Bijenkorf Rotterdam gaat klanten volgen met 140 iBeacons en app
De Bijenkorf gaat in het warenhuis in Rotterdam maar liefst 140 iBeacons inzetten. Ze worden geplaatst om klanten te herkennen en extra service te bieden. De Bijenkorf-app krijgt binnenkort een updaten en wordt dan een centrale hub voor alle informatie. In de app krijgen Privilege Members een persoonlijke homepage waar je je profiel kunt beheren en kunt aangeven of je herkend wilt worden door de iBeacons. De iBeacons maken deel uit van een nieuw serviceprogramma, waarbij de Bijenkorf klanten beter wil leren kennen. Bij de kassa weet een medewerker meteen wie je bent en welk profiel erbij hoort. Je kunt via de app ook je digitale kassabonnen terugvinden en de Bijenkorf gaat klanten gericht uitnodigen voor evenementen.
Het gaat dan bijvoorbeeld om merkintroducties en productlanceringen. De Bijenkorf denkt de iBeaons vooral functioneel in te zetten en ziet het project in Rotterdam als een pilot. Volgend jaar zullen andere Bijenkorf-filialen ook worden voorzien van iBeacons.
Meer lezen: Vier mythes over iBeacons
Momenteel heeft de Bijenkorf al een klantenkaart waarmee ze kunnen volgen welke aankopen klanten doen. Maar het warenhuis weet pas wat iemand doet zodra er wordt afgerekend bij de kassa. Door iBeacons in te zetten weet het warenhuis straks ook welke afdelingen je graag bezoekt. Medewerkers kunnen zien welke belangrijke klanten in de buurt zijn, zodra hij een servicepunt nadert. Duizenden medewerkers krijgen een training zodat ze weten hoe ze de klanten moeten benaderen. Wie geen zin heeft om constant in de gaten gehouden te worden, kan de functie gewoon uitschakelen om anoniem te kunnen winkelen.
Taalfout gezien of andere suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!
Reacties: 7 reacties