Reacties voor: Bijna 60 procent bezoekers iPadclub tevreden met nieuwe iPad
Taalfout gezien of andere suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!
Taalfout gezien of andere suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!
Niet verbaasd, zelfs als Apple kapotte stofzuigers zou verkopen zouden de fanboys nog roepen dat de bijkomende herrie een feature was en geen gebrek.
Nee ff serieus, ik ben ook erg tevreden met m’n nieuwe iPad en heb totaal geen last van hitte of gebrekkige wifi. Zelfs geen backlightbleed zoals de iPad 2 had.
Sorry maar die stats slaan nergens op.
Er staat een vraag tussen die niets te maken heeft met wel of niet te vreden zijn. Die 1/3 van de stats beinvloed.
Echter dat resultaat trek je wel af van de tevreden gebruikers.
Je moet de % van de niet relevante vraag van het totaal aftrekken. Dan nieuwe stats uitrekenen.
Wel scherp blijven mischien volgende keer iets minder vroegop staan 🙂
Degene die geen nieuwe iPad hebben, moet je er niet bij tellen he…. Enkel de eerste 3… Waardoor het procent boven de 90 ligt. Apenland
(Red.) Verwijderd: taalgebruik.
Nieuwe peiling: Wat vinden we van deze conclusie?
1. Onzin
2. Duh.
Garbage in, Garbage out…
Is het artikel later aangepast of kunnen Zimmie, Eljazz en Benjamin niet lezen?
Lies, lies, statistics and lies zeggen de Engelsen dan zo mooi.
Nee, conclusie klopt niet, zoals de anderen hierboven al zeggen. Suggestie is dat ik als iPad 1 bezitter niet tevreden ben over de
iPad 3new iPad.Wij kunnen heel goed lezen.
Kijk eens naar de kop van het artikel.
Ik lees nog 60% ik ben benieuwd wat jij daar leest.
Haha, geweldige berekening om op 60% te komen 😉
@Zimmie: Heb je dit ook gelezen?
Iets verder lezen dan de titel is soms wel handig. De titel klopt ook gewoon. 60% van de bezoekers van iPadclub. Er staan niet 60% van de bezitters van de nieuwe iPad.
De kop van het artikel en de eerste alinea kloppen gewoon niet. Je kunt echt niet concluderen dat 60% van de bezoekers van de iPadclub tevreden is. Dat is statististich gewoon onjuist.
@Steven: Als je uit gaat van de poll wel. Weliswaar iets naar boven afgerond.
Sterker nog, niet eens naar boven afgerond want er staat bijna en in de 1e alinea wordt gesproken van 58%. De vraag die je wel kan stellen is of de poll representatief is.
De statistiek klopt wel, maar de vraagstelling is volkomen verkeerd. Er wordt naast tevreden of niet tevreden nog een derde factor geïntroduceerd: niet gekocht. Er is natuurlijk geen enkele relatie tussen niet gekocht en (niet) tevreden. Dat is het probleem.
Of je zou er vanuit moeten gaan dat iedereen die geen iPad 3 heeft gekocht ook ontevreden is. Dat is zeker niet het geval. Ik ben zelf uitermate tevreden met mijn iPad 2 en heb daarom geen nieuwe iPad gekocht. En zo zullen er meer redenen zijn waarom iemand geen iPad 3 heeft gekocht.
Ik heb de groep die aangaf geen iPad te hebben ook meegenomen in het artikel, omdat dit laat zien hoeveel stemmers de nieuwe iPad wel of niet hebben gekocht. In het artikel lees je wat de percentages zijn als je deze groep niet meerekent. Op deze manier heb je een zo’n breed mogelijk beeld van kopers, niet-kopers en algemene tevredenheid.
Je titel klopt toch niet?
Bijna 60 procent bezoekers iPadclub tevreden met nieuwe iPad
Ik begrijp echt niet dat je dit hier nog probeert te verdedigen. 90% van de reactie`s op je artike gaat over de misleidende communicatie van je de titel.