
Apple's Hello-campagne zet een trend
De Hello-commercial voor de iPhone is niet uniek: veel bedrijven gebruiken nu het woord Hello in hun campagnes om producten te introduceren of van een menselijker imago te voorzien.
De Hello-commercial voor de iPhone is niet uniek: veel bedrijven gebruiken nu het woord Hello in hun campagnes om producten te introduceren of van een menselijker imago te voorzien.
De iPhone is het laaste, nog missende puzzelstuk in Apple's zorgvuldig geplande consumentenstrategie. Een schema legt uit op welke producten Apple het meeste geld verdient en hoe de producten met elkaar samenhangen.
Volgens PiperJaffray-analist Gene Munster gaat Steve Jobs op de ontwikkelaarsconferentie van Apple geen nieuwe functies voor de iPhone aankondigen. Er komen wel nieuwe modellen van de MacBook Pro, mogelijk ook een nieuwe iMac en veel nieuws over Leopard.
AT&T is druk bezig met een rebranding van Cingular naar AT&T. De winkels worden intern al omgebouwd voordat de iPhone komt, daarna is de buitenkant van de winkel aan de beurt.
Nu de ophef rond het gerucht van Engadget is overgewaaid is het tijd om eens te kijken wie de grootste blunder heeft gemaakt: Engadget of de PR-afdeling van Apple, die het mailsysteem liet hacken en niet meteen reageerde op vragen van een reporter?
Apple gaat de marketing van de iPhone in eigen hand houden. Het favoriete reclamebureau TBWA gaat de reclamespots, posters en advertenties maken en niet BDDO, het reclamebureau van AT&T.
Gisteren vond een vergadering van Apple-aandeelhouders plaats. Daarin werd gesproken over een splitsing van aandelen, videoverhuur in iTunes en het openstellen van het besturingssysteem aan derden.
Apple heeft in een lokale krant een advertentie gezet waarin ze een open huis voor nieuwe medewerkers aankondigen. Er worden personal trainers en telesales-medewerkers gezocht.
De hoofdredacteur van PC World stapte op omdat hij niet naar de pijpen van adverteerders wilde dansen. Maar PC World publiceerde een kritisch artikel over Apple toch - alleen online.
Microsoft gaat op maandag 7 mei waarschijnlijk een nieuwe Zune met flashgeheugen aankondigen, een rechtstreekse concurrent voor de iPod Nano.
Engadget ontdekte dat de Hello-commercial voor de iPhone, is afgekeken van de film Telephones van Christian Marclay. Marclay weigerde mee te werken, waarna Apple toch het idee kaapte.
Volgens een onderzoek van BusinessWeek is Apple voor de derde keer het innovatiefste bedrijf. Ze versloegen Google en Toyota met ruime afstand.