AppleCare+ is gewijzigd: eigen risico bij kapot iPhone-scherm is nu 29 euro

AppleCare+ is een stuk goedkoper geworden voor het repareren van je scherm. Bij schade aan de display van je iPhone, betaal je 29 euro eigen risico. Dit kan maximaal twee keer bij de verzekering van Apple.
Thijs van Nieuwenhuizen -

AppleCare+ logoNiet alle aankondigingen van 7 september werden op het podium besproken. Er zijn ook altijd veranderingen die Apple stilletjes doorvoert, zoals een prijsverhoging in Europa en nieuwe voorwaarden voor AppleCare+. Als je nu AppleCare+ afsluit heb je bij schade aan je display een eigen risico van 29 euro.

Lager eigen risico bij kapot scherm

Je kan maximaal twee keer gebruik maken van AppleCare+ na een ongelukje. Wanneer er meer dan alleen je display kapot is, betaal je 99 euro eigen risico om je iPhone te laten repareren. Voorheen had je een algemeen eigen risico van 69 euro, voor elke schade die je opliep. Bij de iPhone geldt voor kapotte schermen nu een lager tarief.

Bij de iPad geldt er nog steeds één vaste prijs: daar betaal je voor elke schade die je wilt laten repareren 49 euro eigen risico. Ook hier mag je er maar twee keer gebruik van maken. De dekking gaat in op de aankoopdatum van de iPad.

Daarnaast heb je bij aanschaf van een AppleCare+ pakket, recht op 2 jaar support. Dat was voorheen maar 90 dagen. In Nederland heb je dankzij de Europese regels bovendien recht op 2 jaar garantie op schades die buiten jouw schuld om zijn ontstaan. Dit heeft Apple in de Verenigde Staten nu ook verlengd van 1 naar 2 jaar.

https://www.iculture.nl/uitleg/garantie/

Prijzen
De prijs voor AppleCare+ bij de iPhone SE is 99 euro. Voor de iPhone 6s tot en met iPhone 7 Plus betaal je 149 euro voor de extra garantie van Apple.

Informatie

Laatst bijgewerkt
8 september 2016 om 14:48
Onderwerp
Categorie
Diensten

Reacties: 5 reacties

  1. Wanneer komt die applecare+ naar België? iemand een idee?
    vind de verzekering die je in een winkel bij neemt maar niets…

  2. Apple heeft het op de eigen app nog steeds maar over 1 jaar garantie, terwijl het in Nederland toch echt 2 jaar is. Nog niets geleerd dus…

  3. Heel raar dat deze Applecare+ niet beschikbaar is in België?! Kunnen jullie achterhalen waarom niet?

  4. Origineel geplaatst door Patrik
    Apple heeft het op de eigen app nog steeds maar over 1 jaar garantie, terwijl het in Nederland toch echt 2 jaar is. Nog niets geleerd dus…

    Nee hoor, op de supportpagina van Apple staat toch echt dat er in Nederland geen vaste duur is vastgesteld voor de garantie voor consumenten.

  5. iCulture, waar halen jullie vandaan dat we in Nederland door Europese regelgeving recht hebben op 2 jaar garantie? We hebben recht op een goed functionerend product voor “de duur die van een dergelijk product verwacht mag worden”. Hierbij is geen termijn gesteld, behalve dat de bewijslast het eerste halfjaar na het kopen bij de producent ligt en hierna bij de consument (de bewijslast of het al dan niet een defect is wat de producent valt aan te rekenen).

Reacties zijn gesloten voor dit artikel.