Een kijkje in Apple’s Input Design Lab voor Mac-accessoires
Voordat nieuwe Apple-producten in de winkel liggen moeten ze eerst uitvoering worden getest. Apple heeft daarvoor een speciaal ingericht testlaboratorium en nodigde een aantal mensen uit om een kijkje te nemen. In het Input Design Lab vertelden ze meer over het ontstaansproces van nieuwe accessoires.
De bekende Apple-verslaggever Steven Levy was één van de gelukkigen. Levy interviewde een paar dagen geleden al medewerkers van het Input Design Lab over het langdurige proces om de nieuwe Magic Mouse 2 precies het juiste geluid te laten maken.
Tests met robots en mensen
Voor bijvoorbeeld het testen van een toetsenbord, krijgt een proefpersoon allerlei sensoren op het lichaam, om te achterhalen welke invloed het typen heeft op de rest van het lichaam. Zo kan Apple bijvoorbeeld testen op vermoeidheid van de spieren en of mensen op bepaalde toetsenborden nauwkeuriger tikken dan op andere. Elk toetsenbord dat Apple verscheept, wordt ook nog eens door een machine getest op vijf verschillende punten: de vier hoeken en het midden. Ze testen ook de duurzaamheid door met een machine vijf miljoen keer op toetsen te tikken. Dit gebeurt niet alleen bij prototypes, maar bij alle toetsenborden die Apple fabriceert.
Geluid testen in akoestische ruimtes
Naast het gevoel speelt ook het geluid een belangrijke rol, zoals eerder deze week al bleek voor de nieuwe Magic Mouse 2. Het geluid van het nieuwe toetsenbord wordt getest in een akoestische ruimte. Vooral het gebruikte mechanisme speelt bij het geluid een belangrijke rol. In één versie was het geluid niet naar wens van Apple, waarna ze het materiaal van het mechanisme moesten aanpassen. Ook het klikgeluid van de Magic Trackpad 2 werd op deze manier getest, waarbij gelet werd op het geluid bij het indrukken en loslaten van de trackpad.
Tot slot werden ook de muis en de trackpad aan allerlei andere tests onderworpen, voornamelijk op diverse verschillende ondergronden, zoals glas, hout, metaal en beton. Met deze tests ontdekte Apple welke geometrie voor welk bureau het beste is. De robotarm trekt en duwt bijvoorbeeld aan een trackpad op een houten ondergrond, om te kijken wat het beste werkt.
Taalfout gezien of andere suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!
Reacties: 21 reacties