‘Apple zet Apple Store-personeel in om Kaarten-app te verbeteren’
Apple zet een aantal werknemers uit Apple Stores in om de kaarten in de nieuwe Kaarten-app onder te loep te nemen en zo foutieve of ontbrekende informatie te ontdekken. Dit schrijft MacRumors op basis van verschillende bronnen. Op deze manier zou Apple al bestaande werknemers kunnen gebruiken om de nieuwe dienst zo snel mogelijk te verbeteren. Apple Stores zouden veertig manuren per week aan het onderzoek besteden, verspreid over meerdere werknemers.
Het is nog niet duidelijk hoe de werknemers precies de kaarten onderzoeken. MacRumors zegt niet te weten of ze de kaarten met Google Maps zullen vergelijken, of dat ze op een andere manier te werk moeten gaan. Bij sommige Apple Stores zouden er teams worden opgezet om Google Maps te bestuderen: zo zouden er bij één Apple Store tien man op het project zijn gezet, waaronder een teamleider.
Apple is op het moment druk bezig met het verbeteren van hun kaartendienst. Tim Cook bood onlangs nog zijn excuses aan voor de kwaliteit van de informatie in de app. De Apple Store-medewerkers zijn waarschijnlijk niet de enigen die druk bezig zijn om de nieuwe Kaarten-app te verbeteren. Eerdere geruchten wezen er op dat Apple al een tijdje actief voormalige Google-medewerkers aanneemt, om te helpen met de nieuwe dienst. Zij zouden door Google Maps al ervaren zijn.
Taalfout gezien of andere suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!
Reacties: 30 reacties