Voor de ene ontwikkelaar is de App Store een goudmijn, voor de andere is het een constante worsteling om in de belangstelling te blijven. De nieuwe dienst Apprupt gaat ontwikkelaars helpen om hun applicaties beter op de doelgroep te richten. Het gaat om het vinden van de ‘sweet spot’: de optimale mix van marketinginspanningen, het kiezen van de juiste prijs en er uiteindelijk ook nog genoeg geld aan overhouden om het ontwikkelwerk te kunnen bekostigen. Met Apprupt kunnen ontwikkelaars de doorklikratio’s en conversieratio’s zien voor online en mobiele links naar iPhone-applicaties. Zo kun je als ontwikkelaar meteen zien of een applicatiereview op een bepaalde site effect heeft gehad.
Voor kleine ontwikkelaars, die niet het budget hebben om een marketingmedewerker in te schakelen zou Apprupt handig kunnen zijn. Via het dashboard kun je meteen zien hoeveel kliks er zijn geweest en hoeveel je hebt verdiend. Apprupt kan banners maar ook promotie op sites als Twitter, Facebook en blogs meten. Apprupt start als gratis dienst, maar zal in de toekomst mogelijk ook betaalde premium-functies aanbieden. Op dit moment worden alleen de iPhone- en iPod touch-applicaties ondersteund, later ook applicaties voor andere mobiele platformen.
Apprupt verdient geld met affiliatelinks: de ontwikkelaar moet namelijk een shortlink zoals http://l.aprls.com gebruiken om de prestaties van zijn applicatie te kunnen tracken en dit loopt via een advertentienetwerk. Zou je als ontwikkelaar willen tracken of een review op een blog succes heeft, dan zou je de blogger er dus wel van moeten overtuigen om de shortlink in het artikel op te nemen.
Meer informatie: Apprupt.com
Taalfout gezien of andere suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!
Reacties: 2 reacties