De afgelopen tijd zijn er heel wat boeken over Apple op de markt gekomen. Meestal keken ze terug op het succesvolle verleden van Apple of probeerden ze de managementkwaliteiten of prestentatietechnieken van Steve Jobs over te brengen. Een nieuw verschenen boek bekijkt het eens van de andere kant: van achter de Genius Bar in één van de vele Apple Stores. Voormalig Apple-medewerker Stephen Hackett schreef over zijn ervaringen als Apple Genius. Het lijkt op het eerste gezicht een positief boek, waarbij de Apple Stores ondanks de gigantische drukte en het enorme succes toch aandacht proberen te besteden aan elke individuele klant.
Uit het boek blijkt, dat het verkopen van computers en andere elektronica in een Apple Store op het eerste gezicht niet veel anders is dan in een gewone winkel. Het verschil zijn de verhalen van de klanten en de veranderingen die bijvoorbeeld de iPhone teweeg heeft gebracht. Je kunt het boek in een uur uitlezen. ‘Bartending’ van Stephen Hackett is niet verkrijgbaar in de iBookstore, maar wel bij Amazon (Kindle-versie $8,99) of als DRM-vrije versie via de website van de auteur (ook $8,99). De DRM-vrije ePub-versie kan via iTunes worden geïmporteerd in de iBooks-app, voor de Kindle-versie heb je de Kindle-app van Amazon nodig.
Taalfout gezien of andere suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!
Apple Store
Lees alles over de Apple Store, de retailwinkel van Apple. Nederland kent drie Apple Stores (Amsterdam, Haarlem en Den Haag) terwijl je in België de keuze hebt uit één locatie in Brussel. Wereldwijd gaat het om meer dan vijfhonderd winkels. Daarnaast is er de online Apple Store, waar je bestellingen kunt plaatsen om te laten thuisbezorgen. Waar vind je de officiële Apple Stores en hoe kun je ze bezoeken? Hieronder vind je alle info op een rij!
Reacties: 2 reacties