AT&T slaat terug met anti-Blackberry-propaganda
Volgens een Dow Jones-artikel hebben de 3G-problemen van de iPhone niets te maken met de operator, maar met het toestel. Er lopen nu een aantal rechtszaken tegen AT&T in de VS, waarin de operator ervan wordt beschuldigd dat ze niet waren voorbereid op de grote toestroom van klanten. Maar er zijn aanwijzingen dat de klagers bij Apple moeten zijn, die overigens de schuld doorschuift naar Infineon-chips die niet op hun taak zouden zijn berekend.
Analist Richard Windsor van Nomura Securities weet het echter zeker: het toestel zelf is de oorzaak van alle problemen. Concurrenten profiteren intussen mee van de negatieve publiciteit: zo heeft Verizon e-mailtjes naar journalisten gestuurd om hen te wijzen op de problemen met de telefoon en het netwerk. Maar AT&T gaat terugslaan: in een interne memo aan het personeel worden de winkelmedewerkers voorbereid op de lancering van de BlackBerry Storm via Verizon.
De memo bevat een opsomming van voordelen die de iPhone ten opzichte van de BlackBerry Storm heeft. Dat toestel komt in oktober of november in de winkel, vlak voor de feestdagen. De volledige memo is te lezen op de website van The Boy Genius Report.
Ook leuk: het hiernaast getoonde kostuum dat een iPhone zou moeten voorstellen. Een actievoerder bij de Valley Fair Apple Store probeert in een slecht gelijkend kostuum aandacht te vragen voor de verbindingsproblemen. Gizmodo noemde het de ‘Worst iPhone Costume Ever’.
Taalfout gezien of andere suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!
Reacties: 13 reacties