Apple heeft het bestaande discussieforum voor gebruikers vervangen door een nieuw platform om hulp te krijgen als je Apple-product niet goed functioneert. In de ‘Apple Support Communities’ (ASC) ligt sterker de nadruk op sociale netwerkfuncties. Net als voorheen zijn ze ervoor bedoeld dat gebruikers elkaar onderling gaan helpen, als ze tegen problemen aanlopen. Vorig jaar kondigde Apple al aan dat er wijzigingen op de planning stonden. Maar in de aankondiging komt de term ‘problemen’ natuurlijk niet voor.
In plaats daarvan spreekt Apple over: “get the most out of your purchase”. In feite gaat het nog steeds om een supportforum, met verschillende ‘communities’ rond een bepaald product. Je kunt bepaalde discussies beantwoorden of ‘liken’. Inloggen is mogelijk met je Apple ID.
Met widgets kun je de layout en je persoonlijke weergave aanpassen, waarbij je alleen de producten kiest die jou interesseren. Je kunt bij het onderdeel ‘Your Stuff’ ook bookmarks aanmaken, notificaties instellen en bijvoorbeeld je profiel aanpassen. Er zijn foto’s en avatars voorhanden om je profiel te voorzien van een passend plaatje, met bekende Apple-producten zoals de iBook, eerste generatie iPod en de originele iMac. Als je reageert en zinvolle antwoorden aandraagt, levert dat reputatiepunten op waardoor je statusniveau steeds verder stijgt. Je krijgt dan ook meer privileges, al is niet duidelijk wat ze inhouden. Er zijn in totaal tien statusniveaus, van 0 tot 140 punten (level 1) tot boven de 80.000 punten (level 10). Om de discussie netjes te laten verlopen heeft Apple een lijst met ‘Community Etiquette’ opgesteld, waarin onder andere staat dat je speculatie en gruchten moet zien te vermijden.
Wil je in het Nederlands praten over je iPhone of iPod touch, dan kun je natuurlijk ook nog steeds op ons iCulture-forum terecht.
Apple’s nieuwe ‘Support Communities’ zijn te vinden via de vertrouwde link: discussions.apple.com.
Taalfout gezien of andere suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!
Reacties: 3 reacties