Taalfout gezien of andere suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!
Artikelcorrectie, spelfout of -aanvulling doorgeven?
Reacties: 5 reacties
Bubbly
Oh niet alleen Samsung hoor, Android fabrikanten van de wereld, grijp uw portemonnees! Dat worden licenties! Als Microsoft dit patent in handen had, zou Samsung niet wegkomen met $15 per toestel, $50! Wordt nog interessant nu haast elk touch toestel multi-touch gebruikt 🙂
Je hebt gelijk, maar puur kijkende naar Android op het moment: Ik zie heeeeeel weinig multi-touch gestures. Sowieso is de nieuwe trend van swipes ingezet, wat een minder natuurlijk gebaar is, maar wel véél makkelijk met één vinger uit te voeren valt (dus hoef je niet met 2 handen je telefoon te gebruiken). Zoomen bij Google Maps, als voorbeeld, doe je door dubbel te tikken, waarbij je bij de tweede tik naar boven kunt swipen om in te zoomen, en naar beneden om uit te zoomen.
Multitouch was in 2007 revolutionair omdat het als magie aanvoelde en heel intuitief was. Hedendagen zijn de designelementen waar haast iedere app uit bestaat, list view, grid view, side menus, allemaal veel makkelijker te bedienen via swipes of taps.
Guido
Dit gaat niet over multitouch, maar over het concept SMARTPHONE in zijn volledige vorm zoals hij is sinds de éérste iPhone, en geen enkel andere iéts had wat er in de verste verte op leek… Na dit op de markt te brengen aapte iedereen dit na, omdatNET DIT TOESTEL de wereld van de smartphones in gang zette. (en niet vergelijkbaar met een nokiaprulletje met een camera, noch een pen-aangedreven toestelletje)
Abs
@DennisU:
Multitouch gestures zijn ook nooit écht een belangrijk onderdeel geweest op de iphone, om de redenen die jij opsomt. ‘Swipen’ (en dubbelklik zoom) was op iOS al vanaf het begin de belangrijkste manier om het toestel te besturen.
Maar denk aan de iPad en Android tablets. Dáár komen de multitouchgestures om de hoek kijken.
Gert
Volgens mij gaat dit niet over multi-touch, maar over een touchscreen interface dat elementen toont of niet toont op basis van wat het systeem verwacht dat de gebruiker nodig heeft – zonder dat daar honderd procent zekerheid over bestaat.
Dat is namelijk wat ‘determining commands by applying heuristics’ betekent, althans als je daar het wikipedia-artikel over heuristics op naslaat.
Ik vraag me wel af welke interface-elementen dat dan zijn, want contextuele menu’s bestonden bijvoorbeeld al lang toen het patent werd aangevraagd, en dat is het eerste waar ik aan denk bij die omschrijving.
update: ik denk dat het hier betekent dat het systeem de betekenis van een aanraakbeweging interpreteert op basis van de context. Dus dat Apple denkt de eerste te zijn die een OS maakt dat een aanraakgebaar interpreteert op basis van ‘educated guesses’. Maar dan zou ik nog steeds graag een concreet voorbeeld willen zien om het echt te snappen.
Oh niet alleen Samsung hoor, Android fabrikanten van de wereld, grijp uw portemonnees! Dat worden licenties! Als Microsoft dit patent in handen had, zou Samsung niet wegkomen met $15 per toestel, $50! Wordt nog interessant nu haast elk touch toestel multi-touch gebruikt 🙂
@Bubbly:
Je hebt gelijk, maar puur kijkende naar Android op het moment: Ik zie heeeeeel weinig multi-touch gestures. Sowieso is de nieuwe trend van swipes ingezet, wat een minder natuurlijk gebaar is, maar wel véél makkelijk met één vinger uit te voeren valt (dus hoef je niet met 2 handen je telefoon te gebruiken). Zoomen bij Google Maps, als voorbeeld, doe je door dubbel te tikken, waarbij je bij de tweede tik naar boven kunt swipen om in te zoomen, en naar beneden om uit te zoomen.
Multitouch was in 2007 revolutionair omdat het als magie aanvoelde en heel intuitief was. Hedendagen zijn de designelementen waar haast iedere app uit bestaat, list view, grid view, side menus, allemaal veel makkelijker te bedienen via swipes of taps.
Dit gaat niet over multitouch, maar over het concept SMARTPHONE in zijn volledige vorm zoals hij is sinds de éérste iPhone, en geen enkel andere iéts had wat er in de verste verte op leek… Na dit op de markt te brengen aapte iedereen dit na, omdatNET DIT TOESTEL de wereld van de smartphones in gang zette. (en niet vergelijkbaar met een nokiaprulletje met een camera, noch een pen-aangedreven toestelletje)
@DennisU:
Multitouch gestures zijn ook nooit écht een belangrijk onderdeel geweest op de iphone, om de redenen die jij opsomt. ‘Swipen’ (en dubbelklik zoom) was op iOS al vanaf het begin de belangrijkste manier om het toestel te besturen.
Maar denk aan de iPad en Android tablets. Dáár komen de multitouchgestures om de hoek kijken.
Volgens mij gaat dit niet over multi-touch, maar over een touchscreen interface dat elementen toont of niet toont op basis van wat het systeem verwacht dat de gebruiker nodig heeft – zonder dat daar honderd procent zekerheid over bestaat.
Dat is namelijk wat ‘determining commands by applying heuristics’ betekent, althans als je daar het wikipedia-artikel over heuristics op naslaat.
Ik vraag me wel af welke interface-elementen dat dan zijn, want contextuele menu’s bestonden bijvoorbeeld al lang toen het patent werd aangevraagd, en dat is het eerste waar ik aan denk bij die omschrijving.
update: ik denk dat het hier betekent dat het systeem de betekenis van een aanraakbeweging interpreteert op basis van de context. Dus dat Apple denkt de eerste te zijn die een OS maakt dat een aanraakgebaar interpreteert op basis van ‘educated guesses’. Maar dan zou ik nog steeds graag een concreet voorbeeld willen zien om het echt te snappen.