‘Apple verdient 500 miljoen dollar per kwartaal aan de Smart Cover’

Volgens analist Richard Kramer verdient Apple 500 miljoen dollar per kwartaal aan de verkoop van de Smart Cover voor de iPad.
Bastiaan Vroegop -

Smart CoverApple zou ieder kwartaal 500 miljoen dollar verdienen aan de Smart Cover voor de iPad. Dit zei analist Richard Kramer van Arete Research op de Open Mobile Summit in Londen. Het is niet duidelijk of hij het had over omzet of winst. Apple zou zich met de Smart Cover volgens Kramer niet alleen op mobiele hardware richten, maar ook op accessoires. Vorig jaar zei analist Keith Bachman nog dat Apple 300 miljoen dollar omzet per kwartaal maakte.


Volgens Kramer zien bijna alle mobiele apparaten er voor de gemiddelde consument hetzelfde uit. Apple zou met de Smart Cover de iPad weten te onderscheiden van concurrentie, iets dat we in 2013 volgens Kramer van veel meer bedrijven zullen zien: het ontwerp van apparaten moet dan nog meer gaan verschillen.

De Smart Cover is een cover voor de iPad, die met behulp van een aantal magneten zich aan je iPad bevestigt. Je kunt een Smart Cover in verschillende kleuren kopen, waardoor je de iPad naar jouw smaak kunt aanpassen. Apple biedt iets soortgelijks voor de iPhone, door bumpers met verschillende kleuren te verkopen.

Informatie

Laatst bijgewerkt
31 mei 2012 om 10:44
Categorie
Accessoires

Reacties: 4 reacties

  1. Op een slim idee mag je best verdienen, niets mis mee..
    ( al was mijn zwart leren smartcover inderdaad best prijzig, helemaal als je bedenkt dat de achterkant van je ipad nog gewoon naakt is.. En je daar evt. Nog een case voor moet halen)

  2. Ik wilde ook graag en zwarte smartcover, maar vond de originele (echt leer) te duur.
    Ik heb deze gekocht… inclusief achterkant voor $19.

  3. De Smart Cover viel mij juist erg tegen, omdat de magneetstrip de iPad juist beschadigd. Gebruik hem daarom ook niet meer, ook al ben ik nu al te laat…

  4. Yep, hier ook. Mooi bedacht maar het beschermt voor geen meter.

Reacties zijn gesloten voor dit artikel.