reacties: 1 reacties