‘Apple werkt aan iOS-app voor support en reparaties’

Apple werkt aan een app waarmee je bij problemen met apparaten zelf kunt checken hoe je het oplost, of dat reparatie of support nodig is.

Apple is bezig met het ontwikkelen van een app waarmee het proces van reparaties en support gestroomlijnd kan worden. Screenshots van de app kwamen in handen van Sonny Dickson, een jongen die in het verleden regelmatig informatie over Apple in handen kreeg via Aziatische bronnen. Hij speelde de screenshots door naar een website. Gebruikers moeten in de app enkele vragen beantwoorden, waarmee Apple kan inschatten of reparatie of support noodzakelijk is.


Apple Support-app voor iOS

De bedoeling van de app lijkt om het aantal hulpvragen terug te dringen. Zo krijg je informatie te zien over veelvoorkomende problemen en krijg je handleidingen van de producten voorgeschoteld, waarmee je zelf het probleem hopelijk kunt oplossen. Lukt dat niet, dan kun je chatten met een medewerker. Lost ook dat het probleem niet op, dan kun je vanuit de app een afspraak maken voor een reparatie – door naar de Genius Bar te gaan of door het product op te sturen.

iOS Support-appVolgens een bron is de app gekoppeld aan je Apple ID en krijg je automatisch alle apparaten te zien die je in bezit hebt. Je kunt dan meteen met de troubleshooting beginnen. De app is interactief en volgens de bron gekoppeld met andere systemen van Apple. Nog onduidelijk is of de app in de toekomst op alle nieuwe iOS-toestellen aanwezig zal zijn of dat het onderdeel gaat worden van de bestaande Apple Store-app. In die laatstgenoemde app kun je momenteel alleen een afspraak plannen met de Genius Bar, maar bijvoorbeeld geen handleiding opvragen.

Informatie

Laatst bijgewerkt
20 november 2015 om 20:47
Onderwerpen
,
Categorie
Apple

Reacties: 3 reacties

Reacties zijn gesloten voor dit artikel.