AppleCare+ is een soort verzekering, die ook dekking biedt voor schade die je zelf hebt veroorzaakt. Heb je bijvoorbeeld je iPhone laten vallen en is het scherm stuk, dan kun je dit onder de AppleCare+ dekking goedkoop laten herstellen. De nieuwe voorwaarden gelden voor de Mac, iPhone, iPad, Apple Watch, HomePod en iPod. Je kunt twee ongelukjes per 12 maanden laten herstellen, in plaats van twee ongelukjes in 24 maanden. Je kunt dit echter niet opsparen. Dus als je in het eerste jaar geen schade hebt gehad kun je in het tweede jaar niet vier schades claimen.
Het eigen risico verschilt per apparaat. Zo moet je bij de iPhone €29 betalen bij schade aan het scherm en €99 bij overige schades. Bij de MacBooks liggen de prijzen iets hoger.
Een andere aanpassing is dat je in de VS en Canada nu één jaar de tijd hebt om AppleCare+ aan te schaffen. Voorheen was dat 60 dagen en in Europese landen geldt dat nog steeds. In de VS geldt bovendien de mogelijkheid om je iPhone tegen verlies en diefstal te verzekeren. Daarbij gold een eigen risico tussen de $149 en $269, afhankelijk van het model. Vanaf nu gaat het om een vast bedrag van $149, ongeacht het type iPhone. Ook dit is nog niet in Nederland en België beschikbaar.
Apple kondigde tijdens het september 2020-event wel meer dingen aan die we nog niet in Nederland en België kunnen gebruiken. Zo is de fitnessdienst Apple Fitness Plus voorlopig alleen in Engelstalige landen beschikbaar.
Taalfout gezien of andere suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!
Het laatste nieuws over Apple van iCulture
- Waarom je geen Apple Intelligence kan gebruiken in WhatsApp en Instagram (en andere apps) (17-04)
- Game over voor Mythic Quest: langlopende Apple TV+ serie stopt plotseling (maar met een nieuw einde) (15-04)
- Weekend kijktips: Doctor Who, Friends & Neighbors, Black Mirror en meer (12-04)
- Apple TV+ vanaf nu via Amazon Prime Video af te sluiten in Nederland (met een flinke korting) (09-04)
- Wanneer werkt Apple Intelligence in het Nederlands? Dit is wat we nu weten (07-04)
Wat is het voordeel van deze dienst tov de vele inboedelverzekeringen die hier eigenlijk alles al dekken?
Volgens mij niet heel veel. Behalve misschien een kleiner eigen risico, wat bij verzekeringen vaak wel minimaal 100 euro is. En Apple Care+ dekt ook schade die je zelf hebt veroorzaakt, dat is bij verzekeringen vaak lastig. Maar Apple Care+ is voor de Europese consument niet zo interessant, vind ik.
Zou dit 2 keer per jaar coverage dan ook gelden voor bestaande AppleCare+ abonnementen? Ik hoop het wel, net drie weken terug voor m’n iPhone Xs Max afgesloten 🙂
Een quick turn around service bij schade vind ik persoonlijk wel erg fijn. Geen gedoe de volgende dag weer een telefoon beschikbaar. Dat is mij wel wat waard.
@Alex: Kijk je verzekering voor de zekerheid maar na aantal jaren terug door mijn schuld mijn partner d,r telefoon stuk (waterschade) heb gelijk een nieuwe gekocht zelfde avond €700 lichter, volgende dag verzekering gebeld teveel fraude met apparatuur word niet gedekt na veel moeite kreeg ik uiteindelijk €150 terug.
@Alex: AppleCare is wel echt top. Als er iets met je iPhone is bel je ze en dan heb je de volgende dag al een nieuwe in huis (welke je kan houden) en krijg je een week of twee of de tijd om de oude te retourneren.
Wat zijn de tarieven voor iphone, watch, ipad ? Zijn zeer moeilijk vindbaar op de website van Apple.
Is het aan te raden voor de Watch Apple Care plus af te nemen ?
Dit is per verzekeraar anders. Ik heb een eigen risico van €150 de rest word door de verzekering betaald.
Ik ben ook wel heel benieuwd of dit voor reeds afgesloten apple care + verzekeringen ook geldt