Taalfout gezien of andere suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!
Artikelcorrectie, spelfout of -aanvulling doorgeven?
Reacties: 10 reacties
Bubbly
Apple Online USA heeft al maanden of jaren chatsupport, ik heb het in ieder geval met regelmaat zien staan op de US site. Dus het enige verschil is dat het nu 24/7 wordt?
sdsmpie
AppleCare ik heb het ooit gekocht voor mijn mac-mini laats een nieuwe macbook pro NON retina gekocht ! en ik heb bewust er niet voor gekozen. Als ict’r heb ik het niet nodig en verder moet je niet veel van verwachten !
je hebt minimaal 2 jaar garantie geen discussie mensen!
deze laptop is er niet een van €1000 maar (zit je) €3000 dus je mag verwachten dat hij minimaal 2 jr mee gaat !
@PO: Het punt is dat als je een product koop geen extra “garantie” koopt want deze biedt de EU inwoners niets meer. Weggegooid geld dus! Ze blijven het proberen bij Apple.
Apple care = Google-o-matic. Zelf wel eens gebeld in de begin periode, ze moeten alles na zoeken, tja dat lukt mij ook nog wel. Die rommel moet in de EU gewoon verboden worden, zorg dat je product goed is dan hoeft dit ook niet. Geen van de andere grote spelers in tablets of telefoon heeft dit, na de garantie gewoon per min of case betalen als je er echt niet uitkomt.
@Jean-Paul Horn: Om bedrijven direct malafide te noemen als zij goedkoper leveren dan jullie partner vindt ik vrij kort door de bocht. Na de 1e publicatie van deze Lunatik Taktik Extreme ben ik nog eens wat verder gaan zoeken, en wat blijkt in de UK net geen 30 pond, Zwitserland omgerekend 35.- euro en zo kwam ik nog wat plekken tegen.
Misschien impoteerd de “malafide” onderneming wel zelf ipv de impoteur in NL te kiezen.
Meer en deel van de deals in ic zijn goedkoper te vinden op het net, oké de service is dan ook niet te vergelijken met ic partner maar die keuze is aan de consument.
Dus een onwaarschijnlijke lage prijs hoeft helemaal niet direct malafide te zijn maar beter nagedacht waar je inkoopt. Koop je bv in Duitsland dan profiteer je alleen al van het verschil in BTW.
Ps. in werk niet bij de in het eerdere artikel genoemde bedrijf maar ben inkoper bij 1 van de grotere bouwondernemingen voor half producten. Ten tijde van deze slechte zakenlijke omstandigheden ga ik altijd “de boer” op in het buitenland.
Als particulier zijnde heb je volgens de wet recht op 2 jaar garantie. Als zakelijke aankoop krijg je maar 1 jaar garantie, omdat je zakelijk het product intensiever gebruikt.
Overigens zitten niet op alle onderdelen 2 jaar garantie. Op de hardeschijf heb je maar 1 jaar garantie. Iets wat het AppleCare Protection Plan dan weer wel 3 jaar dekt en laat dat nou net het onderdeel zijn wat 9 van de 10 keer het eerste is wat defect gaat.
Dus je kan wel zeggen mijn MacBook kost € 3000, maar ook die kan na 1 of 2 jaar defecten vertonen.
En geloof mij… “2 jaar garantie, geen discussie”, Apple is daar heel strikt in.
Bubbly
@sdsmpie:
Veel mensen denken dat verkoopgarantie exact hetzelfde is als Apple-garantie. Maar dat is niet zo. Heb je niet problemen gehad na 1,5 of 2,5 jaar die je bij Apple zonder discussie hebt laten oplossen? Met gewone verkoopgarantie moet je bewijzen dat het een fabrieksfout is of moet het niet te bewijzen zijn dat jij schuldig bent (gigantische deuk = helaas pindakaas).
iMacer
@sdsmpie: je hebt natuurlijk gelijk MAAR
Mijn iMac van 2008 gekocht ‘2de hands’ eind 2009, bij een winkel met AppleCare.
Die had kuren met zijn HD. Bij lang gebruik bleef de schijf hangen. Ook had ik een waas op het scherm, ingebrand scherm. Ik zag het een ander met moeite.
AppleCare gebeld eind 2012 (was nog 1 maand geldig). Na de uitleg werd ik terug gebeld voor een afspraak. De reparatie kwamen ze thuis doen, nieuw scherm en nieuwe schijf met volledig herstel.
Ik heb geen moeite moeten doen, ging allemaal vanzelf sprekend.
Mag je mij een winkel opnoemen die je oud scherm van 4 jaar vervangt en je HD !!!
Dit soort mensen ga je bijna een defect binnen 3 jaar aan een Mac wensen.. Wat een onzin..
Tturlijk is het een hoop geld (aangezien je hele AppleCare bedrag in 1 keer moet ophoesten) Maar op jaarbasis is het echt te verwaarlozen..
Mocht je net als ik, je Mac’s meestal per 2,5 jaar upgraden.. Nog 6 maanden ‘garantie’ in de vorm van AppleCare levert vaak een (nog) snellere verkoop op én ook weer wat investeringskosten. Nee hoor, doet u mij maar met. 🙂
ps. Ook ervaring met service aan huis voor een grafisch probleem. Ook een MacBook met 27 maanden een compleet nieuw moederboord. Tel uit je winst.. (ohnee mijn winst) 😀
@civman: Voordat ik zo’n harde bewering doe heb ik uiteraard zelf het nodige onderzocht. Toch wel opvallend dat het product ineens niet meer op de genoemde website te vinden is toch? Voor die prijs (ik ben bekend met de inkoopprijs en weet dat sommige artikelen goedkoper kunnen worden geïmporteerd) moest het wel namaak zijn en dus is er sprake van een malafide aanbieder. Van de prijzen die jij hebt gevonden kan ik met volle overtuiging zeggen dat het ook daar om namaakartikelen gaat. Hij kost in hun eigen shop ook $124,95. Dan moet je wel verdomd veel marge inleveren als “importeur”.
Apple Online USA heeft al maanden of jaren chatsupport, ik heb het in ieder geval met regelmaat zien staan op de US site. Dus het enige verschil is dat het nu 24/7 wordt?
AppleCare ik heb het ooit gekocht voor mijn mac-mini laats een nieuwe macbook pro NON retina gekocht ! en ik heb bewust er niet voor gekozen. Als ict’r heb ik het niet nodig en verder moet je niet veel van verwachten !
je hebt minimaal 2 jaar garantie geen discussie mensen!
deze laptop is er niet een van €1000 maar (zit je) €3000 dus je mag verwachten dat hij minimaal 2 jr mee gaat !
@sdsmpie: wat is nou precies je punt?
@PO: Het punt is dat als je een product koop geen extra “garantie” koopt want deze biedt de EU inwoners niets meer. Weggegooid geld dus! Ze blijven het proberen bij Apple.
Apple care = Google-o-matic. Zelf wel eens gebeld in de begin periode, ze moeten alles na zoeken, tja dat lukt mij ook nog wel. Die rommel moet in de EU gewoon verboden worden, zorg dat je product goed is dan hoeft dit ook niet. Geen van de andere grote spelers in tablets of telefoon heeft dit, na de garantie gewoon per min of case betalen als je er echt niet uitkomt.
@Jean-Paul Horn: Om bedrijven direct malafide te noemen als zij goedkoper leveren dan jullie partner vindt ik vrij kort door de bocht. Na de 1e publicatie van deze Lunatik Taktik Extreme ben ik nog eens wat verder gaan zoeken, en wat blijkt in de UK net geen 30 pond, Zwitserland omgerekend 35.- euro en zo kwam ik nog wat plekken tegen.
Misschien impoteerd de “malafide” onderneming wel zelf ipv de impoteur in NL te kiezen.
Meer en deel van de deals in ic zijn goedkoper te vinden op het net, oké de service is dan ook niet te vergelijken met ic partner maar die keuze is aan de consument.
Dus een onwaarschijnlijke lage prijs hoeft helemaal niet direct malafide te zijn maar beter nagedacht waar je inkoopt. Koop je bv in Duitsland dan profiteer je alleen al van het verschil in BTW.
Ps. in werk niet bij de in het eerdere artikel genoemde bedrijf maar ben inkoper bij 1 van de grotere bouwondernemingen voor half producten. Ten tijde van deze slechte zakenlijke omstandigheden ga ik altijd “de boer” op in het buitenland.
@PO:
Dat je in NL geen Applecare nodig hebt
@sdsmpie:
Als particulier zijnde heb je volgens de wet recht op 2 jaar garantie. Als zakelijke aankoop krijg je maar 1 jaar garantie, omdat je zakelijk het product intensiever gebruikt.
Overigens zitten niet op alle onderdelen 2 jaar garantie. Op de hardeschijf heb je maar 1 jaar garantie. Iets wat het AppleCare Protection Plan dan weer wel 3 jaar dekt en laat dat nou net het onderdeel zijn wat 9 van de 10 keer het eerste is wat defect gaat.
Dus je kan wel zeggen mijn MacBook kost € 3000, maar ook die kan na 1 of 2 jaar defecten vertonen.
En geloof mij… “2 jaar garantie, geen discussie”, Apple is daar heel strikt in.
@sdsmpie:
Veel mensen denken dat verkoopgarantie exact hetzelfde is als Apple-garantie. Maar dat is niet zo. Heb je niet problemen gehad na 1,5 of 2,5 jaar die je bij Apple zonder discussie hebt laten oplossen? Met gewone verkoopgarantie moet je bewijzen dat het een fabrieksfout is of moet het niet te bewijzen zijn dat jij schuldig bent (gigantische deuk = helaas pindakaas).
@sdsmpie: je hebt natuurlijk gelijk MAAR
Mijn iMac van 2008 gekocht ‘2de hands’ eind 2009, bij een winkel met AppleCare.
Die had kuren met zijn HD. Bij lang gebruik bleef de schijf hangen. Ook had ik een waas op het scherm, ingebrand scherm. Ik zag het een ander met moeite.
AppleCare gebeld eind 2012 (was nog 1 maand geldig). Na de uitleg werd ik terug gebeld voor een afspraak. De reparatie kwamen ze thuis doen, nieuw scherm en nieuwe schijf met volledig herstel.
Ik heb geen moeite moeten doen, ging allemaal vanzelf sprekend.
Mag je mij een winkel opnoemen die je oud scherm van 4 jaar vervangt en je HD !!!
Dit soort mensen ga je bijna een defect binnen 3 jaar aan een Mac wensen.. Wat een onzin..
Tturlijk is het een hoop geld (aangezien je hele AppleCare bedrag in 1 keer moet ophoesten) Maar op jaarbasis is het echt te verwaarlozen..
Mocht je net als ik, je Mac’s meestal per 2,5 jaar upgraden.. Nog 6 maanden ‘garantie’ in de vorm van AppleCare levert vaak een (nog) snellere verkoop op én ook weer wat investeringskosten. Nee hoor, doet u mij maar met. 🙂
ps. Ook ervaring met service aan huis voor een grafisch probleem. Ook een MacBook met 27 maanden een compleet nieuw moederboord. Tel uit je winst.. (ohnee mijn winst) 😀
@civman: Voordat ik zo’n harde bewering doe heb ik uiteraard zelf het nodige onderzocht. Toch wel opvallend dat het product ineens niet meer op de genoemde website te vinden is toch? Voor die prijs (ik ben bekend met de inkoopprijs en weet dat sommige artikelen goedkoper kunnen worden geïmporteerd) moest het wel namaak zijn en dus is er sprake van een malafide aanbieder. Van de prijzen die jij hebt gevonden kan ik met volle overtuiging zeggen dat het ook daar om namaakartikelen gaat. Hij kost in hun eigen shop ook $124,95. Dan moet je wel verdomd veel marge inleveren als “importeur”.