Op 29 juni waren alle ogen gericht op de iPhone-gekte in de VS. Op hetzelfde moment was Apple bezig om de term ‘multi-touch’ als merknaam te registreren. Als de registratie lukt, kan Apple met succes voorkomen dat andere bedrijven de term multi-touch gebruiken – ongeacht of het om mediaspelers, pda’s of andere electronische apparatuur gaat. Zelfs gameconsoles en televisies vallen eronder.
Multi-touch-concept is voor Apple zo belangrijk in de marketing rond de iPhone, maar experts raden aan om verder te kijken: Apple is stilletjes bezig een megaplatform te ontwikkelen, gebaseerd op multitouch. Een paar dagen geleden kondigden ze al een computermuis aan, die met multitouch werkt. Binnen drie tot vijf jaar heeft Apple een aantal belangrijke hardware-producten gelanceerd, die gebruikmaken van multitouch: verwachtingen zijn een touchscreen iMac, een tablet, nieuwe touchscreen video iPods, meer telefoons en misschien zelfs tv-toestellen van Apple. Wat de iPhone betreft, is de verwachting van de UBS-analist dat Apple binnen drie jaar een complete productlijn klaar heeft, met modellen in de prijsklasse tussen $150 en $600.
Taalfout gezien of andere suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!
Reacties: 1 reacties