Apple werkt aan oplossing voor verkeerd verzonden iMessages
Apple erkent de iMessage-problemen die leiden tot niet afgeleverde berichten. Dit vertelt een Apple-woordvoerder aan Re/code. Er wordt gewerkt aan een oplossing, die in een software-update beschikbaar wordt gesteld. Op het moment komen sms-berichten niet aan als een iPhone-bezitter wisselt naar een ander platform, omdat ze als iMessages verstuurd blijven worden. Dat terwijl de persoon in kwestie geen smartphone meer heeft waar iMessages op ontvangen kunnen worden.
Apple vertelt het volgende:
We hebben recentelijk een server-bug met iMessage opgelost die zorgde voor problemen bij een aantal gebruikers, en we hebben een extra bugfix in een latere software-update. Gebruikers die nog steeds problemen hebben kunnen contact opnemen met Apple.
iMessage ziet automatisch of een telefoonnummer is gekoppeld aan een iOS-apparaat. Hebben jij en de zender/ontvanger van een bericht allebei een iDevice, dan wordt een sms-bericht automatisch als iMessage verstuurd. Wissel je echter van smartphone, dan blijf je bij Apple vaak bekendstaan als iPhone-gebruiker. Berichten verzonden vanaf een iPhone naar jou veranderen in een iMessage, terwijl je deze niet kunt ontvangen. Er is immers geen iMessage-app voor andere mobiele platformen.
Apple heeft in het verleden al oplossingen geboden, waaronder het uitschakelen van iMessage op al je (voormalige) Apple-apparaten. Dat vereist nogal wat werk, al helemaal als je jouw oude iPhone inmiddels hebt doorverkocht. In de Verenigde Staten hebben de iMessage-problemen tot een rechtszaak geleid.
Apple weet dus lang niet altijd berichten op de juiste plek te krijgen. Dat bleek ook vorig jaar, toen een Amsterdamse vrouw honderden berichten ontving van tientallen wildvreemden. Er werden continu nieuwe telefoonnummers aan haar Apple ID toegevoegd, waardoor de iMessages bedoeld voor anderen kreeg.
Taalfout gezien of andere suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!
Reacties: 7 reacties