Apple heeft de Grand Prix-reclameprijs in de categorie print gewonnen op het Cannes Lions International Festival of Creativity. De prijs werd uitgereikt voor een paginavullende advertentie op onder andere de achterkant van het tijdschrift Time. De reclame liet op slimme manier zien dat je de iPad prima als tijdschriftlezer kunt gebruiken, door de frontcover van datzelfde nummer van Time op een iPad mini-scherm te laten zien. De advertentie verscheen naast Time ook in in New Yorker, Surfer, Time, Wallpaper en Wired.
De advertentie was volgens de jury in Cannes zeer gedurfd, omdat Apple ermee de aanval opende op de tijdschriftmarkt – op de achterkant van het product dat ze onder vuur nemen. De iPad is immers een groot gevaar voor papieren bladen, omdat het voor lezers makkelijk wordt om digitaal hetzelfde product te lezen. Tegelijkertijd kunnen tablets ervoor zorgen dat tijdschriften over het algemeen meer worden gelezen.
Het Cannes Lions International Festival of Creativity stond vroeger ook wel bekend als het International Advertising Festival. De gewonnen prijs is daarmee gelijk ook één van de grootste reclame-awards.
Taalfout gezien of andere suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!
Reacties: 6 reacties