Als Apple een nieuw reclamespotje over de iPhone heeft, schrijven we daar regelmatig over op iPhoneclub. Behalve de tv-spot die de afgelopen dagen in Nederland te zien is, want die is (ook na aandringen door ons) nog steeds niet op het YouTube-kanaal van T-Mobile verschenen. We zullen het daarom moeten doen met een onscherp filmpje, gemaakt door een van onze lezers. Waarom al die aandacht voor reclamefilmpjes? Omdat ze enorm effectief blijken te zijn.
Uit een onderzoek van Ace Metrix, een bedrijf dat tv-reclames onderzoekt, is het kerstmanfilmpje van Apple de meest effectieve geweest tijdens de feestdagen van 2011.
Ace Metrix onderzocht 35 reclamefilmpjes rond het thema ‘kerstman’. Het filmpje van Apple, waarin de kerstman wordt geholpen door de virtuele assistent Siri, scoorde 652 punten van het maximale aantal van 950 punten. Daarmee was de reclame effectiever dan die van Coca-Cola, Nintendo en andere bekende merken. Bij het beoordelen van de reclamespots werd gelet op relevantie, overtuigingskracht, kijkwaardigheid, informatie en andere punten. De resultaten zijn alleen representatief voor de Amerikaanse tv-kijkers. Het wachten is nu op de verkoopcijfers die Apple bij de eerstvolgende kwartaalrapportage bekend gaat maken. Naar verwachting is er een recordaantal iPhones, iPod touches en iPads verkocht.
https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=5qcmCUsw4EQ
Taalfout gezien of andere suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!
Reacties: 9 reacties