Naarmate iPhone-schermen groter worden en steeds vaker voorzien zijn van een retinascherm, neemt ook de grootte van de apps toe. Voorheen gold voor apps een maximum van 2GB, maar Apple heeft dit vandaag verhoogd naar 4GB. Dat betekent nog grotere games met nog meer grafische content. De limiet van 4GB geldt voor de app packages die ontwikkelaars bij iTunes Connect indienen en die vervolgens door Apple worden beoordeeld.
Apple’s limiet van 2GB geldt al sinds de App Store in 2008 voor het eerst van start ging. Het is dus ook de eerste keer dat de limiet wordt verhoogd. Eén van de ontwikkelaars die heeft geklaagd over de limiet, was Square Enix. Bij monde van Takashi Tokita beweerde het bedrijf dat Final Fantasy VII op iOS nog jaren was verwijderd, vanwege de geldende limiet van 2GB voor iOS-apps. Vandaag krijgt Tokita zijn zin.
De hogere limiet betekent niet dat de downloadlimiet voor apps via het mobiele netwerk ook toeneemt. Bij apps die je via het 3G- en 4G-netwerk wilt installeren blijft er een maximale grootte van 100MB. Apps die groter zijn, zul je via een draadloos netwerk (Wi-Fi) moeten installeren of updaten.
Apple’s aankondiging:
The size limit of an app package submitted through iTunes Connect has increased from 2 GB to 4 GB, so you can include more media in your submission and provide a more complete, rich user experience upon installation. Please keep in mind that this change does not affect the cellular network delivery size limit of 100 MB.
Taalfout gezien of andere suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!
Reacties: 17 reacties