Reacties voor: Getest: VanMoof S3, de eerste fiets met Apple’s Find My (+ interview)

Het Nederlandse fietsenmerk VanMoof heeft de primeur: het is een van de drie partners die als eerste gebruik gaat maken van Apple's Find My-netwerk. We reden de afgelopen dagen rond op een VanMoof S3 en spraken Job Stehmann, head of product design bij VanMoof, over hoe de samenwerking tot stand kwam.
Gonny van der Zwaag | iCulture.nl - · Laatst bijgewerkt:

Reacties: 23 reacties

  1. kan mij niet voorstellen dat Apple met dit slechte spullen leverende, geen afspraken nakomende bedrijf in zee gaat.

  2. Als pluspunt is genoemd dat er geen standaard onderdelen op zitten. Ik zou dit eerder als nadeel zien, zeker gezien de huidige ervaringen met de klantenservice…

  3. “VanMoof heeft de nieuwste S3- en X3-modellen voorzien van extra softwarefuncties voor locatietracking (er is dus geen speciale chip nodig)”

    “Bij de VanMoof-fietsen zijn er aanpassingen in hardware (een speciale Find My-chip) en software gedaan om het te laten werken.”

    Hoe zit het nu precies? Is er nu wel of geen extra hardware nodig?

    Zelf overigens lang getwijfeld of ik een VanMoof zou kopen, maar gezien de vele (negatieve) ervaringen en het ontbreken van een goed dekkend ondersteuningsnetwerk (lees: fietsenmaker in de buurt die een VanMoof kan repareren onder garantie) is het vorige week toch een Gazelle geworden.

  4. Mooie review!

    Heb al een tijd een Vanmoof en ook de S3; is heerlijk! Super goede koop. Vind het natuurlijk wel super jammer dat ik geen gebruik kan maken van de Find My functie, dat ze het niet met software aan kunnen zetten. Rupsje nooit genoeg. 😉

  5. Origineel geplaatst door bones
    kan mij niet voorstellen dat Apple met dit slechte spullen leverende, geen afspraken nakomende bedrijf in zee gaat.

    Ik deel die ervaring eerlijk gezegd niet. 2 maal een software probleem gehad, wat beide keren super netjes is opgelost door VM door een nieuwe fiets te leveren. 1 maal een S2 en eenmaal een S3.

  6. Origineel geplaatst door Pi
    > “VanMoof heeft de nieuwste S3- en X3-modellen voorzien van extra softwarefuncties voor locatietracking (er is dus geen speciale chip nodig)”

    > “Bij de VanMoof-fietsen zijn er aanpassingen in hardware (een speciale Find My-chip) en software gedaan om het te laten werken.”

    Hoe zit het nu precies? Is er nu wel of geen extra hardware nodig?

    Ja je hebt een nieuwe S3 nodig. ‘Oude’ S3 heeft deze find my chip niet helaas…

  7. Kun je niet beter een apple air tracker of airtag verstoppen in je fiets. Lijkt me beter of niet.

  8. Origineel geplaatst door Pi
    Hoe zit het nu precies? Is er nu wel of geen extra hardware nodig?

    Qua ‘nieuwe hardware nodig’ heb je inderdaad de nieuwste fiets nodig. De aanpassingen zijn verder puur softwarematig. De opmerking over speciale chip nodig heb ik weggehaald, dat was een misverstand uit het begin (tijdens het interview opgehelderd, maar daarna vergeten aan te passen).

    Er zijn dus alleen software-aanpassingen gedaan, maar die software-aanpassingen zijn alleen beschikbaar op de S3/S2-modellen die vanaf nu worden geleverd. Niet met terugwerkende kracht.

    Origineel geplaatst door Mike
    Kun je niet beter een apple air tracker of airtag verstoppen in je fiets. Lijkt me beter of niet.

    Zeker! Is veel goedkoper en werkt ook. Zodra Apple die Airtag uitbrengt… en de Chipolo komt pas in juni. Een Tile kan natuurlijk ook al (en hebben wijzelf ook)

  9. Jammer dat dit niet op de “oude” S3 zit, maar valt nog mee te leven. Deze nieuwe S3 is met €100 korting op elk accessoire of Peace of mind nog leuker!! Code is ADV-GSXL-ZE1O-VDS7

  10. Mooi toevoeging aan deze fiets, daar zullen er meer mee volgen.
    Persoonlijke de mooiste Ebike die er is. Maar een paar hele zwakke punten waardoor er meer dan 10% uitval is, en dit is desastreus voor een bedrijf. Hoop dat de service die ze aan het uitbreiden zijn op tijd komt, en de upgrade van de huidige S3 X3 deze maand waarschijnlijk vrij is van de bestaande kinderziektes.
    Anders kan het Merk toch wel eens ten onder gaan. Er zijn niet een paar slechte reviews, maar duizenden wereldwijd. Verder vind ik heel artikel te veel verkapte reclame.

  11. Ik gun het ze zo. Een VanMoof is toch een stuk leuker dan een gazelle met een biels onder je bagagedrager. Deze Apple functie draagt m.i. niet zoveel bij. Als ik hem had gekocht dan zou ik het piece of mind pakket genomen hebben.

    Mensen klagen over de service. Persoonlijk kan ik er niet over oordelen maar het was voor mij wel reden de S3 niet te kopen en voor een Cowboy3 te gaan. Is niet beter of slechter maar gewoon anders.

    VanMoof, veel succes en ga door met innovatieve fietsen maken.

  12. @Frank: Oké het is netjes dat je een nieuwe fiets krijgt… maar het feit dat je überhaupt een probleem kan krijgen wat alleen op te lossen met een nieuwe fiets, is natuurlijk belachelijk. En dan 2x, zegt wat over 1 de kwaliteit en 2 de repareerbaarheid.

  13. Kan VanMoof opgeladen worden in de fietsengarages, zoals bij Bijenkorf, Paradiso, CS, OBA?

  14. @Jean-Paul Horn | iCulture.nl: O, je hebt gelijk. Had niet goed gekeken.

  15. Eigenlijk koop je een AirTag met een fiets eromheen. Beetje omslachtig. Je kunt er net zogoed zelf een AirTag aan bevestigen (binnenkort).

  16. Mooie review, met fijne nuances en info die me helpt een keuze te maken. Dank @Gonny!

  17. Origineel geplaatst door Frank
    Een VanMoof is toch een stuk leuker dan een gazelle met een biels onder je bagagedrager.

    Zeker, maar Gazelle heeft ook mooie fietsen met geïntegreerde accu’s in het frame, maar die zijn meteen wel een stuk duurder.

    Is de VanMoof niet een beetje een budget e-bike met z’n voorwielmotor. Een middenmotor of achterwielmotor rijdt toch veel fijner?

  18. De meeste VanMoof-rijders ervaren via de app Moofer tal van extra’s, zoals een hogere snelheid of handmatig schakelen (standaard is de automatische versnelling).
    Zelf heb ik sinds november 1700 km probleemloos op m’n S3 gefietst en genoten!

  19. Ik heb een QWIC, ook een NL-fabrikaat fiets. Iets praktischer, uitneembare accu, bagagedrager etc.. en sinds kort voorzien van een tracker… op het low energy netwerk, dus zonder sim, werkt prima.

  20. (Red.) VanMoof’s statement over aanpassingen hardware en software toegevoegd.

  21. Het opladen zou voor mij het probleem niet zijn, maar de VanMoof fietsen hebben nogal een licht motor, dus weinig ondersteuning.

    Verder prachtig strak ontwerp en doordachte elektronica, maar geen enkele vering.

    Ik rij al 14 jaar korte stukjes op een cheapo fiets van indertijd nieuw € 125 en zelfs die heeft vering voor én achter.

Reacties zijn gesloten voor dit artikel.