Apple is bezig om met podcasts een nieuwe weg in te slaan. De bedoeling is om ze dynamisch te genereren, waarbij gebruikers kunnen aangeven welke inhoud er in een digitaal mediabestand aanwezig moet zijn, voordat ze het downloaden naar hun iPod, iPhone of Apple TV. Het idee bouwt voor op een recent gepubliceerd concept van podmaps en wordt nader uitgelegd in een 18 pagina’s tellende patent-aanvraag. Traditionele podcasts bestaan uit een vaste inhoud, zo legt Apple in het patent uit. De abonnee heeft geen invloed op de inhoud ervan en heeft soms alleen interesse in een bepaald gedeelte.
Om hieraan tegemoet te komen, stelt uitvinder Ellis Verosub (een anagram? in ieder geval is het dezelfde die als uitvinder bij de podmaps werd genoemd) voor om een geavanceerd content delivery system te ontwikkelen waarmee je persoonlijke media-items kunt samenvoegen en uitzendingen op maat kunt maken. Als gebruiker zou je een persoonlijke dagelijkse nieuwspodcast kunnen samenstellen die bestaat uit de nieuwsitems van Volkskrant TV, de nieuwste test van Bright, een interview van NRC Next en 5 minuten nieuws van CNN. Die neem je op je iPod of iPhone mee, zodat je dagelijks een gepersonaliseerde nieuwsshow hebt.
De Apple-dienst die de podcastfragmenten samenplakt zou dan advertenties tussen de segmenten kunnen plakken.
Taalfout gezien of andere suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!
Reacties: 2 reacties