Reacties voor: ‘Op dit terrein wil Apple zelfrijdende auto’s gaan testen’

Apple wil een testparcours van Fiat-Chrysler in Arizona gebruiken voor het testen van zelfrijdende auto's. Het ziet er van bovenaf uit als graancirkels.
Gonny van der Zwaag | iCulture.nl -

Reacties: 7 reacties

  1. Sorry, maar het gaat in deze tak van techniek om de meer complexe real-life verkeerssituaties. Waarmee de geavanceerde bedrijven hun pilots draaien.
    Dus als al die jaren en miljarden tot het rijden van deze testtracks in de woestenij heeft gebracht, heb je op dit gebied weinig meer te zoeken.
    Dan kan je nog beter de verkeerstuin in Assen kopieren.

    • @jero98: Voor de complexe real-life situaties zijn ze in Californië op de openbare weg aan het testen. Maar je kunt daar niet alles doen, want je mag geen mensen in gevaar brengen.

      Ik kan me voorstellen dat ze op deze testtrack ook onverwachte situaties gaan testen, bijv. mensen die plotseling de weg oversteken, slingerende medeweggebruikers… Als je daarop in real-life moet wachten, kan het wel even duren voordat zoiets gebeurt. Op zo’n testterrein heb je meer gecontroleerde omstandigheden en kun je per minuut 2 plotseling overstekende voetgangers (of robots) per minuut testen en kijken hoe je systeem erop reageert. Veel efficiënter qua tijd dan wachten op die ene onvoorzichtige voetganger per week. En hoe vaak kom je een slingerende medeweggebruiker tegen… ook eens per week?

  2. @Gonny van der Zwaag: Klopt op zich wat je zegt…alleen in deze klassieke, geisoleerde emergencies zijn de beginfase waarin de meeste aanbieders al lang voorzien.
    En het mag gek klinken, maar dat zijn ook de eenvoudigste situaties.
    Het gaat juist om de detectie van de combinaties, complexiteiten en de twijfelgevallen (slingerende fietsen, onvoorspelbaar bewegende voetgangers, andere onduidelijke patronen) vooral in verkeersstromen/drukte
    Daarvoor is een woestijn m.i. echt de verkeerde omgeving. Tenzij het om natuurrampen gaat…

  3. Origineel geplaatst door jero98
    @Gonny van der Zwaag: Klopt op zich wat je zegt…alleen in deze klassieke, geisoleerde emergencies zijn de beginfase waarin de meeste aanbieders al lang voorzien.

    En het mag gek klinken, maar dat zijn ook de eenvoudigste situaties.

    Het gaat juist om de detectie van de combinaties, complexiteiten en de twijfelgevallen (slingerende fietsen, onvoorspelbaar bewegende voetgangers, andere onduidelijke patronen) vooral in verkeersstromen/drukte

    Daarvoor is een woestijn m.i. echt de verkeerde omgeving. Tenzij het om natuurrampen gaat…

    Een woestijn is ook lastig te bereiken, misschien dat dat ook mee speelt? Het gaat niet om de woestijn.. het gaat er hier duidelijk om een plaats wat eigen terrein is waar ze zelf met een stalen bal met een diameter van 3 en een halve meter over de weg kunnen rollen om te kijken waar het op reageert.
    Op deze ween kunnen ze ook met 39 autos een file nabootsen.. wat maakt het dan uit dat het om een woestijn gaat?

    Ofwel. Ze kunnen hier doen en laten wat ze willen.. dat niet alleen.. wie zegt dat het uiteindelijk een zelfrijdendsysteem wordt? Misschien zijn ze bezig met het implementeren van een AR VOORRUIT HUD DISPLAY. Of misschien wel alle ruiten slim maken?
    Of hey, zou het toch een scooter zijn? Of een taxi service?

    We’ll never know this year;)

  4. Origineel geplaatst door jero98
    @Gonny van der Zwaag: Klopt op zich wat je zegt…alleen in deze klassieke, geisoleerde emergencies zijn de beginfase waarin de meeste aanbieders al lang voorzien.

    En het mag gek klinken, maar dat zijn ook de eenvoudigste situaties.

    Het gaat juist om de detectie van de combinaties, complexiteiten en de twijfelgevallen (slingerende fietsen, onvoorspelbaar bewegende voetgangers, andere onduidelijke patronen) vooral in verkeersstromen/drukte

    Daarvoor is een woestijn m.i. echt de verkeerde omgeving. Tenzij het om natuurrampen gaat…

    Zover zijn die systemen nog helemaal niet joh. Je moet dit eerst in gecontroleerde situaties doen.
    Ik heb laatst in tesla gereden en het viel me nog niet mee hoeveel ik zelf moet corrigeren en opletten. Rustig een krantje lezen is er echt nog niet bij.

  5. @JustinK: Wat jij noemt is al helemaal niet te testen in de woestijn.
    En qua geheimhouding kunnen ze (nu deze plek gepubliceerd is) beter met Elon Musk naar Mars gaan. Of het hele onderwerp verder aan hem overdoen

  6. Vraag mij af wie zo iets gaat kopen, Apple kennende gaan ze hier extreme hoge bedragen voor vragen, dit is goed voor miljardairs, Apple Watch Edition was toen ook onbetaalbaar….

Reacties zijn gesloten voor dit artikel.