Nadat Apple de ambities voor een zelfrijdende auto heeft moeten bijstellen, ligt de focus nu op het testen van de onderliggende technologie met een eigen shuttle-dienst voor medewerkers. De New York Times sprak met vijf betrokkenen over het project en hoe het aanvankelijk misging.
Weer het zoveelste mooie plan EXIT?!! Wat is er toch aan de hand bij Apple dat ze geen behoorlijke innoverende projecten meer van de grond krijgen?!!
bernard
Apple bouwt ‘The mothership of AI’. Een zelfrijdende auto is een té beperkt product voor de schaalbaarheid van zo’n systeem. Zie autofabrikanten als de nieuwe generatie developers. Zij gaan aan de haal met de AI-kit achtige software voor autonome vehicles.
Als je een shuttle service ontwikkelt, kun je iedere vorm van zelfrijdendheid aan laten haken. En dat zijn ook autofabrikanten ja.
Denk dat het nog jaren duurt voordat dit op de markt zal komen en wettelijk toegestaan zal worden. Denk maar eens de wet- en regelgeving bij een verkeersongeluk waarbij een zelfrijdende auto mee betrokken is. Wie draait er dan voor op? De fabrikant, degene op wiens naam de auto staat, de dealer?
I see what you did there 👀
Weet nog wel een naam voor dat autonome systeem: iRobot
Die maken al Roomba’s, dat zal niet gaan.
iDrive lijkt me beter
Idrive is van bmw !!
Weer het zoveelste mooie plan EXIT?!! Wat is er toch aan de hand bij Apple dat ze geen behoorlijke innoverende projecten meer van de grond krijgen?!!
Apple bouwt ‘The mothership of AI’. Een zelfrijdende auto is een té beperkt product voor de schaalbaarheid van zo’n systeem. Zie autofabrikanten als de nieuwe generatie developers. Zij gaan aan de haal met de AI-kit achtige software voor autonome vehicles.
Als je een shuttle service ontwikkelt, kun je iedere vorm van zelfrijdendheid aan laten haken. En dat zijn ook autofabrikanten ja.
Denk dat het nog jaren duurt voordat dit op de markt zal komen en wettelijk toegestaan zal worden. Denk maar eens de wet- en regelgeving bij een verkeersongeluk waarbij een zelfrijdende auto mee betrokken is. Wie draait er dan voor op? De fabrikant, degene op wiens naam de auto staat, de dealer?