Belkin haalt InvisiGlass Ultra-screenprotector uit de winkel na klachten
Belkin is tijdelijk gestopt met de verkoop van de InvisiGlass Ultra-screenprotectors voor de iPhone X. Gebruikers klaagden dat de dunne glazen screenprotector te gemakkelijk breekt.
De Belkin InvisiGlass Ultra-screenprotectors worden met een speciale machine aangebracht in de Apple Stores en bij APR’s. Je kunt ze ook online aanschaffen via de Apple Store en diverse retailers. De exemplaren voor de iPhone 7/8 (Plus) zijn nog gewoon verkrijgbaar voor €30 maar voor de iPhone X zul je tijdelijk een andere oplossing moeten zoeken.
De InvisiGlass Ultra is een 0,21mm dun laagje glas, versterkt met ion-technologie. Het is ontwikkeld in samenwerking met Corning, de fabrikant van Gorilla Glass. Volgens Belkin wordt het scherm van je toestel drie- tot vijfmaal krasbesendiger. Ook neemt de kans op glasbreuk af met 25 procent, als de iPhone valt. Maar de breukbestendigheid van de screenprotector zelf blijkt dus wat tegen te vallen.
Een gebruiker klaagde dat hij na een maand licht op de bovenkant van het scherm tikte met een pen en dat het glaslaagje daarbij brak. Inmiddels lopen er al drie breuklijnen vanaf het punt waar de gebruiker het glas aanraakte. De Apple Store heeft nog wel de antireflectiefolie van Belkin in het assortiment voor €20.
Sinds november krijgt Belkin al slechte recensies voor het product. Volgens een woordvoerder van Belkin hebben ze het product steeds getest sinds de iPhone X op de markt kwam. “We ontdekten een aantal verbeteringen die we kunnen doorvoeren in de volgende generatie van dit product”, aldus een woordvoerder. Grappig is dat Apple in 2010 ook al eens screenprotectors uit de Apple Store haalde, maar dat had een heel andere reden: het was destijds een kwestie van marketing. Apple wilde laten zien dat de schermen zo duurzaam en krasbestendig zijn, dat je geen screenprotector nodig hebt.
Vanaf januari of februari moet er een nieuwe versie van de Belkin InvisiGlass Ultra voor iPhone X in de winkel liggen, belooft Belkin. Mocht je ook klachten hebben over je Belkin-screenprotector, dan kun je het beste even contact opnemen met het verkooppunt. Belkin beloofde (nog) niet dat klanten hun geld terugkrijgen.
Taalfout gezien of andere suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!
Het laatste nieuws over Apple van iCulture
- Home Assistant heeft nu een smart home-kastje met spraakbediening (20-12)
- Waarom jouw Apple Watch-sportbandje misschien toch niet zo gezond is (19-12)
- Met deze hoes krijgt je AirTag een batterijduur van 10 jaar (19-12)
- Yale Linus L2-slot werkt nu met HomeKit dankzij Matter-update: zo stel je het in (18-12)
- Eufy brengt nieuwe 4K binnencamera met HomeKit uit (maar in de Apple Woning-app zie je alleen 1080p) (16-12)
Reacties: 28 reacties