Apple zou voor zeker 24 uur geen wachtwoorden meer voor gebruikers resetten via zijn helpdesk. Dit beweert een anonieme bron tegenover Wired. Ondertussen zou Apple kijken naar wat er aan het interne beleid moet veranderen, om ervoor te zorgen dat niet iedereen zomaar je wachtwoord via de helpdesk kan resetten. Afgelopen weekend wist iemand het wachtwoord van techjournalist Mat Honan te veranderen, omdat de hacker persoonlijke informatie van Honan in handen had.
De hacker gebruikte zijn iCloud-account vervolgens om Honan’s iPhone, iPad en Mac op afstand te wissen. Apple heeft de wachtwoordresets alleen bij de helpdesk stopgezet. Wij slaagden er vandaag zelf nog in om een wachtwoordreset via iCloud.com te starten. Hierbij konden we een e-mail te ontvangen of een aantal vragen beantwoorden, om zo vervolgens een nieuw wachtwoord te kiezen.
Gisteren zei een woordvoerder van Apple al dat er gekeken wordt naar de beveiliging rond iCloud’s wachtwoordresets. Volgens Apple was het interne beleid niet goed nageleefd toen Honan werd gehackt. Amazon heeft zijn beveiligingsproblemen inmiddels ook opgelost. Honan’s hacker wist de persoonlijke gegevens te bemachtigen omdat hij had ingebroken in zijn Amazon-account.
Taalfout gezien of andere suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!
Reacties: 5 reacties