Beauty-winkelketen Sephora stapt over op iPad en iPod touch
Sephora is een goed voorbeeld hoe je als winkelketen digitaal kunt gaan. Er zullen iPads in de winkels worden geplaatst om klanten voorlichting te geven over producten en voor het afrekenen kiest Sephora voor iPod touches. Net als in de Apple Store hoeven klanten niet meer in de rij bij de kassa te wachten om hun producten af te rekenen, maar kunnen ze een willekeurige medewerker aanspreken. Sephora is een winkel waar je luxe cosmetica kunt aanschaffen.
De winkels zijn in alle grote Amerikaanse steden te vinden en leggen veel nadruk op een stijlvolle inrichting. Online staat er ook van alles te gebeuren: elk product wordt voorzien van een Pin It-knop, zodat klanten het kunnen aanbevelen op Pinterest. Ook zullen Sephora-medwerkers zelf druk aan het ‘pinnen’ gaan, zodat klanten kunnen zien wat de favoriete producten van het personeel zijn. Via een Instagram-account kun je voortaan achter de schermen kijken bij Sephora en haar medewerkers, zodat klanten kunnen zien wat de komende trends zijn. Die trends vind je ook weer terug op de website. Elk product is voorzien van 25 karakteristieken, zoals leeftijdsgroep, ingrediënten en prijs. Vijftig medewerkers waren in totaal 5.000 uur bezig om alle producten te indexeren. Ben je in de winkel, dan kun je ook met je iPhone producten scannen en meteen informatie en reviews lezen. Voordat je naar de winkel gaat kun je bovendien kijken of het product dat je wilt kopen op voorraad is, zelfs als het om een enkel doosje oogschaduw gaat. En als je gebruik maakt van de schoonheidssalon hoef je niet langer door tijdschriften te bladeren tijdens het wachten, maar krijg je een iPad te leen.
Techcrunch heeft een interview met een topvrouw van Sephora, die iets vertelt over de plannen.
Taalfout gezien of andere suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!
Reacties: 0 reacties