Reacties voor: Apple vervangt 3TB harde schijven in 27-inch iMac
Taalfout gezien of andere suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!
Taalfout gezien of andere suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!
Een tijd terug zijn er ook al 1Tb schijven vervangen in zo’n programma. Nu de 3Tb schijven.. Ik heb zelf een 27″ iMac (2011) met 2 Tb schijf. Zouden daar dan geen problemen mee te verwachten zijn ?
Dat is nu een van de grote voordelen als je een iMac koopt.
Ik neem aan dat er nog miljoenen andere van dezelfde schijven met de zelfde mankementen in nietapple computers of losse verkoop gagasn zijn maar ik twijfel of die ook vervangen worden door de fabrikant.
Ik heb zelf een 21,5 inch imac en wat is het een top ding! Lekker snel, mooi design en super voor alle taken die ik doe. Dit is weer een van de voordelen die je krijgt als je een iMac koopt. Als dit bij een andere fabrikant zou gebeuren dan zou ‘waarschijnlijk’ alles stilletjes zijn gebleven en krijg je geen vervanging. Heel netjes van Apple dat ze hun producten zo lang mogelijk mee willen laten gaan!
Wat een hoop zelfbevestigend commentaar weer.
Andere pc’s hoef je niet even onder de arm de winkel mee te nemen, maar schroef je open en dan stop je er gewoon een nieuwe schijf in
@Rick: Apple zal toch wel gewoon een koerier langstdurende net als bij Dell? Je gaat toch niet met een iMac in de bus zitten? 🙂
Als jou uitlaat van je auto lek is, ga je dan naar de garage of koop je zelf een nieuwe en schroef je hem er zelf onder?
@Rick: Je hebt wel een punt, maar in het geval van Apple kost de “nieuwe” harde schijf niks.
Ik heb een 27″ iMac van eind 2012, ben al 2x met het ding naar de A-Store moeten sjouwen want Apple heeft geen ophaal service! 1x keer “was er niks aan” en 4 mnd later met hetzelfde euvel (plotseling afsluiten) terug en bleek dat de voeding stuk was. Gelukkig was het allemaal gratis. En dan nu de HD? Ik ben het sjouwen met het ding wel wat moe….een ophaalservice bij een 27″ zou wel fijn zijn!
@Ashcat: Apart, bij mij is de 21,5 inch versie al 2x opgehaald geweest omdat ik een probleem had! Ze hadden zelfs een eigen doos etc. bij.
@Ashcat: Als je via Apple Support Care op belt of per chat zegt dat je niet instaat bent om je 27″inch iMac te brengen, sturen ze gerust een UPS dienst naar je toe om op te halen. Dan begrijpen ze bij de Apple Support Care heus wel.
Dit wilde ze ook voor mij doen omdat ik redelijk ver weg woon van Amsterdam betreft mijn iPhone probleem (hardware).
Ik heb aangegeven dat een dagje Amsterdam op de planning stond en dat ik alvorens een afspraak ging maken met de genius bar als ik naar de Apple store in Amsterdam zou gaan.
Gewoon goed in overleg gaan.
@Bastian: helaas, Apple Care gaf aan dat ik contact moest opnemen met de dichtsbijzijnde A-Store M-Limburg, en die wilde hem niet ophalen! Voor een iPhone kan ik dat wel begrijpen maar voor een iMac?
Ik zou hem er zelf onder schroeven als ik zou weten hoe dat moet. Een harde schijf vervangen is dan ook wel een stuk simpeler dan een uitlaat aan je auto vervangen…
@Wesley: Dan sjouw ik met mijn uitlaat in elk geval niet met naar Amsterdam, Rotterdam, Antwerpen of Hamburg voor een genius bar afspraak.
@Ashcat: Dat is wel erg jammer. Ik zou zeggen geen verschil in Apple product. Er zou een gelijkwaardig lijn moeten zijn met ophalen als dit niet lukt in andermans agenda. Of denk ik nu gewoon té simpel?
Desnoods bel je gewoon nog een keer of bespreek dit via live chat van Apple Care. Heb je je iMac gekocht in Amsterdam of in M-Limburg?
Mijn vorige iMac 27″ werd ook keurig gehaald en gebracht voor een videokaart reparatie hoor.
Geen cent betaald.
Trouwens dat is als je hem bij Apple koopt met Apple care.
Als je hem bij de dixons haalt zonder Apple care komen ze hem uiteraard niet halen en brengen.
Beetje raar ook als je dat verwacht.
Bij mij is deze harde schijf begin van dit jaar gecrasht. Er werd keurig een nieuwe harde schijf ingezet. Alleen ik had niet van alles een back-up en wilde oude harde schijf meenemen, zodat een bedrijf mijn gegevens toch nog kon redden. Helaas mocht ik oude harde schijf van Apple alleen tegen betaling van nieuwe harde schijf meenemen naar huis terwijl wel onder garantie viel. Ze wilden perse de harde schijf met al mijn privé gegevens terug sturen naar Apple in Amerika. Uiteindeljk maar betaald voor nieuwe harde schijf, zodat ik oude harde schijf mee naar huis kon nemen. Blijf toch vreemd vinden dat iets waar je voor betaald hebt toch volgens Apple niet je eigendom is. Ik vraag me af doordat nu meer harde schijven niet goed zijn of ik toch mijn geld voor nieuwe harde schijf terug kan krijgen. Ga toch met bon maar eens terug naar Apple store.
Nou…. Als het de harde schijf van een iMac betreft kies ik voor de zelf-montage van een uitlaat 🙂