Apple belaagt iPhone-gebruikers met ongevraagde reclame-popup
iPhone-gebruikers die hun telefoon wilden synchroniseren, werden opeens geconfronteerd met een schaamteloze pop-up met reclame voor de nieuwe multimediasuite iLife '08.
iPhone-gebruikers die hun telefoon wilden synchroniseren, werden opeens geconfronteerd met een schaamteloze pop-up met reclame voor de nieuwe multimediasuite iLife '08.
Nog drie uur te gaan en dan begint in Cupertino een persconferentie waar nieuwe iMacs, vernieuwde .Mac-diensten en ander moois wordt verwacht. De geruchtenmachine draait op volle toeren.
Wistron NeWeb zou druk bezig zijn met een Google Phone, maar het is vanwege het lelijke design te hopen dat ze niet de enige zijn. Google heeft al diverse prototypes ontwikkeld waarmee ze langs operators en fabrikanten gaan.
Apple gaat de multitouch-technologie van de iPhone uitbreiden naar vinger- en handgebaren. Een patent wekt de indruk van een woordenboek met groot aantal gebaren.
De aandelen Apple zakten na een gerucht dat de productie van de iPhone omlaag zou worden gebracht. Vervelend voor Apple, maar ze werken het zelf in de hand door geheimzinnigheid.
In de Amerikaanse staten Connecticut, Nevada, Alabama en Wyoming kunnen kopers van de Apple iPhone geen gebruik maken van AppleCare. De reden is waarschijnlijk lokale wetgeving rond consumentenbescherming.
Een maand na de lancering hebben Apple-medewerkers eindelijk hun beloofde gratis iPhone gekregen. Medewerkers van AT&T hebben pech: zij krijgen zelfs geen korting bij de aanschaf.
Apple gaat een toegangsprijs van $5 vragen voor de Apple Store. Deze maatregel wordt genomen om enorme bezoekersstromen tegen te gaan, na de lancering van de iPhone. Voor $5 kun je rustig producten uitproberen, workshops volgen en vragen stellen.
Apple's eerste telefoon met touchscreen was niet de iPhone, maar een bureaumodel uit 1983. Het kwam helaas nooit op de markt.
Apple gaat in Austin (Texas) een nieuw gebouw neerzetten om supportmedewerkers voor de iPhone te huisvesten.
De nieuwste advertentie voor de iPhone benadrukt de goddelijke eigenschappen van de Jesus Phone en zou zelfs geïnspireerd zijn door de bekende schildering uit de Sixtijnse Kapel.
Door de komst van de iPhone is Apple.com de snelste groeier in de top 10 van meestbezochte websites. Nog voor de lancering steeg het bezoek met 5%.