
Vlaamse reclamespot voor de iPhone richt aandacht op apps
Op de Vlaamse commerciële televisie is sinds kort een reclamespotje te zien van de iPhone 3GS. Mobistar stelt daarin een reeks applicaties voor de iPhone voor.
Op de Vlaamse commerciële televisie is sinds kort een reclamespotje te zien van de iPhone 3GS. Mobistar stelt daarin een reeks applicaties voor de iPhone voor.
Heeft het zin om als bedrijf een eigen iPhone-applicatie uit te brengen? Uit een onderzoek blijkt dat een iPhone-applicatie nauwelijks extra online conversatie over het merk oplevert en dat de buzz al snel weer is verdwenen.
In het tv-programma Kassa werd aandacht besteed aan de garantietermijn van Apple. Apple geeft slechts één jaar garantie op producten, maar dat komt volgens de Consumentenbond niet overeen met de wettelijke regels.
Apple heeft de muziekdienst Lala gekocht voor een onbekend bedrag. Met Lala kun je voor 10 cent per nummer het recht kopen om muziek onbeperkt streaming te beluisteren. Wat Apple met de aankoop wil doen, zeggen ze niet.
Apple geeft tussen 26 december en 6 januari elke dag een muzieknummer of een iPhone-applicatie weg.
Microsoft gaat twee mobiele versies van Office 2010 uitbrengen: Office 2010 Web Apps voor diverse mobiele platformen en Office Mobile 2010 voor Windows Mobile-gebruikers. In beide gevallen is (helaas) SharePoint nodig.
Het Israelische bedrijf Emblaze is een rechtszaak gestart, omdat Apple met HTTP live streaming inbreuk zou maken op een patent van dit bedrijf. Het zou echter om een publiciteitsstunt kunnen gaan, want Emblaze heeft onlangs haar eigen touchscreen-telefoon geïntroduceerd.
Apple is op zoek naar een engineer voor het iPhone Maps en MapKit Team. De huidige Google Maps-applicatie op de iPhone is namelijk nog maar het begin. Er is veel meer mogelijk. Tijd voor speculatie?
Microsoft zegt met Apple samen te hebben gewerkt om Silverlight werkend te krijgen op een iPhone. De IIS-server waarop de video staat herkent de iPhone en levert daarna Silverlight-content als streaming H.264-video aan.
Apple is onlangs een samenwerkingsverband aangegaan met concertorganisator Live Nation. Hierdoor is het sinds gisteren mogelijk om live concerten te downloaden in de Amerikaanse iTunes store.
AT&T en Apple hebben beide een iPhone-reclamespot uitgebracht. AT&T probeert voornamelijk de functionaliteit van de iPhone te verkopen, terwijl Apple in China probeert de iPhone-verkoop te stimuleren door de App Store te promoten.
Apple's winkel aan Regent Street is driemaal winstgevender dan warenhuis Harrods. Sinds de komst van Apple naar Regent Street zijn de kasjmier truien en typisch Schotse producten vervangen door hippe merken.