Naast Apple’s iAds zijn er nog meer aanbieders van mobiele advertenties. Google is met AdMob behoorlijk succesvol, maar er is nog een andere partij die nogal wat geld weet te genereren met zogenaamde AppLeads. Dit houdt in, dat je bij het opstarten van een app een scherm te zien krijgt, waarop je contactgegevens moet invullen. Deze gegevens gaan naar de ontwikkelaar, maar kunnen ook worden gebruikt om mensen reclameboodschappen te sturen. Je kunt als gebruiker het inschrijfformulier ook overslaan, maar om dat te ontmoedigen is het Skip-linkje minder opvallend gemaakt. Op de tweede pagina van het inschrijfformulie kun je aangeven of je ‘Deals and Offers’ van partners zoals Vistaprint of Tommy Hilfiger wilt ontvangen.
De banners zijn in iPhone- en Android-applicaties te vinden. In het vierde kwartaal van 2010 verdienden de Android-ontwikkelaars gemiddeld $101,76 per duizend impressies. De iPhone-ontwikkelaars ontvingen $47,42 per duizend impressies. Het verschil wordt volgens Pontiflex verklaard, omdat de advertenties op het Android-platform sneller worden bijgewerkt. Toch is Pontiflex niet ontevreden over de prestaties op het iOS-platform. Ze denken dat de CPM zo’n 50 tot 100 keer hoger ligt dan het gemiddelde in de industrie.
De AppLeads-advertenties worden eenmalig getoond, bij het opstarten van een app. Ze zijn schermvullend en niet te vermijden. De adverteerders betalen alleen als consumenten zich inschrijven en zijn daarmee waardevollere klanten dan mensen die alleen maar op een bannertje klikken.
Taalfout gezien of andere suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!
Reacties: 7 reacties