Apple is bezig met het ontwikkelen van een app waarmee het proces van reparaties en support gestroomlijnd kan worden. Screenshots van de app kwamen in handen van Sonny Dickson, een jongen die in het verleden regelmatig informatie over Apple in handen kreeg via Aziatische bronnen. Hij speelde de screenshots door naar een website. Gebruikers moeten in de app enkele vragen beantwoorden, waarmee Apple kan inschatten of reparatie of support noodzakelijk is.

De bedoeling van de app lijkt om het aantal hulpvragen terug te dringen. Zo krijg je informatie te zien over veelvoorkomende problemen en krijg je handleidingen van de producten voorgeschoteld, waarmee je zelf het probleem hopelijk kunt oplossen. Lukt dat niet, dan kun je chatten met een medewerker. Lost ook dat het probleem niet op, dan kun je vanuit de app een afspraak maken voor een reparatie – door naar de Genius Bar te gaan of door het product op te sturen.
Volgens een bron is de app gekoppeld aan je Apple ID en krijg je automatisch alle apparaten te zien die je in bezit hebt. Je kunt dan meteen met de troubleshooting beginnen. De app is interactief en volgens de bron gekoppeld met andere systemen van Apple. Nog onduidelijk is of de app in de toekomst op alle nieuwe iOS-toestellen aanwezig zal zijn of dat het onderdeel gaat worden van de bestaande Apple Store-app. In die laatstgenoemde app kun je momenteel alleen een afspraak plannen met de Genius Bar, maar bijvoorbeeld geen handleiding opvragen.
Taalfout gezien of andere suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!
Apple
Apple is het bedrijf achter de iPhone, iPad, Mac, Apple Watch en de andere mooie producten die we op iCulture bespreken, maar ook de vele diensten zoals de App Store, Apple Music, Apple Pay, iCloud en meer. Lees meer over Apple's CEO Tim Cook en de andere Apple-topmensen, hoe je contact opneemt met Apple Support en de Apple Stores in Nederland en België.

- Alles wat je wil weten over Apple
- Apple Park, het hoofdkantoor van Apple
- Apple's managementteam
- Alles over Apple CEO Tim Cook
- Alles over de iPhone
- Alles over de iPad
- Alles over de Apple Watch
- Alles over de MacBook
- Contact opnemen met Apple Support
- Apple Stores in Nederland: Amsterdam, Haarlem, Den Haag
- Apple Stores in België: Brussel en verder
- Alles over Apple's diensten
Het zal vast wéér een niet-verwijderbare app worden…
Hmm, doet me toch denken aan de klantenservice van telfort: “Probleem met telefonie: bel ons met uw vaste aansluiting”, precies – degene die het niet doet dus.
Hoop dat dat bij Apple dan niet ook zo gaat voortaan: “Problemen met uw iPhone? Gebruik onze nieuwe support app op uw iPhone en wij kunnen u optimaal van dienst zijn” 🤔
Wordt natuurlijk helemaal leuk als je support nodig hebt bij issues met die support app 😁
Men stuurt tevens UPS naar je huis adres, om je defecte apparaat op te halen, terwijl je aangeeft, dat je overdags niet thuis bent. In plaats van je door te verbinden met de ophaaldienst, om direct een efficiënte afspraak te kunnen maken. Men gooit 3x een briefje in de bus, waarbij je op de website van UPS niet een andere locatie kunt aangeven (onnodig kostenverhogend en toenemende frustratie). Met beide partijen de dialoog aangegaan voor een procesverbetering.
Beiden vonden het een goed idee. Ben benieuwd of met dit meeneemt, in de verbetering tot klantenservice.