BelCompany verdwijnt uit Nederlandse winkelstraat

Winkelketen BelCompany verdwijnt op termijn uit de Nederlandse winkelstraten. Dat heeft Vodafone bekendgemaakt. Een aantal winkels worden omgebouwd, maar sommige zullen sluiten. Online blijft het merk wel bestaan.
Michel Lusthof -

De naam BelCompany verdwijnt op termijn uit de Nederlandse winkelstraten. Dat heeft Vodafone bekendgemaakt. De telecomprovider gaat een deel van de winkels ombouwen in Vodafone-winkels, maar er zullen daarnaast in de komende jaren ook winkels sluiten. Online blijft het merk BelCompany vooralsnog wel bestaan.


BelCompany

BelCompany

Vodafone heeft op dit moment 88 BelCompany-winkels nadat het die in 2011 overnam van Macintosh Retail. Een groot aantal daarvan is al omgebouwd naar Vodafone-winkels.

Maar volgens Vodafone bedienen de winkels van BelCompany en Vodafone steeds meer dezelfde doelgroep en is daarom besloten om verder te gaan met één winkelformule. Een deel van de resterende 88 BelCompany-winkels wordt dan ook omgebouwd naar de Vodafone-formule. In de komende vijf jaar zullen sommige bestaande BelCompany-winkels gaan sluiten. Het is in beide gevallen niet duidelijk om hoeveel winkels het gaat.

Reacties: 6 reacties

  1. Na de overname van Vodafone vroeg ik me ook af waarom deze winkels al BC nog bestonden. Je had toch alleen maar Vodafone producten.

  2. @Cihan: En ze hadden ook Hollandsnieuwe

  3. Vroegâh, toen was BelCompany één van de weinige winkels die alle telefoons uitgestald had, en waar je er mee kon spelen en ze vasthouden. Ik kocht al mijn telefoons daar.

    Op een gegeven moment, dat zal wel rond die overname zijn geweest van Macintosh, verdween alles in vitrines en was het alleen nog maar ‘kijken met je oogjes, niet met je handjes’. Sindsdien ben ik er nooit meer geweest.

  4. Origineel geplaatst door Petra
    @Cihan: En ze hadden ook Hollandsnieuwe

    Een Vodafone-product…

  5. @Jan: Jawel, maar dat werd niet verkocht bij de Vodafone winkels, vandaar dat het nog steeds Belcompany is/was

  6. Jammer, ik raakte door de kop in een euforische stemming en dacht al aan een toekomstige winkelstraat waar je tenminste een diversiteit aan winkels hebt, niet een rij telecomwinkels naast elkaar.

    Niet aan het wijzigen van alleen naam en interieur van die telecomwinkels. Het maakt tegenwoordig weinig meer uit naar welke stad je gaat. De winkels zijn hetzelfde. Maar ik zal wel oud zijn geworden…