Apple heeft zojuist via een persbericht aangekondigd dat er 3 miljoen nieuwe iPads zijn verkocht, sinds de iPad mini en iPad vierde generatie in de verkoop gingen. Toen de derde generatie iPad op de markt kwam in maart 2012 werden er in het eerste weekend 1,5 miljoen Wi-Fi-only modellen verkocht. Alleen de Wi-Fi-uitvoeringen van de iPad mini en iPad vierde generatie zijn momenteel te koop, de 4G-modellen volgen over een paar weken. Bij deze productintroductie waren de nieuwe iPads meteen in 34 landen waaronder Nederland en België verkrijgbaar, terwijl we in eerdere gevallen moesten wachten op de tweede ronde.
Ter vergelijking:
- Voorjaar 2010: 1 miljoen iPads in 28 dagen
- Voorjaar 2011: 1 miljoen iPads in 3 dagen
- Voorjaar 2012: 3 miljoen iPads in 3 dagen (waarvan 1,5 miljoen Wi-Fi-modellen, verkoop startte in 10 landen)
- Najaar 2012: 3 miljoen iPads in 3 dagen (alleen Wi-Fi-modellen, verkoop startte in 34 landen)
Apple heeft niet gezegd hoe de verhouding tussen de verkochte iPads is, zodat we niet weten of de iPad mini populairder was dan de iPad 4. Wel is het zo dat de iPad mini in veel gevallen snel was uitverkocht, terwijl de iPad 4 ook gedurende het weekend nog goed verkrijgbaar was. Later dit jaar zullen de nieuwe iPads in veel meer landen beschikbaar zijn, waaronder het vasteland van China.
Analist Gene Munster voorspelde dat Apple tussen de 1 en 1,5 miljoen iPad mini’s zou verkopen in de eerste drie dagen. Nu de gecombineerde verkoopcijfers bekend zijn, denkt Munster dat het om 2 tot 2,5 miljoen iPad mini’s gaat. Het persbericht meldt dat de iPad mini praktisch is uitverkocht.
Taalfout gezien of andere suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!
Reacties: 0 reacties