Taalfout gezien of andere suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!
Artikelcorrectie, spelfout of -aanvulling doorgeven?
Reacties: 19 reacties
Mondo
Vijf jaar zou wel een goede zaak zijn. Ik heb zo het gevoel dat de hardware tegenwoordig nogal bagger is.
Tijd dat ze eens terug kwaliteit gaan leveren.
Dat geldt niet alleen voor Apple trouwens.
Leon Portenge
Hopelijk ook in nederland! is daar soms iets al over bekend?
Timosha
Die garantieregeling is niet alleen van toepassing op “de Belgen” maar op alle inwoners van België ongeacht hun nationaliteit. Zelfs op die tienduizenden Nederlanders die in België wonen.
Joris
Mocht er ooit eens een Apple Store worden geopend in België, betekent het dan dat wij Nederlanders daar onze iPhone kunnen laten repareren? Dat zou nog eens goed uit kunnen pakken dan, als de garantie daar een jaar langer geldt dan hier.
iDennis
Kijk daarom koop ik m’n Apple spullen voortaan altijd bij Dixons. Gewoon zonder gedoe altijd 3 jaar garantie! Dat noem ik pas een servicegericht bedrijf!
De garantie is geregeld… Nu nog de 4G op alle netwerken!!!
Barend
Origineel geplaatst door Joris Mocht er ooit eens een Apple Store worden geopend in België, betekent het dan dat wij Nederlanders daar onze iPhone kunnen laten repareren? Dat zou nog eens goed uit kunnen pakken dan, als de garantie daar een jaar langer geldt dan hier.
Wij hebben ook 2 jaar garantie gewoon een kwestie van de wet kennen en je recht halen
Bubbly
Origineel geplaatst door Joris Mocht er ooit eens een Apple Store worden geopend in België, betekent het dan dat wij Nederlanders daar onze iPhone kunnen laten repareren? Dat zou nog eens goed uit kunnen pakken dan, als de garantie daar een jaar langer geldt dan hier.
Ze hebben geen 3 jaar garantie in België. Daarvoor zul je moeten verhuizen naar landen zoals Engeland.
Mondo
Heeft er al eens iemand écht gebruik gemaakt van die Dixonsgarantie? Want als ze drie jaar garantie geven zoals de APR’s dat doen, dan kan je na een jaar al fluiten naar garantie op bijvoorbeeld je HD. Dat valt dan plots onder “gebruikersonderdeel” waardoor ze je gewoon wandelen sturen óf een gepeperde rekening presenteren.
Ja, een goede vriend van mij. Die man had een MacBook Pro gekocht bij Dixons in Maastricht. Na drie dagen was het ding defect. Dixons ging die splinternieuwe computer opsturen naar Apple. Zou 4 tot 6 weken duren. Wij zijn dan maar, na afspraak met de Genius Bar, naar de Apple Store in Amsterdam gereden. De MacBook Pro werd zonder discussie omgeruild.
Runaque
Het is trouwens een Europese wet van die 2 jaar garantie, maar niet in elk land passen ze het zo strikt toe.
WFRS
Origineel geplaatst door iDennis Kijk daarom koop ik m’n Apple spullen voortaan altijd bij Dixons. Gewoon zonder gedoe altijd 3 jaar garantie! Dat noem ik pas een servicegericht bedrijf!
Dat klopt niet helemaal. Op de dixons website staat het volgende:
Dixons geeft vanaf 1 mei 2012 maar liefst 3 jaar garantie op alle Apple producten: iMac’s, MacBooks, iPad’s, iPhone’s, iPod’s en randapparatuur. Uitzondering hierop zijn (ingebouwde) accu’s/batterijen, stroomadapters en andere bijgeleverde accessoires.
Als er dus iets met je accu mis is dan heb je alsnog pech 😉
Jasper Fioole
Mijn iPhone was kapot, ik had via tmobile 2 jaar en via apple 1 jaar. Het liefst heb ik gewoon 2 jaar fabrieksgarantie. Ik laat mijn toestel liever bij Apple repareren dan bij een externe partij.
Kees
@Jasper Fioole: Dat had ik ook liever, ik had een iphone 4s witte krasvrij en ik kreeg een vervangde met kleine krassen naast scherm. Mij toestel zag er nieuwer uit. Tmobile geeft niet eens een nieuwe front.
WFRS
@Joris: Het gaat hier om de wettelijk garantie. Voor de wettelijke garantie moet je naar de verkoper. Dus dit geldt alleen voor Apple producten die in België zijn verkocht op de Apple Online Store (AOS) of in een Apple Retail Store (ARS).
Koop je dus een Apple apparaat in Nederland op de AOS of in een ARS, dan moet je dus in Nederland zijn voor je garantie.
Batman
Ik heb in september 2012 mijn iphone 5 bij mobistar gekocht en had in oktober 2013 een probleem met mijn home knop. Mobistar zei: uw telefoon valt niet meer onder garantie! We geven de eerste jaar garantie et appel geeft het tweede jaar. Ik heb nooit goed begrepen hun manier van werken. Wat nu? Kan ik nu terug gaan bij mobistar voor mijn iphone ?
Alvast bedankt.
Paul
@Batman: Ja tweede jaar geven hun, ga zo snel naar hun toe voor dat tweede jaar ook overheen gaat.
Guido
Origineel geplaatst door Batman Ik heb in september 2012 mijn iphone 5 bij mobistar gekocht en had in oktober 2013 een probleem met mijn home knop. Mobistar zei: uw telefoon valt niet meer onder garantie! We geven de eerste jaar garantie et appel geeft het tweede jaar. Ik heb nooit goed begrepen hun manier van werken. Wat nu? Kan ik nu terug gaan bij mobistar voor mijn iphone ? Alvast bedankt.
Als je bij Mobistar de iPhone kocht moet Mobistar de TWEE JAAR GARANTIE geven, hoe zij dit intern regelen is HUN zaak, jij bent klant bij Mobistar, ze proberen zich er gewoon uit te lullen…
Vijf jaar zou wel een goede zaak zijn. Ik heb zo het gevoel dat de hardware tegenwoordig nogal bagger is.
Tijd dat ze eens terug kwaliteit gaan leveren.
Dat geldt niet alleen voor Apple trouwens.
Hopelijk ook in nederland! is daar soms iets al over bekend?
Die garantieregeling is niet alleen van toepassing op “de Belgen” maar op alle inwoners van België ongeacht hun nationaliteit. Zelfs op die tienduizenden Nederlanders die in België wonen.
Mocht er ooit eens een Apple Store worden geopend in België, betekent het dan dat wij Nederlanders daar onze iPhone kunnen laten repareren? Dat zou nog eens goed uit kunnen pakken dan, als de garantie daar een jaar langer geldt dan hier.
Kijk daarom koop ik m’n Apple spullen voortaan altijd bij Dixons. Gewoon zonder gedoe altijd 3 jaar garantie! Dat noem ik pas een servicegericht bedrijf!
@iDennis: Hear hear!
De garantie is geregeld… Nu nog de 4G op alle netwerken!!!
Wij hebben ook 2 jaar garantie gewoon een kwestie van de wet kennen en je recht halen
Ze hebben geen 3 jaar garantie in België. Daarvoor zul je moeten verhuizen naar landen zoals Engeland.
Heeft er al eens iemand écht gebruik gemaakt van die Dixonsgarantie? Want als ze drie jaar garantie geven zoals de APR’s dat doen, dan kan je na een jaar al fluiten naar garantie op bijvoorbeeld je HD. Dat valt dan plots onder “gebruikersonderdeel” waardoor ze je gewoon wandelen sturen óf een gepeperde rekening presenteren.
Ja, een goede vriend van mij. Die man had een MacBook Pro gekocht bij Dixons in Maastricht. Na drie dagen was het ding defect. Dixons ging die splinternieuwe computer opsturen naar Apple. Zou 4 tot 6 weken duren. Wij zijn dan maar, na afspraak met de Genius Bar, naar de Apple Store in Amsterdam gereden. De MacBook Pro werd zonder discussie omgeruild.
Het is trouwens een Europese wet van die 2 jaar garantie, maar niet in elk land passen ze het zo strikt toe.
Dat klopt niet helemaal. Op de dixons website staat het volgende:
Als er dus iets met je accu mis is dan heb je alsnog pech 😉
Mijn iPhone was kapot, ik had via tmobile 2 jaar en via apple 1 jaar. Het liefst heb ik gewoon 2 jaar fabrieksgarantie. Ik laat mijn toestel liever bij Apple repareren dan bij een externe partij.
@Jasper Fioole: Dat had ik ook liever, ik had een iphone 4s witte krasvrij en ik kreeg een vervangde met kleine krassen naast scherm. Mij toestel zag er nieuwer uit. Tmobile geeft niet eens een nieuwe front.
@Joris: Het gaat hier om de wettelijk garantie. Voor de wettelijke garantie moet je naar de verkoper. Dus dit geldt alleen voor Apple producten die in België zijn verkocht op de Apple Online Store (AOS) of in een Apple Retail Store (ARS).
Koop je dus een Apple apparaat in Nederland op de AOS of in een ARS, dan moet je dus in Nederland zijn voor je garantie.
Ik heb in september 2012 mijn iphone 5 bij mobistar gekocht en had in oktober 2013 een probleem met mijn home knop. Mobistar zei: uw telefoon valt niet meer onder garantie! We geven de eerste jaar garantie et appel geeft het tweede jaar. Ik heb nooit goed begrepen hun manier van werken. Wat nu? Kan ik nu terug gaan bij mobistar voor mijn iphone ?
Alvast bedankt.
@Batman: Ja tweede jaar geven hun, ga zo snel naar hun toe voor dat tweede jaar ook overheen gaat.
Als je bij Mobistar de iPhone kocht moet Mobistar de TWEE JAAR GARANTIE geven, hoe zij dit intern regelen is HUN zaak, jij bent klant bij Mobistar, ze proberen zich er gewoon uit te lullen…