Apple heeft zo zijn ideeën hoe het uitlenen van je auto makkelijker moet zijn. Door je iPhone te koppelen aan een auto, kun je bijvoorbeeld een tijdelijke iPhone toegang verlenen voor een bepaalde tijd. Is dit een idee voor de Apple Car?
Taalfout gezien of andere suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!
Artikelcorrectie, spelfout of -aanvulling doorgeven?
Reacties: 6 reacties
Ivan
Handig
BaseBoy
Zal wat zijn sta je in de file ben je dus langer weg valt ie stil 🤔 voor de rest wel mooi systeem 😉
iFreek
WOW, dit verklaart een hoop!
Apple gaat z’n stille kracht (200 miljard op de bank) eindelijk inzetten door zelf auto’s te bouwen én te financieren. Ze doen dit voor hun eigen “Greenwheels” car sharing concept. Apple versterkt daarmee z’n “services” tak door een nieuwe, continue, stroom van inkomsten te creëren en tegelijk de wereld te verbeteren (belangrijk doel van Apple). Hierdoor worden elektrische auto’s in hoog tempo voor een brede doelgroep beschikbaar, in plaats van dat ze druppelsgewijs op de markt komen. Dit kan transformerend werken voor de automobiel industrie, net zoals de iPhone de telecom industrie op z’n kop zette.
Alles komt hiermee dus bij elkaar:
– een berg met geld die concurrenten niet hebben
– meer services in plaats van producten verkopen
– Apple’s doel om de wereld te verbeteren
– een revolutionair product dat de markt verandert
– iPhones met touch ID als autosleutel
De grote vraag is waar ze al die batterijen vandaan gaan halen. Waren ze daarom met Tesla in gesprek, die een mega batterijenfabriek bouwt?
Tom Vanhout
@iFreek: Sterker nog, dit is een voorbode van het holistische mobility concept waarbij je binnen dit en vijf jaar een auto bestelt die voor je deur komt rijden om je van A naar B(eter) te brengen.
Christof
Nu snap ik Apple. Ze willen de automobielsector op zijn kop zetten, zoals bij telecom en iPhone de marktleider is. Hopelijk zullen er verschillende versies komen een goedkope, middelmatige en duurdere klasse, zodat je kan kiezen welk een je wil. Dat verklaart alles waarom Apple producten duur zijn om de Apple Car te financieren en de auto sector op zijn kop te zetten… Dit wordt leuk en spannend… Benieuwd als ze BMW, Audi en Mercedes kunnen kloppen???
iFreek
De gemiddelde Audi-BMW-Mercedes rijder zal z’n eigen auto willen hebben. Apple zal zich met name richten op kleine middenklasse auto’s, voor jonge mensen in grote steden. Voor car-sharing moet je je in eerste instantie wel op grote steden richten zodat de auto vaak genoeg ingezet kan worden. Dit verklaart ook de interesse van Apple in de BMW i3.
De automobiel industrie staat aan de vooravond van grote veranderingen. Het gaat daarbij om meer dan alleen het verkopen van auto’s. Deze maand investeerden veel automerken in online taxi-diensten: Toyota investeerde in Uber, General Motors in Lyft (500 mln), Volkswagen in Gett (300 mln), Apple in Didi (1 miljard). Hiermee bouwen ze een relatie op, in de hoop in de toekomst de voertuigen te kunnen leveren, al dan niet door overname van de dienst.
Handig
Zal wat zijn sta je in de file ben je dus langer weg valt ie stil 🤔 voor de rest wel mooi systeem 😉
WOW, dit verklaart een hoop!
Apple gaat z’n stille kracht (200 miljard op de bank) eindelijk inzetten door zelf auto’s te bouwen én te financieren. Ze doen dit voor hun eigen “Greenwheels” car sharing concept. Apple versterkt daarmee z’n “services” tak door een nieuwe, continue, stroom van inkomsten te creëren en tegelijk de wereld te verbeteren (belangrijk doel van Apple). Hierdoor worden elektrische auto’s in hoog tempo voor een brede doelgroep beschikbaar, in plaats van dat ze druppelsgewijs op de markt komen. Dit kan transformerend werken voor de automobiel industrie, net zoals de iPhone de telecom industrie op z’n kop zette.
Alles komt hiermee dus bij elkaar:
– een berg met geld die concurrenten niet hebben
– meer services in plaats van producten verkopen
– Apple’s doel om de wereld te verbeteren
– een revolutionair product dat de markt verandert
– iPhones met touch ID als autosleutel
De grote vraag is waar ze al die batterijen vandaan gaan halen. Waren ze daarom met Tesla in gesprek, die een mega batterijenfabriek bouwt?
@iFreek: Sterker nog, dit is een voorbode van het holistische mobility concept waarbij je binnen dit en vijf jaar een auto bestelt die voor je deur komt rijden om je van A naar B(eter) te brengen.
Nu snap ik Apple. Ze willen de automobielsector op zijn kop zetten, zoals bij telecom en iPhone de marktleider is. Hopelijk zullen er verschillende versies komen een goedkope, middelmatige en duurdere klasse, zodat je kan kiezen welk een je wil. Dat verklaart alles waarom Apple producten duur zijn om de Apple Car te financieren en de auto sector op zijn kop te zetten… Dit wordt leuk en spannend… Benieuwd als ze BMW, Audi en Mercedes kunnen kloppen???
De gemiddelde Audi-BMW-Mercedes rijder zal z’n eigen auto willen hebben. Apple zal zich met name richten op kleine middenklasse auto’s, voor jonge mensen in grote steden. Voor car-sharing moet je je in eerste instantie wel op grote steden richten zodat de auto vaak genoeg ingezet kan worden. Dit verklaart ook de interesse van Apple in de BMW i3.
De automobiel industrie staat aan de vooravond van grote veranderingen. Het gaat daarbij om meer dan alleen het verkopen van auto’s. Deze maand investeerden veel automerken in online taxi-diensten: Toyota investeerde in Uber, General Motors in Lyft (500 mln), Volkswagen in Gett (300 mln), Apple in Didi (1 miljard). Hiermee bouwen ze een relatie op, in de hoop in de toekomst de voertuigen te kunnen leveren, al dan niet door overname van de dienst.