Wat doe je als de meerderheid van je klanten is weggelopen naar een ander platform? Dan zoek je ze op. BlackBerry heeft gekozen voor real-time marketing om de BlackBerry Z10 aan de man te brengen. Het houdt in dat er veel minder billboards langs de snelwegen komen de staan en dat er ook veel minder tv-reclames te zien zullen zijn. In plaats daarvan zal er een takeover plaatsvinden van mobiele browsers. Argeloze iPhone-gebruikers die hun favoriete website bezoeken* krijgen opeens een schermvullende reclamecampagne te zien, waarin wordt uitgelegd doe handig BlackBerry Hub is. De campagne is al van start gegaan in het Verenigd Koninkrijk op de website van The Guardian en breidt zich nu uit naar de Verenigde Staten, waar bezoekers van de New York Times-website worden verrast met een BlackBerry-takeover.
De website die in beeld komt is schermvullend en laat zien hoeveel sneller een Z10 bepaalde handelingen uitvoert. Het is ook mogelijk om sommige functies op het scherm te gebruiken, alsof je een BlackBerry in handen heeft. Het bedrijf grijpt ook terug op een oude truc in de campagne: het intikken van een tekst op een toetsenbordje. Maar of het allemaal lukt? BlackBerry heeft nog geen verkoopcijfers bekendgemaakt en zal het moeilijk krijgen om de oude populariteit terug te winnen.
*Geen zorg, op iPhoneclub doen we niet aan ongevraagd schermvullende reclames.
Taalfout gezien of andere suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!
Reacties: 17 reacties