Bedrijven hebben geen idee waarom ze werknemers een iPad geven
Maar liefst 68 procent van de bedrijven wil haar werknemers voor het einde van 2012 aan de tablet hebben. Dat blijkt uit een onderzoek van de Amerikaanse onderzoeksinstantie Digital Research. Apple’s iPad is daarbij veruit de meest genoemde keuze van de bedrijven. Alleen: directeuren hebben werkelijk geen idee wáárom ze een iPad aan werknemers cadeau doen. Meer dan vijftig procent van de bedrijven die al iPad’s hebben verstrekt, hebben domweg geen plannen voor het gebruik van het gadget.
De bedrijven die wel een strategie hebben voor tablets, zetten ze vaak in om stapels papier te omzeilen. Ze voorzien de iPad van apps die verkopers die altijd onderweg zijn, kunnen gebruiken. Andere redenen die worden gegeven zijn om financiële informatie of een klantendienst bij de hand te hebben.
Maar liefst 83 procent van de bedrijven die een tablet voor zakelijk gebruik koopt of overweegt, ziet de iPad als de ideale tablet voor op het werk. Al weet meer dan de helft van de bedrijven dus eigenlijk niet waarom ze zo’n kek apparaatje moeten hebben.
Via: Maximum PC
Taalfout gezien of andere suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!
Reacties: 21 reacties