Telecomaanbieder Ben probeert klanten via een kortingsactie akkoord te laten gaan met nieuwe voorwaarden. Daardoor gaan ze er op een aantal punten op achteruit. Bestaande klanten van Ben kregen vorige week een e-mailtje in de bus, waarin een kortingactie werd beloofd. Ze zouden per maand 50 belminuten of sms’jes gratis krijgen, op voorwaarde dat ze akkoord gaan met de aktievoorwaarden. Dit houdt echter wel in dat je tekent voor nieuwe voorwaarden, waarin mobiel internet niet langer onbeperkt te gebruiken is.
Volgens de nieuwe voorwaarden geldt een datalimiet van 1 GB. Daarboven moeten de klanten 10 eurocent per MB betalen. Buiten de bundel moet meer worden betaald voor bellen: de prijs gaat omhoog van 25 naar 30 cent. En het afrekenen per seconde wordt vervangen naar afrekenen per minuut. De nieuwe voorwaarden van Ben gelden per 1 augustus, maar alleen voor mensen die ermee akkoord zijn gegaan.
Wie nog voor de oude prijs wil blijven bellen en internetten doet er dus goed aan om geen gebruik te maken van de kortingsactie. Volgens de Consumentenautoriteit brengt Ben klanten in verwarring, al willen ze nog niet spreken van misleiding. Omdat ‘misleiding’ een juridische term is, wil de organisatie eerst nader onderzoek doen. “Dit is bepaald niet transparant naar de klant toe”, zegt woordvoerster Saskia Bierling van Consumentenautoriteit.
De klanten worden via e-mail op de hoogte gesteld van de kortingsactie. Ook kun je via de website gebruikmaken van een actie, waarbij je 50% korting krijgt op je internetbundel. Hierbij gaat het eveneens om een bundel van 1 GB, met een prijs van 10 cent per MB als je over de limiet gaat. Ben is een dochterbedrijf van T-Mobile.
Meer info: Actievoorwaarden prijsverlaging bij Ben
Taalfout gezien of andere suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!
Reacties: 23 reacties