Apple heeft wel eens eerder rare sprongen gemaakt bij het goedkeuren van Twitter-applicaties. Iedereen herinnert zich de afkeuring van Tweetie nog wel, omdat er aanstootgevende woorden in de taglijst waren verschenen. Nu heeft Apple weer iets vreemds uitgehaald: ze hebben de applicatie Tweetspotter afgekeurd omdat de testers van Apple niet bij Twitter konden inloggen. Oorzaak van het probleem: Apple ging testen op het moment dat Twitter (vooraf aangekondigde) downtime had wegens serveronderhoud. Ontwikkelaar Kuan Yong maakt dat op uit de tijdstippen op de screenshots die hij heeft ontvangen.
Afgelopen vrijdag zou Twitter onderhoud gaan plegen. Net op dat moment ging de tester bij Apple aan de slag en stuurde de ontwikkelaar even later de volgende mededeling:
Hello Kuan,
Your application, TweetSpotter, cannot be posted to the App Store at this time because it does not achieve the core functionality described in your marketing materials, or release notes. Applications must adhere to the iPhone Human Interface Guidelines as outlined in iPhone SDK Agreement section 3.3.5.
The user could not sign in with the demo account provided, please see the attached screenshot. In addition, though multiple Twitter accounts were used, the user still could not sign in. This review was conducted on iPhone 3G running iPhone OS 3.0 Beta 5.
In order for your application to be reconsidered for the App Store, please resolve this issue and upload your new binary to iTunes Connect.
Should you require more assistance with resolving this issue, Apple Developer Technical Support is available to provide direct one-on-one support for discrete code-level questions. Please be sure to include any crash logs, screenshots or steps to reproduce this issue in your request.
Apple stuurde een screenshot mee van het gesignaleerde ‘probleem’. Valt het Apple aan te rekenen dat ze niet op de hoogte waren van het Twitter-onderhoud? Eigenlijk niet. Maar het feit dat ze maar op één keer tijdstip hebben gecheckt en niet verder keken of Twitter zelf misschien offline was, is niet erg netjes. Volgens Yong werkt de applicatie prima en kan hij exact dezelfde applicatie opnieuw indienen. Het duurt dan wel weer een paar dagen voordat het opnieuw door het reviewproces is. Tip voor ontwikkelaars: stuur je applicatie niet op, als de achterliggende dienst onderhoud heeft gepland.
Via: TechCrunch
Taalfout gezien of andere suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!
Wel heel lullig ja. Maar goed bij Apple krijgen ze natuurlijk bakken met apps om te testen. Dat is dan ook wel weer zo.
Tssss dat is dom van Apple!
sorry maar als een bedrijf die zich met internet diensten bezig houd moet je toch zeker wel weten waarvoor een twitter app is en dat twitter ook nog een site heeft (die offline kan zijn dus) vooral is je concurrent google het wil overkopen?
Zou het ‘de arrogantie’ van Apple zijn of ontstaan dit soort ‘foutjes’ omdat men Joost mag weten hoeveel apps te testen heeft?!? Wellicht een beetje van allebei…
Hoeveel procent van de ingediende Apps wijst Apple eigenlijk onterecht af? Volgens mij valt dat heel erg mee. Alleen die gevallen waarin dat wel zo is, komen uitgebreid aan bod op sites als deze, daardoor lijkt het afwijs beleid van Apple onzorgvuldig en onwillekeurig.
Hier ook, gewoon opnieuw indienen en hopen dat de server up blijft 🙂
Het approven van Apps zou een stuk langzamer gaan als testers gaan uit lopen zoeken wat de achterliggende reden is dat een App niet werkt. Vind het al heel wat dat ze meerdere Twitter accounts hebben geprobeerd.
Wees blij dat de testers bij Apple dit zo snel afwimpelen als ‘het werkt niet’, als ze uitgebreid gingen lopen uitzoeken wat er mis was, en dat dan voor elke App zouden doen, zouden er lang niet zoveel Apps beschikbaar zijn, en zou er een maanden lange wachtrij zijn voor Apps die nu ingediend worden.
lulligggggg
En dan te bedenken dat er heel veel niet goed werkende en onzin applicaties wel doorglippen wat ons telkens weggegooid geld oplevert.
Hoe kan je Apple daar iets beter naar laten kijken ????
Wat dit foutje betreft, ik denk dat het te wijten is aan het toeval, iedereen heeft wel eens even een minder momentje, wijzelf doen ook weleens iets doms met/op de Mac, toch moet Apple het wel nog een keer testen.
Of men is i.d.d. zoals je tegenwoordig heel vaak tegen komt niet secuur genoeg, dus dan moet er weer een controleur voor de controleur zijn, misschien wel handig als er door twee verschillende mensen een test wordt gedaan. Dus Apple dit even tot u nemen a.u.b.
het is misschien een domme fout van apple maar ik vind het wel netjes dat ze een uitgebreide verklaring screenshot geven.
nóg een twitter app? :S
Het idee is toch dat een app af moet zijn voor hij in de appstore komt? Een app die niet eens zelf kan aangeven dat de twitter server down is, maar in plaats daarvan onterecht aangeeft dat je username/password incorrect is, is simpelweg niet af.
Lijkt me dus terecht geweigerd door apple. Als je je app met een externe site wilt laten werken lijkt mij dat het eerste dat je doet is even een check doen of die site niet down is en dan de JUISTE melding daarvan geven.
Onzin, de app geeft niet aan dat de gegevens niet correct zijn, hij geeft alleen aan dat je de gegevens moet controleren.
Zo’n melding is heel normaal als een website down is. Als je niet in kan loggen, kan je niet inloggen. Simpel genoeg.
Zo veel moeite is het overigens niet om even de desbetreffende website te controleren. Kwestie van 3 keer klikken.
Sowieso klopt Apple’s goedkeurings proces van geen kanten. Wat dat betreft mogen ze best eens wat meer richting Google gaan.
Als je op je iphone waar de app voor bedoeld is werkt, lijkt het me toch wel meer moeite dan nodig is. Het is in ieder geval niet nodig als de app de juiste melding geeft.
Dat apple vaak onterecht afkeurt is wel algemeen bekend, maar ik krijg erg het gevoel dat ze op het moment niets meer kunnen afkeuren zonder gezeur van iedereen.
Er wordt hier gezegd dat het alleen maar ligt aan de downtime van twitter en dat apple verder had moeten kijken etc. etc. maar niemand heeft ook maar iets aan te merken op het feit dat de app niet de juiste melding geeft. (Hij zegt toch echt dat je je login gegevens moet checken, niet dat je moet checken of twitter soms down is).. Iets meer denken in grijstinten ipv. zo zwartwit kan volgens mij geen kwaad.
Of het is gewoon een stunt van de developer, apple heeft zijn app nooit afgewezen, hij heeft het verzonnen, en krijgt nu gratis publiciteit voor als zijn app straks gereleased is.
@HenkMaas:
Maar als een applicatie zo’n soort melding doet, zul je als gebruiker denken aan een invoerfout.
Dat is niet fijn…
Zeker als de servers echt down waren, kan de applicatie echter detecteren dat de TCP/IP verbinding niet kan worden opgebouwd en dit melden in plaats van ‘controleer de gegevens’…
(Tevens is het niet handig van twitter dat ze dit niet netjes afvangen, ze zouden een frontend kunnen maken wat richting de verschillende twiiter apps de juiste melding/error code geeft…)
Hmmm,
Zie ik daar de Microsoft syndroom om de hoek komen kijken? Een kleine fout en iedereen valt over Apple. Hoge bomen….
Als ontwikkelaar moet je op alles voorbereid zijn. Volgende keer een schermpje dat het aan de down-time ligt van twitter. Haha.
Ik vind het eigenlijk wel weer dom van apple.
Ik kan me wel vinden in de afkeuring van Apple.
Enerzijds vanwege de downtime, waar eigenlijk geen correcte melding voor gegeven wordt, anderzijds kan Apple zo ook niet testen of de App verder WEL functioneert…
…en gaan we nu elke afkeuring van Apple op iPhoneclub krijgen…?
Ik vind het dom dat jullie het dom vinden van apple. Met alle respect, maar ik vind het dom van twitter, dat – gepland of niet, hun service down is. Had apple twitter even moeten bellen? nee tuurlijk niet. Er is geprobeerd in te loggen, een paar keer. Geen verbinding, dus: afkeuren. Keurig mailtje. Keurig apple.
Had de ontwikkelaar het maar niet in moeten sturen terwijl hij wist( of kon weten) dat er een downtime aan te komen zat.
Gewoon dom van (sommigen van ) jullie, twitter en de ontwikkelaar!
🙂
Zo, dat lucht op
@Richard: Ik daarentegen vind het dom dat jij het dom vindt dat wij zo dom zijn te denken dat Apple een tikkie verder kijkt dan zijn neus lang is. En dan ons dom vinden en ook nog met alle respect? Dat is wel heel dom. Ik hoop niet dat reviewers de apps op eenzelfde manier reviewen.
Apple hoeft twitter niet te bellen, even kijken op twitter.com was voldoende.
En er is helemaal niets doms aan van Twitter dat ze zo nu en dan even down zijn ivm een upgrade. Het was maar een klein uurtje.
Zucht, zoveel domheid lucht ook weer niet op….
@ead:
Ik krijg ernstig het idee dat je niet alle reacties goed gelezen hebt.. Of vond je het gewoon leuk om heel vaak het woordje ‘dom’ in te tikken? 😉
@Björn:
Ik heb de vervelende eigenschap om wel alles te lezen. Ik vond het leuk om het woordje dom net een keer vaker te gebruiken dan de poster waar ik op reageerde. Misschien dat bericht eens lezen? 🙂